*

ezo

• 5117
  • je luistert altijd naar de zwakste schakel
Re: Toch naar de buis???
« Reactie #15 Gepost op: 9 november 2017, 11:05:15 »
Een buizen buffer tussen cd en voor versterker is dat wat??

Of een buizen cd speler??
Pl. Dual 701 Stylus
cd Philips 104 mod( tvwk ) vv vMca220 mod
ev vM 2x pa333mod ---Xanadu
http://rateyourmusic.com/collection/ezo/visual/

*

ShaggyNL

• 1157
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #16 Gepost op: 9 november 2017, 11:52:51 »
Zo'n apparaat tussen speler en versterker kan ik je sterk afraden. Als je weer wat ze doen heb je er al geen trek meer in. Als je ze hoort, dan weet je niet hoe snel hij er tussen vandaan moet.

En een buizen-trap in je CD speler... dat zorgt alleen maar voor hogere vervormings-waarden. (iets wat buizen eigenlijk altijd doen, tegenover een beetje transistor).
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

ezo

• 5117
« Reactie #17 Gepost op: 9 november 2017, 13:04:52 »
Dat klinkt als iemand die buizen niet kan warderen .

Daar heb ik niet zo veel aan , of wel??

Denk dat ik zo'n buizen tussen trapje maar is probeer of een buizen cd speler .

Het gaat mij hoofdzakelijk om het cd geluid aangenamer te maken . Niet om wat wat transistors doen , dat hoor ik
Pl. Dual 701 Stylus

*

ShaggyNL

• 1157
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #18 Gepost op: 9 november 2017, 14:31:54 »
Zo'n buizentussen-trap speelt enorm met je fase. Veruit meer van de uitgangs-transformatoren van een buizen-eind-versterker en dus al helemaal meer dan een buizen-voor-versterker doet. Ik snap niet eens waarom die tussen-apparaatjes zo veel verkocht zijn. Je vervangt immers niet het versterker-gedeelte na de DAC hiermee. Je stopt wat tussen twee bestaande apparaten.

Een buisje in een CD-speler (wanneer omschakelbaar naar een transistor gedeelte) geeft gewoon een hoop meer vervorming. En ik wil graag vooral feiten uitleggen. Dan kan je daar je eigen mening wel in plaatsen. Maar ik ben benieuwd naar jouw mening, wanneer je iets hebt kunnen vergelijken.
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

geerd

• 5217
  • scheun ja
« Reactie #19 Gepost op: 9 november 2017, 16:14:20 »
nog wel een buizen voorversterker staan met meerdere setjes buizen te koop , kun je uitproberen , is ook een koptelefoon versterker , een litle dod mk III  ,volumen regeling kan passief en actief door pluggen te verzetten .
zeker 4 setjes nos voor buisjes div merken en type en meen 3 eind buizen setjes .
zelf gebruikt als voorversterker

les is more

*

ezo

• 5117
« Reactie #20 Gepost op: 10 november 2017, 16:10:23 »
Zo'n buizentussen-trap speelt enorm met je fase. Veruit meer van de uitgangs-transformatoren van een buizen-eind-versterker en dus al helemaal meer dan een buizen-voor-versterker doet. Ik snap niet eens waarom die tussen-apparaatjes zo veel verkocht zijn. Je vervangt immers niet het versterker-gedeelte na de DAC hiermee. Je stopt wat tussen twee bestaande apparaten.

Een buisje in een CD-speler (wanneer omschakelbaar naar een transistor gedeelte) geeft gewoon een hoop meer vervorming. En ik wil graag vooral feiten uitleggen. Dan kan je daar je eigen mening wel in plaatsen. Maar ik ben benieuwd naar jouw mening, wanneer je iets hebt kunnen vergelijken.

Dat snap ik best , gaat mij om de beleving van me muziek .
Veel goed opgenomen cd spelen hier prima maar als het net een beetje schel opgenomen is is het niet niet altijd even fijn .

Akoestiek is daar debet aan een de set zal zelf ook wel wat schel spelen . Dat vonden er meer hier.

