NAD T743 Geen geluid
« Gepost op: 14 november 2017, 18:31:29 »
Beste,

Ik heb zojuist tweedehands een NAD t743 gekocht, waarvan ik het bovenstaande probleem wist. Aangezien de vorige eigenaar de optical input gebruikte dacht ik dat dat misschien het enige was. Nou blijkt dat de versterker bij geen een ingang geluid geeft.

Wat ik heb geprobeerd:

- Reset, ik weet niet of de reset goed gelukt is, de knoppencombinatie is moeilijk te vinden.
- Verschillende aansluitingen.
- Speakers A en B uitgang geprobeerd
- Headphone ingang

Wel hoor ik bij het opstarten een klik van het Relais(?). Wat is niet hoor is de lichte zoem/brom die NAD versterkers bijna altijd maken bij het opstarten. Dit hoor ik wel bij mijn andere NAD Receiver. Misschien helemaal geen signaal naar speakers?

Heeft iemand een suggestie waar ik nog meer naar kan kijken?

*

Benco

• 5443
  • Music was my 1st love and it will be my last !
Re: NAD T743 Geen geluid
« Reactie #1 Gepost op: 15 november 2017, 11:32:09 »
Een t743 is nu eenmaal een ramp toestel dat vaker stuk is dan dat die werkt !
Als je er dan al de kosten aan wil doen om hem te laten herstellen dan voorspel ik dat het na een poos weer fout gaat !
Als hij helemaalnok is ( vooe eventjes) klinkt dezeczmp wel lekker , helaas weegt het niet op tegen de miserie die hij u zal bezorgen .

Ik spreek uit ervaring.

Ik heb een t743 gehad , nieuw gekocht en in de 5 jaar garantie periode 5 keer laten herstellen , toen ging hij weer stuk ... Einde t743 hier.
Door de verlifdheid op het Nad geluid kocht ik een nieuwe t755 , meer power en een belofte dat deze veel beter gebouwd zou zijn ...
Jep veel beter , zo gord dat ik uiteindelijk ook deze buiten gebonjourd heb wegens continu storingen.

« Reactie #2 Gepost op: 15 november 2017, 14:50:20 »
Timer,

De Nad T743 heb ik ook en ben deze aan het repareren, elco,s vervangen ook zitten op de printen losse solderingen bij de ,
connector s de uit gebrande pennen na gesoldeerd en weer oke.

Wellicht is bij Jou Nad T743 ook wat solderingen los en tin weggebrand, en elco s zwak en lek en spanning regelaar bv 12 v stuk.

Audio rep 66

« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2017, 08:41:48 »
Benco,

Je had gelijk een ramp toestel is de nad T 743. alles nagekeken elco,s vervangen nog  geen geluid, relais kilkt wel aan display,
licht even op valt uit en weer aan even bediening van de front knoppen daarna helemaal vast.

Ook wordt 1 spannings regelaar met koel plaat warm ,heet en de ander lauw, de Nad T 743 gaat naar de grofvuil.