Duelund DCA20GA interlink
« Gepost op: 20 november 2017, 15:14:04 »
Vorig jaar heb ik speakerkabels gemaakt van vertind koper. Naar analogie van de Duelund DCA16GA kabel. Ze bevallen erg goed.
Ik heb eerder dit jaar ook een interlink gemaakt van de Duelund DCA16GA kabel en ook van de dunnere DCA20GA. Beide geprobeerd als interlink tussen vv en ev, maar snel weer weggelegd. De oude interlinks klonken beter. Vorige week toch nog een keertje de 20GA kabel aangesloten en nu bewust enkele dagen laten zitten. Schijnt dat ze wat langer moeten inspelen. En nu na bijna een week ben ik toch wel onder de indruk van deze kabel. Het weekend nog even de oude kabel geprobeerd, maar die klinkt nu ielig en kaal. De Duelund klinkt voller, met meer druk, mooi strak laag en muzikaal.

Binnenkort ook de 16GA kabel nog maar eens proberen en daarna nog enkele interlinks erbij maken. Van de Duelund 16GA of 20GA kabel of nog goedkoper door vertind koper van de rol te gebruiken. Het blijft een leuke hobby.

*

tito

• 9757
Re: Duelund DCA20GA interlink
« Reactie #1 Gepost op: 20 november 2017, 16:44:12 »
Het blijft een leuke hobby.

Dat wel natuurlijk,  ^-^
maar misschien ook leuk om wat meer info te geven.
Zoals welke pluggen je gebruikt hebt en Iets over (evt.) afscherming.
Of wat de ouwe interlinks waren.
Zal de tijdsduur van `t inspelen nog ff buiten beschouwing, want dat is meestal `n heikel onderwerp..

Re: Duelund DCA20GA interlink
« Reactie #2 Gepost op: 20 november 2017, 17:23:56 »
Bullet plugs/Eichmann als RCA connector. Zonder afscherming. Oude kabel was een andere DIY-kabel.