*

geerd

• 5098
  • scheun ja
Re: aanschaf oscilloscoop
« Reactie #45 Gepost op: 29 augustus 2017, 20:25:33 »
zonder het borsteltje is het 0,75 tot 1,25 gr met borstel 0,25 gr meer .
ervaring leerde mij dat 1 gr zonder platenpoetser het beste speelt dus met 1,25 gr en zonder schrobber is zelfs 0,50 gram te doen
probeer het maar eens
les is more

« Reactie #46 Gepost op: 29 augustus 2017, 21:28:44 »
oké, we gaan het proberen.

« Reactie #47 Gepost op: 29 augustus 2017, 23:35:48 »
Volgens mij had alleen Pickering naalden met een borsteltje, maar ik kan me vergissen.

« Reactie #48 Gepost op: 30 augustus 2017, 00:04:33 »
Volgens mij had alleen Pickering naalden met een borsteltje, maar ik kan me vergissen.

Wat te denken van Stanton? Maar de Shure V15-V heeft ook een borsteltje.....

*

geerd

• 5098
  • scheun ja
« Reactie #49 Gepost op: 30 augustus 2017, 11:39:37 »
shure heeft er diverse met een borsteltje bv de rxt 4 de m 97 Xe de v 15 V e de IV .
en in het verleden zijn er veel meer merken geweest die een vorm van een borsteltje gebruikten .
het borsteltje van shure is niet om de plaat te poetsen maar om de naald stabiel in de groef te houden daarmee veranderd de benodigde dwars comp wel .
de pickering heeft een borsteltje voor het poetsen van de plaat en help dus niet met het sporen van de naald .
ik raad een v 15 IV niet aan erg vlak element helaas de 3 en de 5 zijn duidelijk de beteren waarvan de V 15 V en de V 15 V b nog als de toppers worden gezien de v 15 V xMR is een latere uitvoering uit een ander fabriek en helaas niet zo goed als gehoopt
les is more

« Reactie #50 Gepost op: 30 augustus 2017, 12:08:29 »
De V15-IV heb ik gehad en die valt inderdaad heel erg tegen. De V15-III en de V15-V zijn echt toppertjes.  ;)

« Reactie #51 Gepost op: 31 augustus 2017, 21:32:03 »
Wel fijn werken met zo'n scoop. Ik gebruik deze samen met de HiFi news analogue test lp. Track 6-9 op kant 1 is uiterst geschikt voor afstellen van anti-skating. track 6-8 laat een mooie ronde sinus zien op beide kanalen. Track 9 is zoals verwacht een ander verhaal. Deze laat op beide kanalen een behoorlijke vervorming zien. Maar wat is de bedoeling dan, beide kanalen zo afstellen zo dat de vervorming op beide kanalen gelijk is?
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2017, 21:35:50 door graafie »

*

geerd

• 5098
  • scheun ja
« Reactie #52 Gepost op: 31 augustus 2017, 23:57:08 »
is gelijk aan track 8 300 hertz iets harder +18 db moet een zuivere sinus zijn beide kanalen gelijk  .
al zijn er best wel wat elementjes die dat niet meer zo lekker vinden en gaan vervormen .
daar kan de ophanging het niet meer bolwerken overleeft je element no 8 + 16 db is dat al zeker niet verkeert een at 95 red 8 niet en ontspoord haast bij 9
draai de lp dus om en kijk bij track 2 en vooral track 3 zijn erg interesant beide 1 kh dan weet je of je arm en element samen goed werken .
eerst had ik het op 8 herz afgeregeld nu aan het proberen op 12 herz test 3 kant 2 en dat lijkt wat beter in het laag .
nu kan ik de efect massa van de 501 veranderen en hiermee afstellen ,meeste armen hebben dat niet
veel van de instap elementjes treken zich daar ook niets van aan zitten vast tussen de 9 en 11 herts
en een mm is er ook minde gevoelig voor als een mc

les is more