*

chansig

• 10641
Re: Hoeveel geld moet je minimaal uitgeven voor een fatsoenlijke subwoofer?
« Reactie #30 Gepost op: 14 november 2017, 07:56:26 »
Ben benieuwd, maar ook sceptisch. ;)

De meningen over dsp zijn dan ook verdeeld..  ;)

Tsja...net zoals over kabels en hun invloed, tegels en hun invloed, versterkers en hun invloed, DAC's en hun invloed...gelukkig hebben we voldoende fora.. ;D

Joh!  ;D

Heb jij in je set wel eens een DSP gebruikt ?

Maar geen review toch over de Dutch& Dutch speakers ? Behalve het korte stukje over mijn speakers ?

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

*

Frits

• 418
  • HiFi is emotie
« Reactie #31 Gepost op: 14 november 2017, 09:48:11 »

Heb wat gestruind op het net. Kom het nodige tegen voor toepassing in auto's. Bijzonder. Voor mij juist een omgeving waar ik niet al teveel waarde wil hechten aan kwaliteit. De omgeving heeft veel teveel invloed op de beleving. Je kunt niet eens je ogen dichtdoen. ::)

Als je zoveel kunt aanpassen, al dan niet geautomatiseerd (Audessy van Marantz HT heb ik ervaring mee), blijft het maar de vraag wat dan het optimum is. Bij een live concert zit je meestal ook niet op de sweet spot en bij een opname is het maar afhankelijk wat de geluidstechnicus gedaan heeft met zijn instellingen. Het is dus maar wat je zelf wilt. Ik hoef het dus niet. Mooi toch dat iedereen dat voor zichzelf kan uitmaken?

Dank voor de info en excuus voor het off topic gaan.

On topic: Ik gebruik in mijn beide stereo opstellingen met ieder een duidelijk andere ruimte karakteristiek (Huiskamer/zolder met schuin dak) een oudere Rel Quake met de Hi-Level aansluiting (Op de speaker uitgang van de versterker) en die is goed in te stellen. Op MP is deze te vinden voor niet al teveel geld. Zou een goede start voor je kunnen zijn.

Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

*

chansig

• 10641
« Reactie #32 Gepost op: 14 november 2017, 10:16:05 »
Het is sowieso leuk en leerzaam om inzichtelijk te hebben waar je nu eigenlijk naar zit te luisteren. Even los van de smaak ed.

Dus een meting levert mij wel info op.

Gr. Hans

*

Tdo

• 10782
  • Smurf?!
« Reactie #33 Gepost op: 14 november 2017, 12:09:45 »

Tsja...net zoals over kabels en hun invloed, tegels en hun invloed, versterkers en hun invloed, DAC's en hun invloed...gelukkig hebben we voldoende fora.. ;D

Joh!  ;D

Nope

Maar geen review toch over de Dutch& Dutch speakers ? Behalve het korte stukje over mijn speakers ?
Gr. Hans

Eeh nee, maar hoezo? Wanneer het je gaat om mijn eerdere reactie, dat was niet meer dan de constatering dat de meningen over dsp verdeeld zijn, zonder enig waardeoordeel.
Vervolgens begin jij te roepen over verdeelde meningen over de invloed van bekabeling, tegels (uiteraard), versterkers en dacs en dat er bovendien ook voldoende fora zijn (gelukkig)

*

chansig

• 10641
« Reactie #34 Gepost op: 14 november 2017, 17:03:54 »

Joh!  ;D

Nope

Gr. Hans

Eeh nee, maar hoezo? Wanneer het je gaat om mijn eerdere reactie, dat was niet meer dan de constatering dat de meningen over dsp verdeeld zijn, zonder enig waardeoordeel.
Vervolgens begin jij te roepen over verdeelde meningen over de invloed van bekabeling, tegels (uiteraard), versterkers en dacs en dat er bovendien ook voldoende fora zijn (gelukkig)

Klopt...maar mijn "roepen" zoals jij dat noemt, was meer om aan te geven dat het eigenlijk een beetje een duh opmerking is die je maakte. Over alles zijn de meningen in audioland verdeeld...maar gelukkig hebben we daarvoor de fora uitgevonden. ;D

Stond los van de dsp vraag. Vroeg me af wat je eigen ervaring is met dsp. Niets meer en minder.

De review vraag had te maken met het gegeven dat op een ander forum Bram roept dat jij een review over de Dutch&Dutch speaker heb geschreven en ik beweer dat dit niet het geval is. Heerlijk om weer gelijk te hebben.  ;D

Gr. Hans

*

Tdo

• 10782
  • Smurf?!
« Reactie #35 Gepost op: 14 november 2017, 18:04:17 »

Joh!  ;D

Nope

Gr. Hans

Klopt...maar mijn "roepen" zoals jij dat noemt, was meer om aan te geven dat het eigenlijk een beetje een duh opmerking is die je maakte. Over alles zijn de meningen in audioland verdeeld...maar gelukkig hebben we daarvoor de fora uitgevonden. ;D

Stond los van de dsp vraag. Vroeg me af wat je eigen ervaring is met dsp. Niets meer en minder.

