buizenbeginner
« Gepost op: 3 oktober 2017, 16:06:06 »
beste medefreaks...Allereerst thanks voor alle feedback, tips en aanboden.
nu staat er de minibuizenversterker(Jasmine) met cambridge pre amp en xanadu zuilen is het (mm-)element van de thorens  naar de kloten.
Enig idee wat een goed element hierbij is? Misschien heeft iemand nog iets liggen.

*

geerd

• 5500
  • scheun ja
Re: buizenbeginner
« Reactie #1 Gepost op: 3 oktober 2017, 16:34:38 »
dan kun je een ander naaldje kopen de goedkoopste oplossing of een ander element .
de de benz micro glider is wel leuk maar denk dat je dat wat te duur vind .
dus wat wil af kan je eraan uit geven , onder de 100 euro wordt het lastig een goede te vinden .
de shure m 97 xe is wel een aanrader 120 euro mm element
les is more

*

minplus

• 7958
  • relax, don't do it
« Reactie #2 Gepost op: 3 oktober 2017, 22:20:16 »
Ik heb hier volgens mij nog wel wat liggen, Sybrand. Zal eens even kijken.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

ShaggyNL

• 1214
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #3 Gepost op: 6 oktober 2017, 11:49:30 »
[...]de shure m 97 xe is wel een aanrader 120 euro mm element
Nee, sorry Geerd. Die schelle spijker kan ik nou niemand aanraden. Een 30 jaar oude Shure M95ED was nog beter... en dat is geen super element. De instapper van AT (AT95E) kan mij nog meer vreugde brengen.

Een Audio Technica VM520EB of VM530EN zou ik aanraden. Fijne neutrale elementjes en niet duur, beiden tussen de 100,- en 200,-.
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

geerd

• 5500
  • scheun ja
« Reactie #4 Gepost op: 6 oktober 2017, 12:38:34 »
ja daar heb je de smaak weer de meeste at elementen in de goedkopere klassen vind ik dof , wollig laag en krakend hoog plaatsing is er niet de at 95 is in mijn inziens de 30 euro die het ding kost nog niet waard .
ik vind ze zeker niet neutraal verre van dat de curve laat dat ook zien kleuring alom maar als je dat mooi vind zeker doen .
ik heb ook een at 95 heb hier nog niemand gehad die deze beter vind als een shure of zo maar het is een veel gebruikt element die zijn fans heeft tot ze wat anders horen en dan pas beseffen wat ze al jaren missen
les is more

*

Rubble

• 10411
« Reactie #5 Gepost op: 6 oktober 2017, 19:44:12 »
Geweldig! De een vind AT dof, en de ander een M97Xe schel. Mijn ervaring is compleet tegenovergesteld.  ;D

Mooie hobby hebben we toch.  8)
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

ShaggyNL

• 1214
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #6 Gepost op: 9 oktober 2017, 10:20:56 »
Tja, eigenlijk ben ik ook niet compleet in m'n verhaal. Maar er wordt hier gepraat over een element, maar de phono-trap (en alle andere versterkingen) zijn vaak een veel groter euvel.

Maargoed, om een "vers rubbertje" aanschaffen voor in je draaitafel, dan zou ik (persoonlijk, zelf, eigen mening) geen Shure aanschaffen.
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

geerd

• 5500
  • scheun ja
« Reactie #7 Gepost op: 9 oktober 2017, 14:04:13 »
daar hebben we gelijk het probleem in audio land te pakken .
het eindresultaat hangt af van veel factoren .
je eigen beleving maar ook alles wat je muziek maakt je set de ruimte zelfs het soort muziek .
wanneer is een element beter ja daar zijn 2 manieren dat te bepalen .
een is kijken naar de getallen de curven soort naald van het element .
de anderen is het beleven horen van het element .
die laatste is uiteraard weer persoonlijk en hangt samen met je set en de ruimte en je gehoor en smaak en daarover valt nu eenmaal niet te twisten .
dan hebben diverse bouwers van elementen hun eigen geluid een herkenbaren sound wat wel of niet je smaak kan zijn .
het geheel is dus best wel ingewikkeld en erg persoonlijk en proberen een dure hobby ,luisteren bij andere kan een indicatie geven maar geen garantie dat het thuis ook zo klinkt
les is more