Re: aanschaf oscilloscoop
« Reactie #30 Gepost op: 25 augustus 2017, 19:15:02 »
Bedankt, hier gaan we de komende dagen eens mee aan de slag. O ja, die golven kreeg ik wel in beeld, maar kun je die golven ook vast in beeld zetten, zoals ik het gistermiddag had ingesteld was het net storm op zee.  :o :o :o

*

Heintje

• 1145
« Reactie #31 Gepost op: 25 augustus 2017, 20:10:33 »
Dat ligt er aan, of de frequentie van die golfjes hetzelfde blijft:
- als de frequentie hetzelfde blijft (bv. 50 Hz of een testtoon vanaf testplaat), kan je middels de draaiknop in het midden van je Time/Div knop de golf stilzetten. Als de knop dat "niet haalt", moet je een stapje hoger of lager schakelen.
- als de frequentie niet hetzelfde blijft (bv. bij een muzieksignaal), gaat dat niet.

« Reactie #32 Gepost op: 25 augustus 2017, 22:25:33 »
Oké, met de testplaat die ik heb liggen moet dat dus lukken.  ;)

*

jpio

• 4033
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #33 Gepost op: 26 augustus 2017, 13:19:41 »
De oscilloscoop die ik gevonden heb is een Hameg HM512 dus geen trio.
Allerhande probes erbij met handleidingen e.d. dus kan er binnenkort mee gaan stoeien.
Pioneer, Onkyo-D, Philips 104, Planars 1.5 QR, Rel T2

« Reactie #34 Gepost op: 26 augustus 2017, 17:12:42 »
Muziek, daar kikker je van op!

*

jpio

• 4033
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #35 Gepost op: 26 augustus 2017, 17:36:44 »
;D
Pioneer, Onkyo-D, Philips 104, Planars 1.5 QR, Rel T2

« Reactie #36 Gepost op: 29 augustus 2017, 15:40:30 »
Vandaag weer met de oscilloscoop aan het stoeien geweest en het ging stukken beter dan de eerste keer. ik heb met een testplaat van beide platenspelers het element af kunnen stellen. Wel lekker om nu helemaal zeker van je zaak te zijn wat afstelling betreft. Wat wel raar is dat ik bij mijn Technics SL1200GR met een Nagaoka MP500 element de naalddruk en de anti-skating beide op 1,7 heb ingesteld. Bij mijn Pioneer PLX-1000 met een Shure V15-V element heb ik de naalddruk (zonder borsteltje) op 1,25 ingesteld, de anti-skating bleek het dubbele te zijn met 2,5? De oscilliscoop zal niet liegen toch? Ik vond het al zo raar dat de schaal verdeling voor anti-skating doorliep tot 6. Zou dit een foutje zijn van Pioneer en dat de schaalverdeling ook gewoon max 3 is zoals bij de technics? 

*

Sterremuur

• 12522
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Sterremuur
« Reactie #37 Gepost op: 29 augustus 2017, 15:43:00 »
De antiskatingschaal is sowieso vaag ende niet exact.
Tapedecks?? Kijk ook eens op http://www.tapedeckforum.nl

*

geerd

• 5100
  • scheun ja
« Reactie #38 Gepost op: 29 augustus 2017, 16:15:24 »
wel erg veen voor een v 15 V 1,25 gr is de max zonder borsteltje
ga eens naar 1 gr en dan borsteltje gebruiken met het afregelen van de rest ..
heb hier ooit eens een v 15 v gebruikt op een thorens td 126 mk 3 op 0,75 gr zonder borsteltje dan werkte het geheel het beste .
en altijd spelen met borsteltje geeft beter geluid
les is more

*

art

• 8854
« Reactie #39 Gepost op: 29 augustus 2017, 17:17:59 »
Vandaag weer met de oscilloscoop aan het stoeien geweest en het ging stukken beter dan de eerste keer. ik heb met een testplaat van beide platenspelers het element af kunnen stellen. Wel lekker om nu helemaal zeker van je zaak te zijn wat afstelling betreft. Wat wel raar is dat ik bij mijn Technics SL1200GR met een Nagaoka MP500 element de naalddruk en de anti-skating beide op 1,7 heb ingesteld. Bij mijn Pioneer PLX-1000 met een Shure V15-V element heb ik de naalddruk (zonder borsteltje) op 1,25 ingesteld, de anti-skating bleek het dubbele te zijn met 2,5? De oscilliscoop zal niet liegen toch? Ik vond het al zo raar dat de schaal verdeling voor anti-skating doorliep tot 6. Zou dit een foutje zijn van Pioneer en dat de schaalverdeling ook gewoon max 3 is zoals bij de technics?

Niks aan de hand. Zoals Sterremuur al aangeeft zijn die aanduidingen op de speler 'ongeveer' en kleine variaties in de vorm van de arm én plaatsing  van het element maken veel uit op het (anti)skating gedrag. Vertrouw de scope.   ;)

« Reactie #40 Gepost op: 29 augustus 2017, 18:44:39 »

Niks aan de hand. Zoals Sterremuur al aangeeft zijn die aanduidingen op de speler 'ongeveer' en kleine variaties in de vorm van de arm én plaatsing  van het element maken veel uit op het (anti)skating gedrag. Vertrouw de scope.   ;)
Of jouw gehoor vertrouwen. 8)

« Reactie #41 Gepost op: 29 augustus 2017, 18:46:24 »
heb hier ooit eens een v 15 v gebruikt op een thorens td 126 mk 3 op 0,75 gr zonder borsteltje dan werkte het geheel het beste .
Shure V15 met borsteltje??
Die heb ik ff gemist.

« Reactie #42 Gepost op: 29 augustus 2017, 19:00:41 »

Hier zit een nieuwe Jico Neo Sas/s naald onder Geerd, aanbevolen naalddruk 1,25 gram. (0,25+ of 0,25-) Zal dit met of zonder gebruik van borsteltje zijn?

@ Prakker, Shure V15-V heeft toch echt een borsteltje hoor.  ;)
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2017, 19:04:04 door graafie »

*

art

• 8854
« Reactie #43 Gepost op: 29 augustus 2017, 19:44:17 »

Zo is 't. Tenslotte koop je ook je versterker omdat de timmerman er een leuk kastje omheen heeft gefröbeld.   ;D

« Reactie #44 Gepost op: 29 augustus 2017, 19:55:32 »

Zo is 't. Tenslotte koop je ook je versterker omdat de timmerman er een leuk kastje omheen heeft gefröbeld.   ;D
Zeker.