HK3490 en Digitale Coax
« Gepost op: 19 november 2017, 14:53:32 »
Hallo,Dames en Heren,
ik ben nieuw hier dus ik weet nog niet precies hoe alles werkt,maar ik heb een vraag.
Ik heb een Harman Kardon HK3490,ik heb een een Philips PFL40 3208 12/k en een HP DC 7900 sff met een AMD Asus HD5450-
er zelf ingezet.
Ook heb ik een Ziggo Mediabox XL .
Zowel mijn P.C als de Mediabox heb ik op allebei de H.D.M.I aangesloten op de T.V.
Op mijn Tv heb ik alleen een Coaxiale Audio verbinding,die ik dus aansluit op mijn Receiver,dus het geluid van m,n Pc als de Tv loopt dus via deze kabel.
Nu lees ik in de Handleiding van de H.K dat hij via de Coax Digitaal alleen P.C.M Audio ondersteund.
De ellende begon zo,n 4 Maanden geleden met een krakende linker Speaker(JBL Studio L880.Biwired,mijn Receiver niet))ik heb die Receiver nu twee keer laten maken door Cerepair te Mijdrecht,de tweede keer hebben ze hem zelfs 4 Weken laten proef draaien en dat ging goed,(maar ze hebben dat gekraak wel gehoord voor dat ze gingen maken).
Eenmaal bij mij thuis begon hij na een paar uur weer te kraken.
Hij heeft het dik 2 Jaar goed gedaan,het enige wat er is verandert is het Modem van U.P.C.
Moet er wel bij vertellen dat alles dicht bij elkaar staat.

Waar ligt dit nu aan,heeft iemand raad?

Bij voorbaat dank,
Kik

P.S
Aan mijn Speaker ligt het niet want ik heb ze ook omgewisseld.

Re: HK3490 en Digitale Coax
« Reactie #1 Gepost op: 7 januari 2018, 14:30:49 »
Hallo,Dames en Heren,
ik ben nieuw hier dus ik weet nog niet precies hoe alles werkt,maar ik heb een vraag.
Ik heb een Harman Kardon HK3490,ik heb een een Philips PFL40 3208 12/k en een HP DC 7900 sff met een AMD Asus HD5450-
er zelf ingezet.
Ook heb ik een Ziggo Mediabox XL .
Zowel mijn P.C als de Mediabox heb ik op allebei de H.D.M.I aangesloten op de T.V.
Op mijn Tv heb ik alleen een Coaxiale Audio verbinding,die ik dus aansluit op mijn Receiver,dus het geluid van m,n Pc als de Tv loopt dus via deze kabel.
Nu lees ik in de Handleiding van de H.K dat hij via de Coax Digitaal alleen P.C.M Audio ondersteund.
De ellende begon zo,n 4 Maanden geleden met een krakende linker Speaker(JBL Studio L880.Biwired,mijn Receiver niet))ik heb die Receiver nu twee keer laten maken door Cerepair te Mijdrecht,de tweede keer hebben ze hem zelfs 4 Weken laten proef draaien en dat ging goed,(maar ze hebben dat gekraak wel gehoord voor dat ze gingen maken).
Eenmaal bij mij thuis begon hij na een paar uur weer te kraken.
Hij heeft het dik 2 Jaar goed gedaan,het enige wat er is verandert is het Modem van U.P.C.
Moet er wel bij vertellen dat alles dicht bij elkaar staat.

Waar ligt dit nu aan,heeft iemand raad?

Bij voorbaat dank,
Kik

P.S
Aan mijn Speaker ligt het niet want ik heb ze ook omgewisseld.

*

seoman

• 1031
  • No Comment
« Reactie #2 Gepost op: 7 januari 2018, 15:36:01 »
Heel lang geleden had ik ook problemen met de TV aansluiting in mijn huis.
Als ik de video recorder op mijn  set aansloot dan ging de boel brommen als een gek.

Uiteindelijk heb ik de afscherming van de Coax met dikke litze draad aan de verwarming geknoopt. Toen was het stil.
Dit is geen nette of correcte oplossing!!!!

Om de rotzooi van ziggo buiten te houden moet je ingeval van analoog groundloop isolators gebruiken.
https://www.bax-shop.nl/audio-randapparatuur/ground-loop-isolator
of in het geval van digitaal een toslink/spdif optische verbinding gebruiken.
Ook daar zijn weer omzetters voor te krijgen. https://www.allekabels.nl/optische-kabel/5/1425/omvormer-digital-coaxiaal-naar-optisch.html

Ik zeg niet dat ziggo de schuldige is tav van het laten sneuvelen van je versterker maar het is het proberen waard.

Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

« Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2018, 21:06:49 »
Misschien is er niks stuk maar ligt het aan de conversie van surround naar PCM of stereo.
Ik heb namelijk soms bij Netflix last van gekraak op bepaalde momenten en dan klinkt het of er iets stuk is in mn stereo installatie.
Maar het is ook hoorbaar op de tv zelf maar minder duidelijk of zelfs bijna niet hoorbaar.
Het is hoorbaar bij zowel via mn dac en RCA out van de tv.
Bron digitaal:
Hifidelio Pro musicserver,
Cambridge Audio Stream Magic V1,
Empirical Audio Synchro Mesh Reclocker,
Audial Aya III DAC,

Platenspeler:
Synq X.trm.1,

Amp:
Goldnote Ap-7,

Luidsprekers:
vd Hul Transmissielijn Monitors.

« Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2018, 00:53:24 »
Veel dank voor uw reactie op mijn probleem,inmiddels heb ik bericht gehad van CeRepair dat ik hem voor de 3de keer kan ophalen.
moet wel zeggen dat ik zelfs bang ben geworden om hem aan te sluiten.
Uw reactie lijkt erg veel op het probleem wat ik had(hoop nu niet meer)want in de Manual staat dat de Coaxiale zowel als de Optische aansluiting op m,n Receiver wel van een P.C.M bron moet komen en omdat de meeste Films tegenwoordig allemaal Dolby 5.1 Surround of een ander formaat hebben denk ik ook dat het daar aan ligt.
Wel zit er een A.K.M-DAC-4384 in en staat er op de Display P.C.M 24 op(als ik een Film afspeel via de Tv of P.C  vanaf de Coaxiale Audio aansluiting
van m,n Tv).Ik zal hieronder even een link zetten zodat u precies weet wat er allemaal in zit. 
https://forum.audiogon.com/discussions/review-harman-kardon-hk-3490-amplifier
En wat kan ik er aan doen om dit probleem op te lossen,kijk in 1984 was ik een van de eerste in Amsterdam die een H.K
had de HK490i en die speelt nu nog als een beest maar dat was de Analoge tijdperk en eigenlijk denk ik daar met weemoed
aan terug toen had je dat gehannes allemaal niet.

Nogmaals hartelijk dank,
vriendelijke groeten,
Kik Kramer

P.S
Mijn Mediabox en P.C zijn allebei met H.D.M.I aangesloten op m,n Tv