Voor die wat mindere opnames zoek ik dus een oplossing .
En of dat nou theoretisch klopt boeit me minder
Pl. Dual 701 Stylus

*

ezo

• 5117
« Reactie #21 Gepost op: 10 november 2017, 16:11:51 »
nog wel een buizen voorversterker staan met meerdere setjes buizen te koop , kun je uitproberen , is ook een koptelefoon versterker , een litle dod mk III  ,volumen regeling kan passief en actief door pluggen te verzetten .
zeker 4 setjes nos voor buisjes div merken en type en meen 3 eind buizen setjes .

Leuk 😃
Waar ergens in ned zou die staan ????
Pl. Dual 701 Stylus

*

ShaggyNL

• 1157
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #22 Gepost op: 10 november 2017, 16:40:01 »
[...]
Ik wil je vooral behoeden voor het kopen van iets belachelijks. Maar waarschijnlijk zal je het wel gaan horen, wanneer je er één aan sluit.

Fase verschuivingen is nooit een oplossing, voor geen enkele muziek weergave.

*

Rood

• 10337
« Reactie #23 Gepost op: 10 november 2017, 16:48:10 »

Leuk 😃
Waar ergens in ned zou die staan ????

Je hebt al 75 euro met rente ;)

« Reactie #24 Gepost op: 10 november 2017, 19:29:48 »
[...]
Ik wil je vooral behoeden voor het kopen van iets belachelijks. Maar waarschijnlijk zal je het wel gaan horen, wanneer je er één aan sluit.

Fase verschuivingen is nooit een oplossing, voor geen enkele muziek weergave.

Waarom zou een buis meer de fase verschuiven dan een transistor ?
Die doet dat net zo goed en je hebt er ook nog eens veel meer van nodig in een versterker.
Los daarvan is de absolute fase van een signaal niet zo van belang, als die maar in beide kanalen gelijk wordt gehouden.
En vanwege de kromme karakteristieken van een transistor zijn er daar ook nog eens veel heftiger ingrepen nodig
dan bij buizen, denk bv aan tegenkoppeling.
Ik ben het met je eens dat het tussenschakelen van zo'n doos met een buis achter een cd speler onzin is.
De buis daarin staat ingesteld zonder versterking, dus als kathodevolger, dus onzin.
Een buis in een cd speler i.p.v. een opamp kan we degelijk een beter resultaat geven i.v.m. bovenstaande.
Ik heb er meerdere omgebouwd en in alle gevallen was de ruimtelijkheid er zeer op vooruit gegaan en de klank beslist
niet slechter.
En als je eens wilt horen hoe een wat anders opgebouwde buizenversterker ook kan klinken, ben je hier altijd welkom.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

*

geerd

• 5217
  • scheun ja
« Reactie #25 Gepost op: 10 november 2017, 19:44:28 »
hier doe maar een goed bod https://link.marktplaats.nl/m1223143557
les is more

*

Bloom

• 551
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #26 Gepost op: 10 november 2017, 21:19:46 »
Iets goedkoper en nieuw is deze:

(<klik!)

Zogezegd gebaseerd op de wereldberoemde Marantz 7 buizenvoorversterker, maar ik moet zeggen dat ik het uiterlijk prachtig vind.

*

ShaggyNL

• 1157
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #27 Gepost op: 10 november 2017, 23:53:27 »
Theo, ik heb het over zo'n "buizen buffer" mafkezen apparaatje.

Een buis of transistor doet dit niet zelf. Dat snap ik ook wel. Een condensator of transformatie doet dit wel.

En een fase verschuiving is echter niet wenselijk in je signaal path. De "timing" van lage frequenties ten opzichte van hoge frequenties verschuift dan. (dat weet jij ook vast wel)
« Laatst bewerkt op: 11 november 2017, 01:08:49 door ShaggyNL »

*

ezo

• 5117
« Reactie #28 Gepost op: 10 november 2017, 23:54:40 »
hier doe maar een goed bod https://link.marktplaats.nl/m1223143557

Is dit wat Theo ??

Misschien wel leuk om dat te prutsen met die verschillende buisjes.

Wat moet die kosten ??
Pl. Dual 701 Stylus

*

ezo

• 5117
« Reactie #29 Gepost op: 10 november 2017, 23:56:32 »
Iets goedkoper en nieuw is deze:

(<klik!)

Zogezegd gebaseerd op de wereldberoemde Marantz 7 buizenvoorversterker, maar ik moet zeggen dat ik het uiterlijk prachtig vind.

Ook mooi
Pl. Dual 701 Stylus