Wassen en ik hoop niet watergoven
« Gepost op: 6 november 2017, 21:07:10 »
Vandaag een beetje zitten piekeren. Het moet toch mogelijk zijn om platen schoon te maken met belletjes zuurstof.
Ik klem mijn kaken eens flink op elkaar en zit direct aan mijn prothese te denken.
Die maak ik schoon met Steradent. Allemaal zeer kleine luchtbelletjes.En dat werkt, moet ik zeggen.

"Steradent Active Plus is de krachtige reiniger voor uw tandprothese. De formule met actieve zuurstof verwijdert grondig alle etensresten, bacterien en kalkaanslag. Ook als delen van de prothese moeilijk bereikbaar zijn weet Steradent hier te reinigen. De unieke samenstelling van Steradent vormt een dun beschermend laagje dat de opbouw van bacterien tot wel twaalf uur voorkomt".

Steradent ingrediėnten
De ingrediėnten zijn:

Sodium
    Sulfaat
    Carbonaat
    Peroxide
    Citric Acid
    Maltodextrine
    Įroma
    Arabic gum
    Glucose
    Chloride CI42090

Er zitten een paar stoffen die ik niet graag op mijn platen zie, zoals Glucose en arabiesch gom. Maar met na wassen met gedemiralliceerd water met alcohol, moeten rare stofjes toch wel verdwijnen.

Ik denk, dat ik er eens een oud barrel van een plaat aan waag... Wie doet mee met deze proef? Ik kon niks vinden op internet over deze methode.

*

Rubble

• 10020
Re: Wassen en ik hoop niet watergoven
« Reactie #1 Gepost op: 6 november 2017, 21:39:01 »
Als je iets niet wilt is het “een opbouw van een beschermend laagje” op je vinyl.

Gewoon een Knosti met zelfmaak schoonmaak vloeistof (demin water, alcohol, 3 a 4 drupjes Dreft) volstaat.
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

*

fusion

• 149
    • Audio Page
« Reactie #2 Gepost op: 19 november 2017, 15:03:47 »
ik denk dat ultrasonor reinigen beter is, zoiets lijkt me niet al te moeilijk te maken. Een afwasbak, onderwater speaker, versterker met toongenerator om te beginnen. Scheeld een hoop chemicalien die je niet op de vinyl wil hebben. Een speaker tegen de buitenkant van de bak zou ook volstaan. (die mag dan niet nat worden) Wie weet een ideetje ? Ik heb op youtube wel filmpjes gezien dat ze met zo'n soort constructie motor onderdelen schoonmaken, zelfde idee maar dan wat grofstoffelijker.

*

geerd

• 5123
  • scheun ja
« Reactie #3 Gepost op: 19 november 2017, 18:30:45 »
pak je toch een onderwaterluidspreker [3x woordwaarde woord dus] en ze mogen nat worden

les is more

*

Sterremuur

• 12522
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Sterremuur
« Reactie #4 Gepost op: 20 november 2017, 16:17:33 »
Dat gaat niet werken.
Een echte ultrasoonreiniger werkt met een piezo element met groot vermogen. Je hoort hem hf pulsen geven in een 50hz ritme.
Daarbij ontstaan vacuumbelletjes die weer dichtklappen en het vuil lostrillen.
Dat werkt zo geconcentreerd dat een speaker dat niet voor elkaar krijgt.
Denk ik.
Tapedecks?? Kijk ook eens op http://www.tapedeckforum.nl

*

minplus

• 6835
  • relax, don't do it
« Reactie #5 Gepost op: 20 november 2017, 17:01:52 »
Met deze er tegenaan geplakt moet het wel lukken

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right