Polk RTI A7 vs Polk S60
« Gepost op: 14 november 2017, 15:40:30 »
In ben in het bezit van een Yamaha A-S700 versterker waaraan een set van Polk RTI A7 gekoppeld is.  Ik vond ze een mooi stapje hoger dan mijn vorige set de B&W 684. (zelfde prijsklasse) Enkel wanneer er veel instrumenten tegelijk te horen zijn aan een hoog ritme vind ik dat ze het overzicht wat verliezen.  Los van dit ene puntje ben ik nog steeds heel tevreden.  Eind vorig jaar bracht Polk een nieuwe serie uit (Signature).  Zijn er mensen die ervaring hebben met de S60 en die eventueel vergeleken hebben met de RTI A7.  Ze zijn ongeveer hetzelfde geprijsd , maar zijn ze een verbetering? 

Re: Polk RTI A7 vs Polk S60
« Reactie #1 Gepost op: 14 november 2017, 18:56:37 »
Het is mij ook niet duidelijk of de Signature serie ter vervanging is van de RTI serie of de TSx. Of zit die er net tussenin? Toch niet duidelijk op de site van Polk. 

*

richard

• 3605
« Reactie #2 Gepost op: 14 november 2017, 20:00:35 »
Enkel wanneer er veel instrumenten tegelijk te horen zijn aan een hoog ritme vind ik dat ze het overzicht wat verliezen.
Kan aan meerdere oorzaken liggen. Ook aan de inrichting van je kamer als je een hoop harde reflecties hebt. Andere luidsprekers zijn dan niet de eerste oplossing.
Genoeg is beter.

« Reactie #3 Gepost op: 15 november 2017, 11:07:33 »
In het begin heb ik wat gespeeld met de plaatsing van de speakers om het probleem op te lossen.  Maar zonder veel resultaat.  Veel speelruimte heb ik ook niet gezien ik enkele kleine kinderen heb en op die manier de speakers op een 'veilige' manier geplaatst moesten worden. Denk ook niet dat het echt aan de akoestiek kan liggen. (het kan natuurlijk altijd beter)  Maar als ik vergelijk met vrienden die ook vloerstaande speakers hebben (of andere) valt bij mij de akoestiek heel goed.