enkele vragen car audio
« Gepost op: 6 september 2017, 22:35:00 »
Hallo allemaal,

in de voordeuren van mijn seat ibiza uit 2013 heb ik een compo set van JBL (GX600C) ingebouwd, en in de kofferbak een actieve subwoofer (ook JBL).

de tweeters heb ik nog niet vervangen, deze zitten in de A-stijlen bij het raam (ik heb geen idee hoe ik dit makkelijk kan vervangen)

nu is dit al een tijdje geleden, en ik merk dat het geluid er toch nog niet helemaal goed uitkomt, deze speakers hebben hiervoor in een seat arosa gezeten en de geluidskwaliteit was toen veel beter, toen werden ze aangestuurd door een versterker en ik denk dat dat de reden is.

omdat ik een actieve subwoofer heb vroeg ik me af of ik deze speakers kan laten versterken door de ingebouwde versterker van mijn subwoofer, of dat ik hiervoor een losse 2 kanaals versterker moet kopen.

ik heb nu de subwoofer via de achterspeakers lopen (RCA kabel aangesloten op RR en RL), ik weet niet of dat handig is, of dat het beter is om dit via de voorspeakers te doen.

de achterspeakers wil ik binnenkort ook gaan vervangen (zijn nu nog origineel) maar ik vraag me af of dit veel gaat verbeteren?

dit waren zo'n beetje mijn vragen, als iemand mij verder kan helpen hoor ik dat graag

mvg,

mathijs