*

hrcc

• 655
Re: Hoeveel geld moet je minimaal uitgeven voor een fatsoenlijke subwoofer?
« Reactie #15 Gepost op: 5 november 2017, 17:04:48 »
Toevallig heb ik die toen gehoord.
Prima dingen.
vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !

« Reactie #16 Gepost op: 5 november 2017, 23:07:53 »
Quake mk2 of Quake 2 is hetzelfde.

Een nieuwe subwoofer kan ook na 2 jaar defect raken heh. Maar een Quake 2 had een nieuwprijs van een dikke 700 euro.
Misschien doe je over 1 of 2 jaar wel een upgrade en verkoop je hem weer voor het zelfde bedrag wat je ervoor betaald heb.
Ik heb die van mij nu ook alweer 3 jaar en ook 2ehands gekocht...Prima woofertje!
Als die goed klinkt en diep genoeg gaat verwacht ik niet zo snel al een upgrade te doen. Ik zag op het internet dat hij 23hz laag gaat, dat is volgens mij wel goed genoeg. 20hz is uiteraard beter, maar ik weet niet of die 3hz zo veel verschil uitmaakt, aangezien d'r in de meeste muziek toch weinig noten rond de 20hz te horen zijn.

https://www.hifi.nl/tweedehands/10023102/Twee-BK-XLS200-MKII-Subwoofers-FF.html
Ik moet wel het geluk hebben dat ie er nog op staat zodra ik een subwoofer ga kopen. Heb er momenteel geen geld voor.

Ik weet ook simpelweg niet welke subwoofer de beste keuze zou zijn, omdat er zo veel opties zijn. Heb je enig idee of de BK subwoofer die je stuurde betere bas heeft dan de Quake 2?

Mijn eis qua baskwaliteit is gewoon strakke bas die niet te overheersend is. Naar mijn idee hebben mijn speakers i.c.m met mijn versterker een goede (accurate/neutrale) toonbalans en ik wil dat in stand houden zodra ik een subwoofer erbij koop. Ik ben recentelijk begonnen met music production (het zelf maken van elektronische muziek op de computer) en daarvoor is het goed om speakers met een goede toonbalans te hebben. Ik heb niet genoeg geld om goede studio monitoren te kopen, dus ik gebruik mijn hifi setje ervoor en dat is naar mijn idee voor een beginner geen probleem. Maar als het kan wil ik wel dat de subwoofer de toonbalans van mijn set niet verpest.

Kan ik gewoon elke subwoofer die d'r is kopen en het volume handmatig zo instellen dat de bas kwantiteit precies goed is, of hebben sommige subwoofers standaard overheersende bas die niet weg te werken is?

Een studio subwoofer is voor een beginner naar mijn idee niet nodig, zeker niet omdat ik ook geen studio speakers heb.

Ik wil dus gewoon diepe en strakke bas die niet te veel overheerst maar ook niet te zacht is. Hoe hard de subwoofer kan is naar mijn idee niet belangrijk, dus ik denk dat het vermogen wat ie kan bereiken irrelevant is, aangezien de meeste subwoofers wel minstens 100 watt vermogen hebben denk ik. Als de subwoofer op 3 meter afstand 90db hard kan is dat al ruim voldoende. Het zou wel handig zijn als de subwoofer klein is. Op sommige sites staat dat een goede subwoofer minstens 12 inch groot is, maar ik denk dat dat een beetje onzin is. Een 8 inch subwoofer past 100% en een 10 inch moet ook makkelijk lukken, maar ik ben wel bang dat een 12 inch subwoofer een beetje te groot is voor in mijn slaapkamer. Is denk ik ook niet optimaal voor in een kleine kamer.

Wel bedankt dat jullie me alvast suggesties geven, er zijn wel veel opties.

*

chansig

• 10771
« Reactie #17 Gepost op: 6 november 2017, 10:13:25 »
Ik heb 2 van deze BK subs. Zijn erg fijne subs. Geven mij net dat beetje extra laag en iets meer volume.

