Re: Kwaliteitsverschil tussen verschillende optische kabels en speakerkabels
« Reactie #15 Gepost op: 20 september 2017, 13:56:07 »
Kies voor een kabel met een leuk kleurtje.

Word je vrolijk van!

« Reactie #16 Gepost op: 20 september 2017, 14:15:57 »
Koop gewoon een kwalitatief goed stevig kabeltje en niet zon heel dun goedkoop prutsding, voor de geluidskwaliteit over die zeer korte afstanden zal het geen ene ruk uitmaken...
Is zoiets een goede keuze? Ik denk van wel, die kabels hebben 5 sterren gekregen bij Whathifi.

Ik snap je post eigenlijk niet helemaal, je schreef: "Koop gewoon een kwalitatief goed stevig kabeltje en niet zo'n heel dun goedkoop prutsding" en daarna stond er: "voor de geluidskwaliteit over die zeer korte afstanden zal het geen ene ruk uitmaken." Dus waarom zou ik dan andere kabels kopen als het geen ene ruk uitmaakt?

En heb je het nu over de optische kabel of de speakerkabels? Veel mensen zeggen dat alle optische kabels vrijwel hetzelfde klinken, maar dat de speakerkabels wel wat verschil uitmaken.

PS: Loont het echt om banaanpluggen te gebruiken met die Audioquest speakerkabel, of kan ik ze net zo goed gewoon direct aansluiten?
« Laatst bewerkt op: 20 september 2017, 14:30:56 door Deep Bass »

*

jpio

• 4265
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #17 Gepost op: 20 september 2017, 14:27:08 »
Ja  dat is een prima kabel gebleken voor mij.
Kletsen over hoorbare verschillen van bekabeling loopt meestal uit de hand, soit.
Heb diverse mooie kabels gehad en deze beviel me het best, zeker gezien de prijs.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

« Reactie #18 Gepost op: 20 september 2017, 14:31:13 »
Kletsen over hoorbare verschillen van bekabeling loopt meestal uit de hand, soit.
Heb diverse mooie kabels gehad en deze beviel me het best, zeker gezien de prijs.
Loont het echt om banaanpluggen te gebruiken met die Audioquest speakerkabel, of kan ik ze net zo goed gewoon direct aansluiten?

*

chansig

• 10552
« Reactie #19 Gepost op: 20 september 2017, 14:36:14 »
Kwalitatief zegt men dat het beter is om zonder pluggen aan te sluiten. Minder overgangen is beter. Maar de vraag is of je gaat horen dat deze overgang (van kabel naar plug) er is.

Praktischer is het om pluggen te gebruiken. Maar als je niet van plan bent om de kabels regelmatig los te halen zou ik zonder pluggen doen. Wel wat extra lengte bestellen want de kans is groot dat het materiaal gaat oxideren. Dan kan je er een stukje afknippen, opnieuw strippen en klaar.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

« Reactie #20 Gepost op: 20 september 2017, 14:54:47 »
Wel wat extra lengte bestellen want de kans is groot dat het materiaal gaat oxideren. Dan kan je er een stukje afknippen, opnieuw strippen en klaar.

Gr. Hans
Drupje olie drop en roesten doeti nie meer  :P

*

Roots

• 1808
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #21 Gepost op: 20 september 2017, 15:05:46 »
Ik heb verschillende optische kabels gehad waaronder de van den Hul optocoupler mk1 (120euro). Deze was binnen 2 jaar defect, er kwam maar heel weinig licht meer doorheen...Een nieuwe gekregen, de mk2! Heeft het iets meer dan 2 jaar uitgehouden, stekker brak gewoon in een aantal stukjes.
Nu gebruik ik weer de goedkope oude kabels die ik al had, al vele jaren :) Verschil in geluid is er niet.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

geerd

• 5326
  • scheun ja
« Reactie #22 Gepost op: 20 september 2017, 15:52:32 »
je kunt nog zoon goede luidspreker kabel kopen je luidspreker moet wel in staat zijn het verschil weer te geven .
koop daarom ook een kabel die past bij je luidspreker ik hou dan wel van de wat dikkere kabel ziet er ook leuk uit natuurlijk .
bananen pluggen vind ik weer handig vooral deze https://www.allekabels.nl/luidspreker-kabel/4479/6535/luidspreker-banaan-stekker.html
en dan bv deze kabel dat is meer dan genoeg voor de meeste luidsprekers die verkocht worden https://www.allekabels.nl/luidspreker-kabel-pm/1743/1161/luidspreker-kabel-400mm2.html .
dat is betaalbaar en voldoende en ziet er goed uit
tulip kabeltjes voldoen deze in de meeste gevallen uitstekend degelijke kabel en plug https://www.allekabels.nl/tulp-kabel/9/6493/tulp-kabel-professioneel.html
die kun je ook gebruiken voor digitaal coax verbindingen , splits de kabel en je hebt er 2 of je moet meer dan 10 meter overbruggen dan wordt het wat anders .
les is more

*

jpio

• 4265
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #23 Gepost op: 20 september 2017, 16:16:50 »
Loont het echt om banaanpluggen te gebruiken met die Audioquest speakerkabel, of kan ik ze net zo goed gewoon direct aansluiten?

Als je ze kan aandraaien of afklemmen heb je geen (dure) pluggen nodig. Zoals chansig al zei.. pluggen zijn toch wel handig om te gebruiken.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

Wim72

• 1462
« Reactie #24 Gepost op: 20 september 2017, 16:20:54 »
Koop gewoon een kwalitatief goed stevig kabeltje en niet zon heel dun goedkoop prutsding, voor de geluidskwaliteit over die zeer korte afstanden zal het geen ene ruk uitmaken...
Is zoiets een goede keuze? Ik denk van wel, die kabels hebben 5 sterren gekregen bij Whathifi.

