*

jpio

• 4062
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: Voedingskabels
« Reactie #30 Gepost op: 27 september 2017, 19:50:05 »
;D
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

geerd

• 5143
  • scheun ja
« Reactie #31 Gepost op: 27 september 2017, 19:55:34 »
en kratje bier zorgt ook voor honger in de derde wereld .
de hoeveelheid graan die voor alcohol productie nodig is kan de honger de wereld uit helpen .
maar on topic voor ik een ban krijg hopelijk klimt je kabel snel uit het dal en kun je nog jaren genieten .
vakantie duurt maar een paar dagen en eer dat uit het dal is is het weer over  ;D ;D
les is more

*

Roots

• 1600
  • I am Krelled
« Reactie #32 Gepost op: 27 september 2017, 20:05:19 »
Gezellig zo saampies over onze hobby keuvelen.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Wim72

• 1307
« Reactie #33 Gepost op: 27 september 2017, 20:38:36 »
Ik drink geen wijwater, dus ik zal wel een zwart zieltje hebben. Dat wil nog niet zeggen dat ik een Afrikaan ben.
Om even semi on topic te komen: ik heb gisteren tijdens het inspeeldal van de kabel om het leed wat te verzachten, een glaasje whisky genomen. Hielp helaas niet. En meer dan één glaasje (wijn, bier, whisky of port) doe ik zelden. Verder vind ik opmerkingen over mijn uitgavenpatroon even onzinnig als wanneer ik opmerkingen zou plaatsen over bijv. jullie vakantieuitgaven. Die heb ik bijna nooit.

Groet,

Leobus

Matige drinker vooral genieten dus, de kabel en ook het glaasje whisky zijn u van harte gegund.

*

Leobus

• 477
« Reactie #34 Gepost op: 27 september 2017, 21:10:12 »
Ik drink geen wijwater, dus ik zal wel een zwart zieltje hebben. Dat wil nog niet zeggen dat ik een Afrikaan ben.
Om even semi on topic te komen: ik heb gisteren tijdens het inspeeldal van de kabel om het leed wat te verzachten, een glaasje whisky genomen. Hielp helaas niet. En meer dan één glaasje (wijn, bier, whisky of port) doe ik zelden. Verder vind ik opmerkingen over mijn uitgavenpatroon even onzinnig als wanneer ik opmerkingen zou plaatsen over bijv. jullie vakantieuitgaven. Die heb ik bijna nooit.

Groet,

Leobus

Matige drinker vooral genieten dus, de kabel en ook het glaasje whisky zijn u van harte gegund.

Dank u. ^-^

Groet,

Leobus

*

Benco

• 5468
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #35 Gepost op: 28 september 2017, 11:35:29 »
Leobus , ik wens je veel luistergenot met je nieiwe kabel .
Zo te lezen ben je er blij mee , dan is het geld goed besteed !
Groet Benco.

*

Knosti de Platenwasser

• 2075
  • Geluid: de meest overschatte eigenschap van muziek
    • ReadScapeS
« Reactie #36 Gepost op: 28 september 2017, 12:35:59 »
Ook ik heb mijn twijfels over verbetering met een powercord van 1 meter nadat elektronen tientallen of honderden kilometers hebben afgelegd via een hoogspanningsleiding maar wat ik vind doet niet terzake...                                                                                       

Als de koper tevreden is en duidelijk het verschil hoort dan is het goed de koper heeft betaald en ik niet ik hoef het verschil ook niet waar te nemen, en dat Afrikaans dorp heeft er niks mee te maken Leobus bepaalt zelf waar hij zijn geld aan uitgeeft!

Electronen leggen geen afstanden af...
... on an Electrospective Odyssee.

*

chansig

• 10431
« Reactie #37 Gepost op: 28 september 2017, 14:51:09 »
Geen techniek aub.  ;D ;D ;D

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

*

Leobus

• 477
« Reactie #38 Gepost op: 28 september 2017, 16:41:36 »

Gr. Hans

Hé, dit topic heb ik opgestart, dus ........ :) ;) :D
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het ladingtransport verloopt. Bij wisselstroom stel ik het mij voor als die stalen kogeltjes aan V vormige touwtjes. De eerste krijgt een ladingduw en geeft dat door aan de laatste. Als de spanning omkeert, gaat het andersom. Bij gelijkstroom lijkt het mij dat er toch lading verplaatst wordt. Kan iemand hier uitleggen hoe het er aan toe gaat? Mijn voorstelling kan best absoluut fout zijn hoor.

Groet,

Leobus

*

Knosti de Platenwasser

• 2075
  • Geluid: de meest overschatte eigenschap van muziek
    • ReadScapeS
« Reactie #39 Gepost op: 28 september 2017, 16:58:16 »

Gr. Hans

Hé, dit topic heb ik opgestart, dus ........ :) ;) :D
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het ladingtransport verloopt. Bij wisselstroom stel ik het mij voor als die stalen kogeltjes aan V vormige touwtjes. De eerste krijgt een ladingduw en geeft dat door aan de laatste. Als de spanning omkeert, gaat het andersom. Bij gelijkstroom lijkt het mij dat er toch lading verplaatst wordt. Kan iemand hier uitleggen hoe het er aan toe gaat? Mijn voorstelling kan best absoluut fout zijn hoor.

Groet,

Leobus

Electronen stoten elkaar aan, geloof ik. Vergelijkbaar met 'de wave' in een stadion. Zelf blijven ze ongeveer op hun plek.
... on an Electrospective Odyssee.

*

jpio

• 4062
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #40 Gepost op: 28 september 2017, 18:05:16 »
Driftsnelheid van elektronen is erg laag.
Die gemiddelde snelheid noemt men de "driftsnelheid".
Voor koperdraad in normale omstandigheden bedraag die ongeveer 0,0003 m/s
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

« Reactie #41 Gepost op: 28 september 2017, 19:02:51 »
0,0003 m/s    P/U?

*

Roots

• 1600
  • I am Krelled
« Reactie #42 Gepost op: 28 september 2017, 20:08:32 »
We kunnen gewoon op "Elektronen googlen natuurlijk..Dan kom je al heel veel te weet.

Maar daar hebben ze het dan weer niet over inductie en capaciteit wat er bij dat transport..gebeurt.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

richard

• 3618
« Reactie #43 Gepost op: 28 september 2017, 20:10:54 »
Mijn voorstelling kan best absoluut fout zijn hoor.
Ik kan me er ook wel wat bij voorstellen hoor. Meestal doe ik het met een buis met knikkers (elektronen); aan de ene kant stop je er een in; aan de andere kant drukt er een uit. Als de buis zo'n 300.000 km lang is duurt dat een seconde (verplaatsing van de lading). De knikker zelf gaat maar langzaam door de buis. De absolute snelheid van de elektron is afhankelijk van het spanningsverschil en de weerstand van het medium.
Genoeg is beter.