Best passende speakerset
« Gepost op: 31 augustus 2017, 00:59:18 »
Ik heb een nissan sunny gekocht en deze heeft een pioneer 180ui radio die 4x50w kan geven, nu wil ik nieuwe speakers voor op de hoedeplank maar ik weet niet zo goed welke ik hiervoor het best zou kunnen pakken, ik wil liefst ovale 3-weg pioneer boksen met normale prijs en was aan het denken aan Pioneer TS-A6933I 60w rms boksen zouden deze hier goed bij gaan? Zoniet wat zou u mij dan wel kunnen aanraden?

*

Wim72

• 1462
Re: Best passende speakerset
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2017, 03:27:43 »
Ik heb een nissan sunny gekocht en deze heeft een pioneer 180ui radio die 4x50w kan geven, nu wil ik nieuwe speakers voor op de hoedeplank maar ik weet niet zo goed welke ik hiervoor het best zou kunnen pakken, ik wil liefst ovale 3-weg pioneer boksen met normale prijs en was aan het denken aan Pioneer TS-A6933I 60w rms boksen zouden deze hier goed bij gaan? Zoniet wat zou u mij dan wel kunnen aanraden?

Maximum power input   MOSFET 50W x 4
https://www.pioneer-car.eu/eur/products/mvh-180ui/specifications

Dat is allemaal piekvermogen en heeft in de realiteit niks met het werkelijke eindvermogen te maken wat die radio kan leveren...

*

Wim72

• 1462
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2017, 03:34:05 »
Hier een voorbeeld van een Pioneer auto versterker...

GM-A3702

2-Channel Bridgeable Amplifier (500W)

Maximum power input   500W (Bridged) or 2 x 170W (4 Ω) or 2 x 250 W (2 Ω)
CEA 2006 Power   2 x 60W (4 Ω)
Continuous power output   2 x 60W (4 Ω) or 1 x 190W (4Ω bridged) or 2 x 95 W (2 Ω)

In werkelijkheid dus maar 2 x 60 watt of 1 x 190 watt vermogen bij 4 ohm...
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2017, 03:36:32 door Wim72 »

*

Bassie!

• 273
  • Wat er ook gebeurd. Altijd blijven lachen.
« Reactie #3 Gepost op: 1 september 2017, 10:48:51 »
Ik zal, als het budget niet verder reikt kiezen voor een setje Magnat Racer 320 ofwel nu bij Conrad Mac Audio racer 320. (20cm ipv ovale 6x9)

Ik heb zo een set Magnat's ooit in een Berlingo Combi gezet, 20cm gat in de deuren gezaagd. Direct op een Sony xplod autoradio zonder versterker.

Wat heb ik daar versteld van gestaan hoe hard dat gaat en wat een lage tonen die Magnat's voort brachten op alleen een auto radio.

In een hoedenplank dan hebben ze nog meer volume in de vorm van de kofferbak als een klankkast wat waarschijnlijk ten goede komt voort de lage tonen.

Dit zijn dan geen Pioneer luidsprekers en ook geen ovale, maar dit is mijn idee als je ook een stukje aanvulling zoekt voor rond de 60.
Uit eigen ervaring gaan ze prima op een autoradio en elke auto radio heeft uiteindelijk rond de 4x 20/25 watt.
« Laatst bewerkt op: 1 september 2017, 11:21:31 door Bassie! »
Een hoop spullen maar nog geen volledige mooie set.

*

hypexvd

• 810
  • superfast jellyfish
« Reactie #4 Gepost op: 2 september 2017, 12:41:03 »
Dat ligt aan de klankkast die een woofer heeft in de auto. En meestal (bij de oudere auto's) is die er niet of slecht. En soms kan het het goed uitpakken.

Ik denk dat je de meeste winst kunt maken door zelf de akoestiek onder andere van een deurspeaker te verbeteren met bvb polyester en andere wat stevigere smeermiddelen ;)

Zelfde geld voor hoedeplank, het zal meer lawaai gaan maken maar of het goed uit pakt?

Ieder geval niet te veel geld aan uitgeven is mijn advies. Tenzij je weet wat je doet :)