*

Leobus

• 524
Re: Voedingskabels
« Reactie #15 Gepost op: 26 september 2017, 19:16:49 »
Die 2000 euro is nog uit de tijd dat er een distributeur tussen zat. Ze zijn nu een stuk goedkoper. Informeer zelf maar bij Sonore.

Groet,

Leobus

*

chansig

• 10828
« Reactie #16 Gepost op: 26 september 2017, 19:19:11 »
Zal zeker een slok op een borrel schelen. Hoe duur is hij nu ? 1500 ?

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

Leobus

• 524
« Reactie #17 Gepost op: 26 september 2017, 19:54:10 »
Zal zeker een slok op een borrel schelen. Hoe duur is hij nu ? 1500 ?

Gr. Hans

Goed lezen Hans. Maar ik zal je helpen:
http://www.sonore.audio/#pagina=contact&sleutel=0

Groet,

Leobus

*

chansig

• 10828
« Reactie #18 Gepost op: 26 september 2017, 19:56:20 »
Geen idee...maar in ieder geval geniet ervan. Zie nu pas wat je schrijft. Je wilt het niet zeggen...oke.

Gr. Hans
« Laatst bewerkt op: 26 september 2017, 20:14:27 door chansig »
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

geerd

• 5574
  • scheun ja
« Reactie #19 Gepost op: 26 september 2017, 20:05:54 »
ach natuurlijk helpt dat en heb je een verbetering , je kunt niet zeggen dat het niet helpt dan is je geld weg gegooid .
het blijft mij wel verbazen dat stroom na een reis van soms honderden km verbeterd na 1 meter draad maar dat zal wel aan mij liggen .
ook gezien je versterker niet aan het lichtnet verbonden is daar zorgt de trafo weer netjes voor
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

*

Roots

• 1887
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #20 Gepost op: 26 september 2017, 20:31:05 »
En toch is het zo Geerd, ik hoor het ook..Na alle Lappkabels, 1,5..2,5mm≤, al dan niet quad.. 12 aderig..zelfbouw vlechtsels, vlechttwistsels, Oyaide en Furutech. Er zit echt verschil in!
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Leobus

• 524
« Reactie #21 Gepost op: 26 september 2017, 20:50:14 »
ook gezien je versterker niet aan het lichtnet verbonden is daar zorgt de trafo weer netjes voor

Dat is vreemd. Ik hoor nu toch echt muziek. En dat zonder dat mijn versterker aan het lichtnet verbonden is. Of laat die trafo alleen de zuivere 50 Hz sinus door?

Groet,

Leobus

*

geerd

• 5574
  • scheun ja
« Reactie #22 Gepost op: 26 september 2017, 21:21:38 »
https://nl.wikipedia.org/wiki/Transformator

als je dit even doorleest weet je waarom ze het ook wel eens een scheiding trafo noemen

ik maak wel gebruik van net filters zou dat maken dat ik het niet echt horen kan ??
« Laatst bewerkt op: 26 september 2017, 21:25:14 door geerd »
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

*

Roots

• 1887
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #23 Gepost op: 26 september 2017, 21:34:13 »
wat er ingaat komt er ook weer uit...toch?
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Leobus

• 524
« Reactie #24 Gepost op: 26 september 2017, 21:51:13 »
Geerd,
Ik heb het stukje over trafo's even doorgelezen. Niks nieuws voor mij. Misschien helpt het dat ik een technisch natuurkundige opleiding heb.
Filters! Mmmm, die heb ik ook gehad. Weg was de dynamiek en na een poosje dus ook het filter.
Maar misschien werkt deze kabel wel als filter, maar ik heb niet de indruk dat ik dynamiek/levendigheid verlies. Integendeel.
Overigens heb ik wel de indruk dat Terug naar Af nu al gelijk begint te krijgen. Het is in de loop van de avond eerder slechter dan beter gaan klinken. Scherp! Nu blijft het ongeveer constant. Ik had me er op voorbereid, maar het valt altijd weer tegen. Afwachten maar.

Groet,

Leobus

*

Wim72

• 1772
« Reactie #25 Gepost op: 27 september 2017, 01:56:13 »
Ook ik heb mijn twijfels over verbetering met een powercord van 1 meter nadat elektronen tientallen of honderden kilometers hebben afgelegd via een hoogspanningsleiding maar wat ik vind doet niet terzake...                                                                                       

Als de koper tevreden is en duidelijk het verschil hoort dan is het goed de koper heeft betaald en ik niet ik hoef het verschil ook niet waar te nemen, en dat Afrikaans dorp heeft er niks mee te maken Leobus bepaalt zelf waar hij zijn geld aan uitgeeft!
« Laatst bewerkt op: 27 september 2017, 17:50:30 door Wim72 »

*

Rood

• 10398
« Reactie #26 Gepost op: 27 september 2017, 06:23:45 »
Ook ik heb mijn twijfels over verbetering met een powercord van 1 meter nadat elekronen tientallen of honderden kilometers hebben afgelegd via een hoogspanningsleiding maar wat ik vind doet niet terzake...                                                                                       

Als de koper tevreden is en duidelijk het verschil hoort dan is het goed de koper heeft betaald en ik niet ik hoef het verschil ook niet waar te nemen, en dat Afrikaans dorp heeft er niks mee te maken Leobus bepaalt zelf waar hij zijn geld aan uitgeeft!

Misschien had ik het vergelijk moeten maken uitgedrukt in kratjes bier ? Dan had je nog meer uitroeptekens kunnen gebruiken .
Vergelijk : niks meer en niks minder .
Al koopt hij er vijf .

*

Wim72

• 1772
« Reactie #27 Gepost op: 27 september 2017, 17:57:33 »
Ook ik heb mijn twijfels over verbetering met een powercord van 1 meter nadat elekronen tientallen of honderden kilometers hebben afgelegd via een hoogspanningsleiding maar wat ik vind doet niet terzake...                                                                                       

Misschien had ik het vergelijk moeten maken uitgedrukt in kratjes bier ? Dan had je nog meer uitroeptekens kunnen gebruiken .
Al koopt hij er vijf .

Het duiden in kratjes bier i.p.v. voedsel voor een Afrikaans dorp maakt het voor de gemiddelde Nederlander wel veel duidelijker en ook reŽel vergelijkbaar ;D
Zul je net zien is Leobus een wijdrinker... ???

« Reactie #28 Gepost op: 27 september 2017, 18:25:05 »

Al koopt hij er vijf .

Het duiden in kratjes bier i.p.v. voedsel voor een Afrikaans dorp maakt het voor de gemiddelde Nederlander wel veel duidelijker en ook reŽel vergelijkbaar ;D
Zul je net zien is Leobus een wijdrinker... ???
Het is een  Afrikaan  :P

*

Leobus

• 524
« Reactie #29 Gepost op: 27 september 2017, 19:25:27 »
Ik drink geen wijwater, dus ik zal wel een zwart zieltje hebben. Dat wil nog niet zeggen dat ik een Afrikaan ben.
Om even semi on topic te komen: ik heb gisteren tijdens het inspeeldal van de kabel om het leed wat te verzachten, een glaasje whisky genomen. Hielp helaas niet. En meer dan ťťn glaasje (wijn, bier, whisky of port) doe ik zelden. Verder vind ik opmerkingen over mijn uitgavenpatroon even onzinnig als wanneer ik opmerkingen zou plaatsen over bijv. jullie vakantieuitgaven. Die heb ik bijna nooit.

Groet,

Leobus