*

Leobus

• 495
Voedingskabels
« Gepost op: 26 september 2017, 15:41:06 »

Naar aanleiding van een bezoek aan RobX, (Van het "High end" forum) waar we voedingskabels testten, heb ik mij ook een Sonore voedingskabel aangeschaft. Gisteren de kabel bij Cock van der Weiden opgehaald en bij thuiskomst direct een half uurtje kunnen testen. Wel natuurlijk met de speakers in de parkeerstand en met een steenkoude set. Ik heb de kabel gebruikt van wandcontactdoos naar het stekkerblok. Eerst even spelen met mijn eigen Audiomaat 2DW Ref kabel om te horen hoe het daarmee klonk, maar na één nummer mijn nieuwsgierigheid niet langer kunnen bedwingen en de Sonore kabel ertussen. En dan gebeurt er toch weer het nodige. Sommigen zullen beweren dat het niet kan of suggestie is, maar ik hoorde toch een strakker laag, meer detaillering in stemmen en soms dingen die ik niet eerder heb gehoord. Ineens kleine kortdurende geluidjes. Het algemene beeld verandert op een manier die ik het beste kan omschrijven met twee soorten schilderijen. Met mijn eigen kabel zit je als het ware naar een waterverf schilderij te kijken, waarbij kleuren wat in elkaar overlopen. Met de Sonore kabel is het meer een olieverf schilderij. Daar zijn de kleuren helderder en lopen niet in elkaar over.

Vanavond wat uitgebreider luisteren met een warme set en de speakers op de juiste plaats. Ik kom er nog wel op terug.

Groet,

Leobus

Re: Voedingskabels
« Reactie #1 Gepost op: 26 september 2017, 16:15:18 »
Hou er rekening mee dat ze in het begin op 95% zitten en na een tijdje teruglopen naar 70% om vervolgens later naar 100% gaan.

*

Leobus

• 495
« Reactie #2 Gepost op: 26 september 2017, 16:52:55 »
Hou er rekening mee dat ze in het begin op 95% zitten en na een tijdje teruglopen naar 70% om vervolgens later naar 100% gaan.

Ja, dat doe ik. Ik heb al wel eerder een dergelijke ervaring opgedaan. Hoop dat ze de cyclus snel doorlopen. Net nog weer even een uurtje geluisterd. Man o man, dit is bijzonder. Inktzwarte achtergrond met haarscherpe afbeelding van de instrumenten. Geen grijntje scherpte en strakker laag. Ik heb de neiging om harder te spelen.

Groet,
Leobus

*

tito

• 9717
« Reactie #3 Gepost op: 26 september 2017, 16:57:38 »

Dus in `t begin zo rond 219 volt.
Dan 161 en daarna pas 230?   ???

« Reactie #4 Gepost op: 26 september 2017, 17:06:40 »
Veel luisterplezier gewenst Leobus. Om welk type kabel gaat het precies?

*

Leobus

• 495
« Reactie #5 Gepost op: 26 september 2017, 17:26:22 »

Hallo,
Het gaat om deze kabel:
http://www.sonore.audio/#pagina=product_info&sleutel=64
Het is de tourmaline brown. Dat uurtje luisteren vanmiddag werkt als een drug. Ik kan niet wachten tot ik vanavond weer kan luisteren, maar dan met de set goed opgesteld. (En dus ook de bank ;) :) )

Groet,

Leobus

*

chansig

• 10552
« Reactie #6 Gepost op: 26 september 2017, 17:53:35 »
Maar de kabel is eerst minder om dan weer op 100% te komen waarna hij vervolgens echt laat horen wat het doet ?

En dan heb jij nu al deze ervaringen, koude set, koude kabel en geen optimale opstelling ? Dat wordt dan genieten.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

« Reactie #7 Gepost op: 26 september 2017, 18:05:53 »
Maar de kabel is eerst minder om dan weer op 100% te komen waarna hij vervolgens echt laat horen wat het doet ?

En dan heb jij nu al deze ervaringen, koude set, koude kabel en geen optimale opstelling ? Dat wordt dan genieten.

Gr. Hans
Een koude start zit al op 95% er komt dan hooguit 5% bij, dus dat zal hij niet horen ))

« Reactie #8 Gepost op: 26 september 2017, 18:09:37 »

*

tito

• 9717
« Reactie #9 Gepost op: 26 september 2017, 18:19:45 »

Gr. Hans
Een koude start zit al op 95% er komt dan hooguit 5% bij, dus dat zal hij niet horen ))

Ben dan wel benieuwd naar z`n bevindingen als er weer 30% afgaat.

Volgens z`n eigen link gaat `t om >> deze kabel. <<

Voor dat geld kan `t natuurlijk niet anders dan de tie fabeltastisch klinkt.

Veel plezier ermee.   :laugh:

« Reactie #10 Gepost op: 26 september 2017, 18:29:12 »
Getwist hier kan niemand tegenop, gelijk 400% klaar!

*

Rood

• 10382
« Reactie #11 Gepost op: 26 september 2017, 18:30:09 »

Gr. Hans

Ben dan wel benieuwd naar z`n bevindingen als er weer 30% afgaat.

Volgens z`n eigen link gaat `t om >> deze kabel. <<

Voor dat geld kan `t natuurlijk niet anders dan de tie fabeltastisch klinkt.

Veel plezier ermee.   :laugh:

Daar kan een heel afrikaans dorp een jaar van eten .

*

jpio

• 4265
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #12 Gepost op: 26 september 2017, 18:30:14 »
Heb hier de x1 (zwart) en 2 andere (groen) van Cassiopeia en dat bevalt prima
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

chansig

• 10552
« Reactie #13 Gepost op: 26 september 2017, 18:35:18 »
Woww...2000 euro. En voor die 2000 euro krijgen ze het niet voor elkaar om een kabel te maken die het gewoon gelijk goed doet ? Prutsers.  ;D

Sorry Leo, jij hebt er plezier van en dat is alleen maar goed.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

*

richard

• 3757
« Reactie #14 Gepost op: 26 september 2017, 18:36:17 »
Hebben ze wel CE-markering? Dus niet China Export.
Genoeg is beter.