De review vraag had te maken met het gegeven dat op een ander forum Bram roept dat jij een review over de Dutch&Dutch speaker heb geschreven en ik beweer dat dit niet het geval is. Heerlijk om weer gelijk te hebben.  ;D

Gr. Hans

De conclusie mag dus zijn dat wij beiden open deuren ingetrapt hebben. En gefeliciteerd met je gelijk natuurlijk..  :laugh:

*

chansig

• 10641
« Reactie #36 Gepost op: 14 november 2017, 18:11:21 »
Zekers....is erg belangrijk in het fora leven. ;D

Gr. Hans

*

richard

• 3811
« Reactie #37 Gepost op: 14 november 2017, 18:52:28 »
Zekers....is erg belangrijk in het fora leven. ;D
Daarin heb je ook gelijk.
Genoeg is beter.

« Reactie #38 Gepost op: 15 november 2017, 19:21:21 »
Hier ben ik het niet mee eens. 2 goedkope maar goede monitoren, 2 subs, een versterker en een dsp spelen al snel de sterren van de hemel.
Waarom heb ik 2 subwoofers nodig dan? Ik heb een kleine slaapkamer en zie niet in waarom ik niet genoeg zou hebben aan 1 subwoofer.

Ik begin in ieder geval met 1 subwoofer, later kan ik altijd nog kijken of ik nog een tweede erbij kan kopen.

*

geerd

• 5394
  • scheun ja
« Reactie #39 Gepost op: 15 november 2017, 20:04:05 »
goede luidsprekers behoeven geen sup toonregeling en dergelijken ook niet nodig dsp nee hoe minder je geluid tegen komt hoe beter .
maar dat is mijn idee voor een goede set .less is more  :D
les is more

*

chansig

• 10641
« Reactie #40 Gepost op: 15 november 2017, 20:24:23 »
Goede luidsprekers heeft er bijzonder weinig mee te maken. Als jij denkt van wel...prima...maar daarmee is het geen gegeven.

Gr. Hans

*

morph

• 13757
« Reactie #41 Gepost op: 15 november 2017, 21:02:33 »
Toch is het wel een punt. Aangezien elke plaat en cd exact hetzelfde is opgenomen heb je thuis nooit toonregelingen, akoestische probleemoplossers of andere aanpassingen nodig.
Dat weet elke zichzelf serieusnemende audiofiel...

...totdat die in de echte wereld komt en naar muziek gaat luisteren in plaats van kijken naar zijn spullen. Of, om eens gek te doen, zelfs een tweede lp of cd koopt en opzet. Maar toegegeven, dat is wel heel een absurde optie.

« Reactie #42 Gepost op: 15 november 2017, 21:21:48 »
Citaat
Hoeveel geld moet je minimaal uitgeven voor een fatsoenlijke subwoofer?
Tenzij je een strenge WAF hebt en je een compromis moet zoeken, naar mijn mening geen. Steek het geld liever in luidsprekers die het volledige spectrum fatsoenlijk kunnen weergeven.
Ik kocht de Q Acoustics 2010i juist omdat ik weinig ruimte heb. Ze staan op mijn bureau en ik gebruik ze als "computer speakers". Ik gebruik ze altijd voor het geluid van mijn computer en ik luister muziek via Spotify Premium. Ik heb geen CD's.

Ik kan later kijken of het misschien mogelijk is om grotere boekenplank speakers te kopen, maar voorlopig heb ik iig niet genoeg ruimte voor vloerstaanders. Misschien kan ik wel vloerstaanders kopen als ik op mezelf ga wonen, maar voorlopig dus niet.

Overigens hoor ik het verschil tussen een 320kbps MP3 en een CD in een blinde test niet. Ik dacht voorheen dat ik het verschil wel kan horen, maar dat was dus blijkbaar een placebo-effect. Sinds ik die blinde test heb gedaan weet ik dat ik het verschil niet hoor.

*

Opa S.

• 7200
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
« Reactie #43 Gepost op: 15 november 2017, 21:27:31 »
Wow, iemand die een blinde test doet en dan gewoon accepteert dat hij zich vergiste in wat hij hoorde, chapeau!
« Laatst bewerkt op: 15 november 2017, 21:40:57 door Opa Spylac »
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #44 Gepost op: 15 november 2017, 21:30:52 »
Wow, iemand die een blinde test doet en dan gewoon accepteert dat hij zich vergistte in wat hij hoorde, chapeau!
Het was deze test