Re: Nieuwe Dual CS455-1 EV geen constant toerental
« Reactie #15 Gepost op: 4 september 2017, 08:34:31 »
Dat je twee nieuwe dt's met het zelfde probleem uit de winkel mee krijgt gebeurt niet zo vaak lijkt mij.

Heb uit nieuwsgierigheid 2 van die app's geprobeerd en de eerste kwam met 30.5 rpm aanzetten bij mijn Dual 704 en de tweede was wel 33.3 rpm, dus daar kan het zeker goed fout gaan.

Maar dan heb je nog het gehoor, heb je meerdere albums geprobeerd, niet toevallig een maandag morgen model met het gat uit het midden?

Harman Kardon: AVR 370, Samsung: UE48JU6000, Dali: Zensor 7, Mission: 73c, Mission: 760i, Humax: ihdr-5200, Chromecast,
Dual: 704/Shure V15-III, NAD: PP1, LG: BD570, WD: TV Live Hub, HT-PC: Kodi, Logitech Harmony 525.

*

morph

• 13010
« Reactie #16 Gepost op: 4 september 2017, 15:12:48 »
Een rpm-app geeft aan dat per ronde het toerental schommelt tussen de 32.9 en 33.3 rpm.

kan ook aan de app liggen

Als de afwijking die de app meldt klopt

een app is geen meting

Heb uit nieuwsgierigheid 2 van die app's geprobeerd

Wat een heerlijk geneuzel weer, vooral omdat het een aan het gehoor openbarend probleem is. Maar okee...

Zou bij app-kwaliteittwijfel de eerste vraag aan de topicstarter niet moeten zijn: Welke app heb je gebruikt?

*

minplus

• 6629
  • relax, don't do it
« Reactie #17 Gepost op: 4 september 2017, 17:59:50 »
Of draaide hij die grote hit van die vals zingende Engelse dame van een jaar of 50 ergens jaren 70, 80, 90, 00 (geen idee wanneer het precies was en goegel hielp niet)?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Heintje

• 1095
« Reactie #18 Gepost op: 4 september 2017, 18:30:16 »
- zit de spindel er wel in (zodat de plaat centreert), dus "staat het element in zijdelingse richting stil genoeg" als de plaat draait?
- gebruik je bij een singeltje wel een adapter?
- is "de testplaat" (stroboscoopschijf) wel goed?

:o :D

« Reactie #19 Gepost op: 4 september 2017, 22:03:40 »
Of draaide hij die grote hit van die vals zingende Engelse dame van een jaar of 50 ergens jaren 70, 80, 90, 00 (geen idee wanneer het precies was en goegel hielp niet)?

Mrs Miller?
https://en.wikipedia.org/wiki/Mrs._Miller

*

Opa Spylac

• 5861
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #20 Gepost op: 4 september 2017, 22:09:09 »
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

minplus

• 6629
  • relax, don't do it
« Reactie #21 Gepost op: 4 september 2017, 23:21:41 »
Zou zomaar kunnen, hoewel ik haar toch iets later plaatste en uit Engeland waar ze naar mijn idee bij een live-optreden in een top-talentprogramma beroemd werd. Maar het klonk idd. wel zo...

https://www.youtube.com/watch?v=uV0MtVWIN8Y
https://www.youtube.com/watch?v=iEPPbONFXYc
https://www.youtube.com/watch?v=-zKCQK0apKc

Zo zie je maar weer hoe je herinneringen mis kunnen zitten. Het moet haar wel haast geweest zijn.
« Laatst bewerkt op: 4 september 2017, 23:30:25 door minplus »
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Wim72

• 1229
« Reactie #22 Gepost op: 5 september 2017, 02:48:38 »
Dit nummer is ook zo vals als een kraai maar nooit op single uitgebracht dus niet de veroorzaker... ;D

https://youtu.be/qCBmuxH0XJw

*

Alex

• 3134
  • HiFi virus besmet sinds 1978
« Reactie #23 Gepost op: 5 september 2017, 21:32:29 »
Beste audiofreak,

Heb een Dual CS455-1 EV gekocht. Na aansluiten alleen valse muziek te horen. Omgewisseld voor een ander exemplaar. Wederom valse muziek. Wie heeft ervaring, tips of trucs voor dit euvel.
Ik krijg het als noob niet goed. Een rpm-app geeft aan dat per ronde het toerental schommelt tussen de 32.9 en 33.3 rpm.

Buitensporig Gejengel nieuw uit de box is niet normaal
dat mechanich inspelen is voor mij VooDoo bullsh*&T

Het lijkt wel op een gladde/glibberige plek op binnenkant van  op het snaartje, waardoor hij telkens doorslipt en dus van toerental afwijkt
vergeet niet dat de naald behoorlijk loopt te trekken aan de plaat tijdens het afspelen  (naalddruk is toch wel op orde hoop ik?)

deze zgn "* Dual" heeft een erg licht plateau waarmee er amper een vliegwielwerking is
ik zou die snaar eens binnenste-buiten omdraaien , zie wat dit doet

controleer een zonder de snaar of het plateau netjes vrij wil rondd raaien
wellicht klemt het lager lichtjes,lijkt me niet waarschijblijk maar tegenwoordig kan je van alles verwchte

Succes!

opM;
met "zgn Dual" bedoel ik dat de gebroeders Steindinger, de oprichters van DUAL, zich de tenen kromtrekkend in hun graaf omdraaien wetende wat er hedendaags onder hun merknaam op de hifimarkt word gezet.
maar goed, als het naar behoren draait zijn dit echt wel behoorlijk draaitafels.

*)  Success is getting what you want. Happiness is liking what you get.

VPI Scout - Grado Platinum wood
 Kenwood L-1000c/L1000m
 KEF R105/3
 Sony DVP-9000es
 Sony CDP-920Q
 Sonos Connect & RDAC
 Apple Airport Expres
 Sony STR-DA50es + KEF KTH2005

+ MicroSeiki / JBE / VPI / Technics / D

*

Heintje

• 1095
« Reactie #24 Gepost op: 5 september 2017, 22:24:07 »
Een snaar kan je goed schoon maken met Pledge (zo'n spuitbus met meubelglans-spul).

*

geerd

• 4959
  • scheun ja
« Reactie #25 Gepost op: 5 september 2017, 22:57:05 »
of gewoon even een ander snaatje knopen  oo wacht dual he nee sorry gaat niet .
maar bij gebrek aan leveren ze steeds meer rommel er van uit gaande dat het ding toch maar zelden wordt gebruikt
lijkt wel voor veel merken zo te zijn weinig kosten veel winst en hoe of wat het speelt is niet zo van belang .
ook de verkopers van tegenwoordig goggele eerst voordat ze weten wat een platenspeler is .
vroeger met nog 25 merken voor een gelijke prijs en de kennis van de handel had zoon gebakje niet eens in de verkoop gegaan .
les is more