Ik snap je post eigenlijk niet helemaal, je schreef: "Koop gewoon een kwalitatief goed stevig kabeltje en niet zo'n heel dun goedkoop prutsding" en daarna stond er: "voor de geluidskwaliteit over die zeer korte afstanden zal het geen ene ruk uitmaken." Dus waarom zou ik dan andere kabels kopen als het geen ene ruk uitmaakt?

En heb je het nu over de optische kabel of de speakerkabels? Veel mensen zeggen dat alle optische kabels vrijwel hetzelfde klinken, maar dat de speakerkabels wel wat verschil uitmaken.

PS: Loont het echt om banaanpluggen te gebruiken met die Audioquest speakerkabel, of kan ik ze net zo goed gewoon direct aansluiten?

Ik bedoel het optisch glaskabeltje gewoon een goed stevig kabeltje kopen voor de duurzaamheid hoorbare verschillen zijn er niet, volgende post heb ik het over je speakerkabel ga geen idioot duur speakerkabel kopen je huidige speakerkabels voldoen volgens mij prima een setje speakerpluggen/banaanstekkers is het overwegen waard...
« Laatst bewerkt op: 20 september 2017, 16:23:41 door Wim72 »

*

Buell

• 619
« Reactie #25 Gepost op: 20 september 2017, 16:22:49 »

ik heb hier nog 2x 5mtr van die kabel, mag je voor een zacht prijsje overnemen. half jaartje oud  ;) Doe maar een pm als je interesse hebt.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Line Magnetic LM219ia | Audio GD R2R 7 dac| Mano streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | Rega platenspeler | Franco Serblin- Accordo monitoren| Suzy Wong tegels | Audio lamp

« Reactie #26 Gepost op: 20 september 2017, 16:29:57 »
Kwalitatief zegt men dat het beter is om zonder pluggen aan te sluiten. Minder overgangen is beter. Maar de vraag is of je gaat horen dat deze overgang (van kabel naar plug) er is.

Praktischer is het om pluggen te gebruiken. Maar als je niet van plan bent om de kabels regelmatig los te halen zou ik zonder pluggen doen. Wel wat extra lengte bestellen want de kans is groot dat het materiaal gaat oxideren. Dan kan je er een stukje afknippen, opnieuw strippen en klaar.

Gr. Hans
Dan koop ik geen pluggen. Ik heb ook maar een kabel van één meter nodig aangezien ik de speakers op mijn PC aansluit. Er is dan bijna geen afstand tussen mijn speakers en versterker (ongeveer een halve meter). Een kabel van twee meter kost 16 euro en een kabel van één meter kost maar 8 euro. Die van twee meter kost het dubbele, voor hetzelfde geld kan ik een nieuwe kabel kopen zodra mijn andere kabel stuk is. Dat kost dan uiteindelijk alleen 3 euro meer, omdat de verzendkosten 3 euro bedragen.

je kunt nog zoon goede luidspreker kabel kopen je luidspreker moet wel in staat zijn het verschil weer te geven .
koop daarom ook een kabel die past bij je luidspreker ik hou dan wel van de wat dikkere kabel ziet er ook leuk uit natuurlijk .
bananen pluggen vind ik weer handig vooral deze https://www.allekabels.nl/luidspreker-kabel/4479/6535/luidspreker-banaan-stekker.html
en dan bv deze kabel dat is meer dan genoeg voor de meeste luidsprekers die verkocht worden https://www.allekabels.nl/luidspreker-kabel-pm/1743/1161/luidspreker-kabel-400mm2.html .
dat is betaalbaar en voldoende en ziet er goed uit
tulip kabeltjes voldoen deze in de meeste gevallen uitstekend degelijke kabel en plug https://www.allekabels.nl/tulp-kabel/9/6493/tulp-kabel-professioneel.html
die kun je ook gebruiken voor digitaal coax verbindingen , splits de kabel en je hebt er 2 of je moet meer dan 10 meter overbruggen dan wordt het wat anders .
Ja, ik heb Q Acoustics speakers van 200 euro, en daarop ga je echt geen speakerkabels van honderden euro's aansluiten. Maar ik kan het voor die 11 euro incl verzendkosten wel gokken om andere kabels te kopen die beter zouden moeten zijn. Dat is weinig geld, het zou alleen zonde zijn als ze veel duurder zijn.

Ik hoef geen nieuwe tulp kabels te kopen. Ik heb momenteel deze kabels, maar ik ga ze waarschijnlijk vervangen door optische kabels. Goedkope basis kabels zouden dan moeten voldoen aangezien alle optische kabels hetzelfde klinken, dus ik neem dan deze kabels: https://www.allekabels.nl/optische-kabel/5/1520/optische-kabel.html
« Laatst bewerkt op: 20 september 2017, 16:35:45 door Deep Bass »

*

Wim72

• 1462
« Reactie #27 Gepost op: 20 september 2017, 17:45:13 »
Q Acoustics 2010i ? Niks mis mee mooie goed klinkende boekenplank-speaker voor dat geld.

« Reactie #28 Gepost op: 20 september 2017, 18:07:14 »
Gewoon een draadje bij de Wibra halen, die zijn erg goed voor dat geld !

*

Rood

• 10382
« Reactie #29 Gepost op: 20 september 2017, 18:33:03 »
Speel hier al jaren met driedubbel elektrikiteit verlengsnoer van de Action . Vakkundig omgebouwd tot luidsprekerkabel .