*

oordopje

• *
  • 36
  • Nytech/Royd/REL en de gekste tweaks
Beetje stil op deze site
« Gepost op: 15 september 2017, 12:18:05 »
Was alweer een hele tijd niet op deze site geweest. Te druk met andere zaken. Maar het is inderdaad nogal ingeslapen. Als je ziet hoe weinig er gepost wordt....

Jammer. Komt misschien omdat goed geluid door de jongere generatie minder belangrijk gevonden wordt. Kijk eens in de Mediamarkten van deze tijd. 10 jaar geleden had je daar nog flinke afdelingen met goed spul. Nu worden er alleen nog maar soundbars en Sonos achtige dingen gedemonstreerd.

Wat ook niet helpt is een akelig negatief toontje wat door sommige oudgedienden hier gebezigd worden. Van die types die vinden dat alleen zij weten hoe het werkt en dat al te graag willen etaleren en respectloos menen te kunnen omgaan met afwijkende ideeën. Daarmee help je een discussie site ook om zeep.

Ik wens de beheerders veel succes, want ook ik heb behoefte aan een plek om ervaringen uit te wisselen om het thuissetje weer een stap verder te krijgen zonder failliet te gaan.

*

chansig

• 10762
Re: Beetje stil op deze site
« Reactie #1 Gepost op: 15 september 2017, 13:12:02 »
Maar ga je het forum nu definitief de rug toe keren ? Of wat is je punt/doel ? Heeft het te maken het DIP topic ?

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

morph

• 13919
« Reactie #2 Gepost op: 15 september 2017, 13:15:09 »
Was alweer een hele tijd niet op deze site geweest. Te druk met andere zaken. Maar het is inderdaad nogal ingeslapen. Als je ziet hoe weinig er gepost wordt....

Jammer. Komt misschien omdat goed geluid door de jongere generatie minder belangrijk gevonden wordt.
Het zou kunnen komen doordat mensen het even te druk hebben met andere zaken.

Kijk eens in de Mediamarkten van deze tijd. 10 jaar geleden had je daar nog flinke afdelingen met goed spul.
Terwijl de Mediamarkt juist als een van de nagels aan de doodskist van audiogerelateerde speciaalzaken (en winkels voor alle andersoortige artikelen die men daar stalde...) opgezet is. Opzet geslaagd, het blijkt vervolgens niet zo interessant om de audiokijkers en (meestal) niet-kopersmarkt te bedienen.

Wat ook niet helpt is een akelig negatief toontje wat door sommige oudgedienden hier gebezigd worden.
Het zou kunnen helpen als "jong"gedienden wat konden relativeren en minder snel zouden denken dat iets slechts negatief bedoeld is.

*

oordopje

• *
  • 36
  • Nytech/Royd/REL en de gekste tweaks
« Reactie #3 Gepost op: 15 september 2017, 13:26:40 »
De beste manier om met uitingen van zorg om te gaan is om niet direct in de ontkenningsstand te schieten. Daarmee bevestig je precies waardoor dit soort sites uitsterven.

Nee, ik schrijf dit niet om met de rug naar deze site te gaan staan. Integendeel. Ik hou even een spiegel voor.

Of firma's als Mediamarkt de onafhankelijke audiohandelaar de nek heeft omgedraaid? Deels. 10 jaar geleden hebben ze geprobeerd die te beconcurreren met speciale high end afdelingen (please, nu even geen discussie of ze echt goed spul leverden). Ze hebben zich daar helemaal van teruggetrokken. Gewoon omdat kwaliteitsspul intussen een niche is geworden. De onafhankelijke audiohandelaar kan daar zijn voordeel mee doen. Al zullen het er steeds minder worden. Internet is er ook nog.

*

chansig

• 10762
« Reactie #4 Gepost op: 15 september 2017, 13:28:15 »
Een spiegel aan wie ?

Gr. Hans

*

morph

• 13919
« Reactie #5 Gepost op: 15 september 2017, 14:29:54 »
De beste manier om met uitingen van zorg om te gaan is om niet direct in de ontkenningsstand te schieten. Daarmee bevestig je precies waardoor dit soort sites uitsterven.
Waarom zou dat de beste manier zijn? Is er een verschil in gevolgen bij ontkenning of bevestiging?
Het lijkt mij dat er van gedachten zou kunnen worden gewisseld waarom het 't een of het ander is en dat daaruit vervolgens een mogelijke aanpak zou kunnen voortkomen. Mocht het door meerderen als probleem ervaren worden.

