draadloos muziek van laptop naar Bose-CineMate-220-Home-Cinema sturen
« Gepost op: 21 november 2017, 18:14:18 »
Hallo Iedereen
wie kan me helpen

ik heb een beamer staan en speel films af via laptop
nu wil ik geluid draadloos sturen naar mijn Bose-CineMate-220-Home-Cinema systeem

wat is de beste oplossing liefst niet te duur bij bose raden ze SoundTouch wireless link adapter aan maar volgens mij veel te duur
ik wil dus enkel als ik films afspeel op beamer(laptop) het geluid naar mijn bose krijgen rest heb ik niet nodig

laptop= windows 10
alvast bedankt voor de hulp

*

Wim72

• 1307
Re: draadloos muziek van laptop naar Bose-CineMate-220-Home-Cinema sturen
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2017, 00:16:10 »
Beetje vreemd het Bose systeem wat u heeft kost meer dan 1000 Euri en dan niet 165 Euri over hebben voor die SoundTouch wireless link adapter?
Ik heb geen Bose maar als dat wel het geval was kwam gewoon die streamer van Bose ernaast te staan.

*

Opa Spylac

• 6144
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #2 Gepost op: 22 november 2017, 09:08:44 »
Wim, dat vraagt de goede man niet. Misschien handig om hem advies te geven waar hij wat aan heeft?
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Heintje

• 1175
« Reactie #3 Gepost op: 22 november 2017, 09:51:39 »
Op grond van alle beschrijvingen kom je er niet achter hoe die Bose Wireless adapter communiceert met zijn CineMate.
Ik denk dat het enig wat je kunt doen is kijken of je de Cinemate "ziet" via Bluetooth of Wifi.
Als dat niet zo is, ben je "veroordeeld tot" de Wireless adapter denk ik.

« Reactie #4 Gepost op: 22 november 2017, 17:54:11 »
Op grond van alle beschrijvingen kom je er niet achter hoe die Bose Wireless adapter communiceert met zijn CineMate.
Ik denk dat het enig wat je kunt doen is kijken of je de Cinemate "ziet" via Bluetooth of Wifi.
Als dat niet zo is, ben je "veroordeeld tot" de Wireless adapter denk ik.

ik kan kan mijn bose toestel zien via mijn laptop onder netwerk maar hoe krijg ik mijn geluid naar daar

165 € voor draadloos bose akkoord (krijg daar commentaar op )kan dat wel gerust betalen maar als er een goedkopere oplossing is
waarom dan niet eens zoeken
is apple tv of apple airport express ook geen optie ? kun je voor een prijsje 2de hands kopen
alvast bedankt voor de hulp

« Reactie #5 Gepost op: 22 november 2017, 19:52:55 »

ik heb deze al aangesloten op mijn systeem werkt dit niet met deze dan ?

*

Heintje

• 1175
« Reactie #6 Gepost op: 23 november 2017, 00:00:36 »
Als ik dit bekijk: https://www.youtube.com/watch?v=Arw1P29wk4o, moet het daarmee werken.
Ik stel me dat als volgt voor:
- installeer alles conform het filmpje
- installeer de bijbehorende app op je telefoon
Je kunt nu muziek streamen vanaf een online bron (internetzenders en muziekdiensten) naar je Bose systeem.
Ik weet niet of je muziekoutput van je laptop kunt rerouten naar de Bose.

Als dat kan zou je de volgende stappen moeten doorlopen:
- breng de verbinding tot stand tussen je telefoon/app en de laptop vanuit de app.
- wijs in de app de laptop aan als muziekbron (of wijs op de laptop de Bose aan als outputdevice voor audio).
Hoe dat in de praktijk uitpakt weet ik niet, dat ligt aan de app en de laptop. Dat zul je zelf moeten uitproberen.

« Reactie #7 Gepost op: 23 november 2017, 04:21:15 »
Als ik dit bekijk: https://www.youtube.com/watch?v=Arw1P29wk4o, moet het daarmee werken.
Ik stel me dat als volgt voor:
- installeer alles conform het filmpje
- installeer de bijbehorende app op je telefoon
Je kunt nu muziek streamen vanaf een online bron (internetzenders en muziekdiensten) naar je Bose systeem.
Ik weet niet of je muziekoutput van je laptop kunt rerouten naar de Bose.

Als dat kan zou je de volgende stappen moeten doorlopen:
- breng de verbinding tot stand tussen je telefoon/app en de laptop vanuit de app.
- wijs in de app de laptop aan als muziekbron (of wijs op de laptop de Bose aan als outputdevice voor audio).
Hoe dat in de praktijk uitpakt weet ik niet, dat ligt aan de app en de laptop. Dat zul je zelf moeten uitproberen.

ja maar daar is het probleem niet alles werkt via mijn telefoon ipad laptop enz om mijn stereo te bedienen
via de app maar aansturen van geluid laptop werkt niet

*

Heintje

• 1175
« Reactie #8 Gepost op: 23 november 2017, 08:59:24 »
Je maakt een denkfout.
Bij streaming selecteer je met de app een bron (bv. een muziekzender op internet of een lokaal bestand).
Het is géén afstandsbediening voor je laptop.

Wat ik me net zit te bedenken is het volgende:
- Wat je zou kunnen proberen is om in Windows een netwerkshare aan te maken van de muziekbestanden die wil afspelen die op je laptop staan.
Je moet daarvoor in Windows Mediaplayer de mappen met muziekbestanden aanwijzen die je wil delen en "Delen" aanzetten op die mappen.
(Windows biedt je daarvoor in de Help tutorials.)
Het netto effect daarvan zou zijn dat je in de app op je iPad de muziek op de laptop kan selecteren om af te spelen (als je laptop aan staat).
Op die manier kan je dus met de app op de iPad aanwijzen dat je muzieknummer "Desperado" van de Eagles wil afspelen op je Bose (als je dat elders op de iPad als huidige audio-outputapparaat selecteert).
- hoe dat zich houdt als jij een film afspeelt op de laptop met beeld op de beamer, weet ik niet.
Het zou kunnen zijn dat de app op de iPad dit ziet en het geluid naar de Bose kan sturen, maar ik vermoed dat dat niet kan.

Mijn voorlopige conclusie is dus:
- wat Bose aanraadt (een SoundTouch wireless link adapter) biedt voor jou geen meerwaarde omdat je al Wifi hebt via het apparaat van het plaatje hierboven
- muziek streamen van laptop naar Bose kan nu al, mits je een Networkshare aanmaakt op de laptop, Delen aan zet op mapniveau en de laptop aan staat.
je bedient dan e.e.a. met de app op je iPad (mits die daarvoor geschikt is, dus om muziek van netwerkdrives/NAS af te spelen), niet vanaf de laptop.
- ik denk dat je het geluid van een film die je afspeelt op je laptop alleen kan weergeven op je Bose systeem, als je de laptop met een kabel verbindt met de Bose en op de Bose de bijbehorende ingang activeert. Ik denk dat dat met geen van beide (Bose) Wifi-adapters via zal gaan werken.

« Reactie #9 Gepost op: 23 november 2017, 18:07:03 »
ik heb het opgelost door een BLUETOOTH-AUDIO-ONTVANGER
voor Draadloos streamen van logitech
 simpel en goedkoop werkt zeer goed nu

bedankt voor de hulp iedereen mag slotje op