Single rca aansluiting [help]
« Gepost op: 14 oktober 2017, 21:26:58 »
Ben nieuw hier en nieuw met subwoofers inbouwen.

Mijn joying Android headunit heeft een single rvs bass output deze heb ik aangesloten met een Y kabel op me mono versterker.  De remote 12v aan gesloten op de juiste plekken en de kabel van de accu met de zekering op de goede plek. De massa achter de radio op een plek geschroefd.

Nu heb ik het idee dat ik niets hoor. Van horen zeggen en lezen via Google blijkt de output van de rca te weinig output gegeven . Ze zeggen dat net versterkt moet worden?  Graag een linkje naar een afbeelding of ding wat er dan tussen zou moeten.

Misschien heb ik iets fout zitten ? De lampjes branden op de versterker.

Graag jullie hulp.

*

Jerryl

• *
  • 40
  • Reggae is my heart, Reggae is my soul!
Re: Single rca aansluiting [help]
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2017, 20:28:50 »
Zelf heb ik geen ervaring met deze autoradio. Heb je toevallig een submenu voor de subwooferuitgang in de (geluids) instellingen menu van deze radio? Misschien dat de subwoofer op off staat of dat de volume regeling van de subwoofer via de radio op 0 staat in deze menu o.i.d.

Hoe staat de gain regeling op de versterker zelf afgesteld en welke type autoradio heb je trouwens?
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain!

*

Heintje

• 1421
« Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2017, 11:08:42 »
Ik denk dat het deze is: https://www.autotek.nl/product/universeel-2-din-7-navigatie-android-5-1-met-voice-search/?gclid=Cj0KCQjwsZHPBRClARIsAC-VMPCuv1Q82T0Ln0jWZsq2_G7TJHmIpbjYl5zJS1DAW54cdP9_OTvmfj4aAqFqEALw_wcB

Het is een 2DIN vervanger van de originele autoradio met heel veel functies.
Qua aansluitingen (alles in ISO-stekkers):
– Audioversterker met 4×45 watt
– Sub woofer ingang
– AUX IN: Video input 1, Input Links, Input Rechts
– AV OUT: Video output 1 + 2, Links voor en achter, Rechts voor en achter

Helaas staat er geen aansluitschema afgebeeld. Er worden wel diverse verloopsnoertjes meegeleverd van ISO-blokjes naar pluggen, mar er is niet goed te zien wat dat voor de sub-aansluiting betekent.

Ik denk dat die "subwoofer ingang" een subwoofer uitgang is.
Waarom je dat aansluit met een Y-kabel op een mono versterker snap ik niet.

Volgens mij moet je de subwoofer-uitgang rechtstreeks aansluiten op de ingang van je (mono) versterker.
(Als die "mono versterker" twee ingangen heeft, is het geen mono maar een stereo versterker.)

Als test sluit je die subwoofer uitgang rechtstreeks aan op één ingang van de versterker. Die versterkeruitgang sluit je aan op je subwoofer.
Als je subwoofer een ingebouwde versterker heeft, hoef je maar één van de 2 ingangen aan te sluiten en dan doet de subwoofer het.
Zet de subwoofer versterker aan met het volume halverwege.
Zet in je Headunit de subwoofer uitgang aan in het menu (als die menuoptie er is), zet muziek op, draai met het volume dicht alle bas op max en verhoog in je headunit voorzichtig het volume vanaf nul en luister of er geluid uit de subwoofer komt. Als dat zo is kan je verder experimenteren.

*

Jerryl

• *
  • 40
  • Reggae is my heart, Reggae is my soul!
« Reactie #3 Gepost op: 18 oktober 2017, 00:38:19 »
(Als die "mono versterker" twee ingangen heeft, is het geen mono maar een stereo versterker.)

Dit is niet helemaal waar. Er zijn genoeg monoversterkers met twee ingangen. Mijn klasse D monoblok heeft er bijvoorbeeld ook twee en dit is dus geen stereo versterker.
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain!

*

Heintje

• 1421
« Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2017, 21:36:28 »
... en hoe zou het met Roerbakeitje zijn? ...

*

Opa S.

• 7091
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
« Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2017, 23:13:41 »
Opgegeten?
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/