*

Knosti de Platenwasser

• 2122
  • Geluid: de meest overschatte eigenschap van muziek
    • ReadScapeS
« Reactie #6 Gepost op: 15 september 2017, 15:32:22 »
Een spiegel aan wie ?

Gr. Hans

Het forum.
Ik snap 'm wel.
Hij duidt niet iets speciaal van hier, maar op de mindset die korte metten maakt met afwijkende denkbeelden.
Meer niet... :)
... on an Electrospective Odyssee.

*

Knosti de Platenwasser

• 2122
    • ReadScapeS
« Reactie #7 Gepost op: 15 september 2017, 15:35:06 »
Waarom zou dat de beste manier zijn? Is er een verschil in gevolgen bij ontkenning of bevestiging?
Het lijkt mij dat er van gedachten zou kunnen worden gewisseld waarom het 't een of het ander is en dat daaruit vervolgens een mogelijke aanpak zou kunnen voortkomen. Mocht het door meerderen als probleem ervaren worden.

Het gaat niet om waarom, maar om het gegeven DAT die manier van communiceren forums doet opdrogen.
Het bagatelliseren en wegpraten van iemands zorgpunt is daar een voorbeeld van.

*

morph

• 13919
« Reactie #8 Gepost op: 15 september 2017, 15:35:35 »
de mindset die korte metten maakt met afwijkende denkbeelden.

Wat is de mindset?

*

Knosti de Platenwasser

• 2122
    • ReadScapeS
« Reactie #9 Gepost op: 15 september 2017, 15:36:41 »

Wat is de mindset?

Dit.

*

morph

• 13919
« Reactie #10 Gepost op: 15 september 2017, 15:39:03 »

Het gaat niet om waarom, maar om het gegeven DAT die manier van communiceren forums doet opdrogen.
Het bagatelliseren en wegpraten van iemands zorgpunt is daar een voorbeeld van.

Eén van de mogelijke redenen voor stilte op een discussieforum zou kunnen zijn dat men het eens is.
Of inziet dat men het niet eens zal worden.
Heel verklaarbaar, áls het werkelijk stil zou zijn.

Waar het in feite op neer komt is dat er op dit moment niets interessants te bediscussiëren valt voor de topicstarter.
Die situatie is niets anders dan een moment-opname met betrekking tot persoonlijke interesses. Dat verandert vast wel weer. Wat heel positief is.

Noem het bagatelliseren.
Wat is het alternatief? Alarm slaan?
Een idee opperen om het te veranderen, dát lijkt mij de juiste aanzet.

*

morph

• 13919
« Reactie #11 Gepost op: 15 september 2017, 15:40:38 »

Wat is de mindset?

Dit.
Beter geformuleerd dan maar: wat is mindset?

*

Knosti de Platenwasser

• 2122
    • ReadScapeS
« Reactie #12 Gepost op: 15 september 2017, 15:47:22 »
Noem het bagatelliseren.

Mij ook.
En dat vereist dan weer een andere mindset.
Maar eerst is het handig om te erkennen dat het probleem er is en dat is dan weer het probleem par-excellence met de heersende mindset.
Althans, als ik de topicstarter in het uitspreken van zijn zorg volg en niet de bliksemafleidingen van derden.

*

chansig

• 10762
« Reactie #13 Gepost op: 15 september 2017, 15:51:26 »
Een spiegel aan wie ?

Gr. Hans

Het forum.
Ik snap 'm wel.
Hij duidt niet iets speciaal van hier, maar op de mindset die korte metten maakt met afwijkende denkbeelden.
Meer niet... :)

Top dat jij het begrijpt. Maar als bovenstaande klopt dan laat ik die spiegel wel aan me voorbij gaan. Vind het redelijk kortzichtig. Mogelijke een afwijkende mindset waar deze gedachte uit voort komt. :D

Gr. Hans

*

morph

• 13919
« Reactie #14 Gepost op: 15 september 2017, 15:59:06 »
Noem het bagatelliseren.

Mij ook.
En dat vereist dan weer een andere mindset.
Maar eerst is het handig om te erkennen dat het probleem er is en dat is dan weer het probleem par-excellence met de heersende mindset.
Althans, als ik de topicstarter in het uitspreken van zijn zorg volg en niet de bliksemafleidingen van derden.

Maar waarom moet het eerst als een probleem gezien worden als het dat niet voor iedereen is?
Als men dat niet doet is de mindset verkeerd?
Vandaar mijn vraag wat er met "mindset" nu eigenlijk bedoeld wordt.