Wel jammer dat deze er nu op staan, had weer een paar honderd euro gescheeld.  ;D

Qua grote hoef je je niet druk te maken. Te groot voor je ruimte kan eigenlijk niet. Te klein wel.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

Roots

• 1863
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #18 Gepost op: 7 november 2017, 19:05:49 »
Nou..Ik heb nog een sub met een RCF L15P200AK woofer, die laat bij laag volume alleen maar een pok horen. Lust dus best wel een paar wattjes om op gang te komen....En dat gaat echt teveel(te groot) zijn voor een jongenskamer :)
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

richard

• 3880
« Reactie #19 Gepost op: 13 november 2017, 14:50:20 »
Citaat
Hoeveel geld moet je minimaal uitgeven voor een fatsoenlijke subwoofer?
Tenzij je een strenge WAF hebt en je een compromis moet zoeken, naar mijn mening geen. Steek het geld liever in luidsprekers die het volledige spectrum fatsoenlijk kunnen weergeven.
Genoeg is beter.

*

a.b.

• 9133
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #20 Gepost op: 13 november 2017, 15:07:16 »
Hier ben ik het niet mee eens. 2 goedkope maar goede monitoren, 2 subs, een versterker en een dsp spelen al snel de sterren van de hemel.
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

jpio

• 4403
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #21 Gepost op: 13 november 2017, 16:07:13 »
+1
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

Frits

• 428
  • HiFi is emotie
« Reactie #22 Gepost op: 13 november 2017, 17:28:18 »
Hier ben ik het niet mee eens. 2 goedkope maar goede monitoren, 2 subs, een versterker en een dsp spelen al snel de sterren van de hemel.

Wat is de meerwaarde van een DSP?
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

*

richard

• 3880
« Reactie #23 Gepost op: 13 november 2017, 19:36:24 »

Een moderne equalizer met wat meer mogelijkheden.
Genoeg is beter.

*

a.b.

• 9133
« Reactie #24 Gepost op: 13 november 2017, 19:54:36 »

Over het algemeen knapt het geluid er enorm van op omdat je wat bulten, veroorzaakt door de kamer, in het laag kan "wegwerken". Je kan meestal ook crossovers instellen. Over het algemeen is een DSP een zegen in de luisterruimte. Ook als je alleen vloerstaanders of monitoren gebruikt zonder subwoofers.

*

Frits

• 428
  • HiFi is emotie
« Reactie #25 Gepost op: 13 november 2017, 20:58:08 »

Over het algemeen knapt het geluid er enorm van op omdat je wat bulten, veroorzaakt door de kamer, in het laag kan "wegwerken". Je kan meestal ook crossovers instellen. Over het algemeen is een DSP een zegen in de luisterruimte. Ook als je alleen vloerstaanders of monitoren gebruikt zonder subwoofers.

Ik wil me daar wel eens in verdiepen. Heb nooit iets gehad met equalizers en al helemaal niet met processoren in een surround die het instellen "verbeteren". Is een DSP een kastje die je dan tussen speakers en speakeruitgangen moet plaatsen? Dan maakt het niet zoveel meer uit wat voor speakers je hebt, de DSP maakt het allemaal wel beter? Ben benieuwd, maar ook sceptisch. ;)
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

*

a.b.

• 9133
« Laatst bewerkt op: 13 november 2017, 21:36:14 door a.b. »

*

Tdo

• 10868
  • Smurf?!
« Reactie #27 Gepost op: 13 november 2017, 21:55:50 »
Ben benieuwd, maar ook sceptisch. ;)

De meningen over dsp zijn dan ook verdeeld..  ;)

*

chansig

• 10771
« Reactie #28 Gepost op: 13 november 2017, 22:04:44 »

Tsja...net zoals over kabels en hun invloed, tegels en hun invloed, versterkers en hun invloed, DAC's en hun invloed...gelukkig hebben we voldoende fora.. ;D

Ow...trouwens volgens ene Bram Freestone heb jij een review geschreven over de Dutch & Dutch speakers ? Gaat er een belletje bij je rinkelen ?

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

Tdo

• 10868
  • Smurf?!
« Reactie #29 Gepost op: 13 november 2017, 22:20:50 »

Tsja...net zoals over kabels en hun invloed, tegels en hun invloed, versterkers en hun invloed, DAC's en hun invloed...gelukkig hebben we voldoende fora.. ;D

Joh!  ;D