*

Mrzed

• 180
  • "Mooi" is afhankelijk van je referentiekader.
andere speler of een ander element?
« Gepost op: 22 november 2017, 14:17:20 »
"vroegah", voordat ik wist wat ik had, heb ik ooit een hifi philips pick-up met "stereo-4" gehad, wat een afdankertje was van mijn vader. Die pick-up is ooit in de kliko beland, omdat het snaartje verdroogt was. :-[

Nu heb ik een skytec 3020 staan, die ik enkele jaren terug voor mijn verjaardag kreeg.
Op zich voldeed dat ding prima, tot ik mijn speakers een upgrade gaf.
Nu klinkt de radio en de cd's beter dan het geluid van de pick-up. Ook met een nieuwe plaat. Ik heb het idee dat het geluid wanneer er meerdere instrumenten klinken een brei wordt.

Kan ik dit oplossen middels een beter element of is de skytec dat niet waard en kijk ik beter naar een andere speler?
Sky TEC: tec3020
PS3 Marantz CD6000ose
JVC rx-503l Denon PMA1500r
Dali: Opticon 6

*

ShaggyNL

• 1211
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
Re: andere speler of een ander element?
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2017, 14:47:04 »
Nu ken ik de speler niet, maar het ziet er in eerste instantie uit als een beginnende DJ draaitafel. Je zou de arm/element eens kunnen laten afstellen, kijken of dat wel goed is.

En zou je een budget hebben voor een andere draaitafel? Je hebt voor 400,- al best een leuke nieuwe draaitafel en ook best wel wat keus uit goede gebruikte (handmatige) draaitafels.

En als je in de buurt woont wil ik ook nog wel kijken of het beter af te stellen is.
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

Rubble

• 10378
« Reactie #2 Gepost op: 22 november 2017, 15:03:55 »
"vroegah", voordat ik wist wat ik had, heb ik ooit een hifi philips pick-up met "stereo-4" gehad, wat een afdankertje was van mijn vader. Die pick-up is ooit in de kliko beland, omdat het snaartje verdroogt was. :-[

Nu heb ik een skytec 3020 staan, die ik enkele jaren terug voor mijn verjaardag kreeg.
Op zich voldeed dat ding prima, tot ik mijn speakers een upgrade gaf.
Nu klinkt de radio en de cd's beter dan het geluid van de pick-up. Ook met een nieuwe plaat. Ik heb het idee dat het geluid wanneer er meerdere instrumenten klinken een brei wordt.

Kan ik dit oplossen middels een beter element of is de skytec dat niet waard en kijk ik beter naar een andere speler?
Die Skytec is zo gek nog niet. Is een OEM DJ draaitafel. Niet top maar ook niet heel slecht. Wordt heden ten dag nog onder vele merknamen verkocht waaronder als Audio Technica LP 120 en Reloop RP 4000.

Een ander elementje gaat zeker helpen. Wat is je budget?
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

ShaggyNL

• 1211
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #3 Gepost op: 22 november 2017, 15:11:10 »
Ah, dan heb jij meer paraat kennis dan ik hierover. Ik kon er weinig over vinden. Met elementjes kan je dan inderdaad nog alle kanten op.
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

Rubble

• 10378
« Reactie #4 Gepost op: 22 november 2017, 15:17:09 »
Ah, dan heb jij meer paraat kennis dan ik hierover. Ik kon er weinig over vinden. Met elementjes kan je dan inderdaad nog alle kanten op.
Heb een Soundlab versie ervan gehad. Zolang je niet op de plint tikt met je vingers gaat het prima. Het zijn nogal plastic klankkasten.  ;D Maar voor gewoon plaatjes draaien prima geschikt.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

Mrzed

• 180
« Reactie #5 Gepost op: 22 november 2017, 15:24:31 »
Budget?

Daar heb ik nog niet over nagedacht...

Ik zie dat de platenspelers bij hifiklubben beginnen bij 130 euro en op MP, maar ook elders op het forum zie ik platenspelers die als behoorlijk aangeboden worden vanaf 75 euro.
Ik wil niet helemaal onderin de markt gaan zitten, maar denk (nu) dat ik rond de 200 wel echt als maximaal aan ga houden.

Let wel: toen ik voor speakers ging kijken heeft het budget geschommeld tussen 500 en 2000. Uiteindelijk heb ik 1300 neergeteld voor een setje wat 2100 had moeten kosten...
Ik bedoel te zeggen dat ik me bewust ben van het feit dat alle waar naar zijn geld is en ik voor zo min mogelijk pecunia een (voor mijn middels gehoorapparaten ondersteunde oren) "geweldig" geluid wil.
Maar wat ik geweldig vind, vindt het gros hier mogelijk niet om aan te horen. ;)

Onder mijn post staat waar mijn geluid door geproduceerd wordt en de vraag is gewoon, wat is de beste investering om het geluid van mijn pick-up weer op (of eigenlijk boven) het niveau van de PS3 te krijgen?
PS3 Marantz CD6000ose

« Reactie #6 Gepost op: 22 november 2017, 15:27:45 »
Misschien niet het gehoopte antwoord, voor dat budget ga je geen plaatjes draaien op of boven het niveau van een cd speler.

Denk ik.
Muziek, daar kikker je van op!

*

Mrzed

• 180
« Reactie #7 Gepost op: 22 november 2017, 15:31:28 »
Ok, wat is dan wel reel?
PS3 Marantz CD6000ose

*

Rubble

• 10378
« Reactie #8 Gepost op: 22 november 2017, 15:32:19 »
Beter dan een PS3 als in Playstation 3? Dat wordt lastig met een draaitafel, maar ook daar verschillen de meningen over.  ;D

Ik denk als je begint met een nieuw element van rond de 100 euro te kopen voor je Sytec je al een heel aardig geluid hebt. 

Dit is wel een leuke, of deze.

Ben zelf fan van Shure 'DJ elementen' zoals een M44/G of SC35C. Lekkere vette sound voor disco, funk etc.

Rodney Dangerfield

*

Rubble

• 10378
« Reactie #9 Gepost op: 22 november 2017, 15:33:06 »
Oeps, Parker was me voor.  ;)

Rodney Dangerfield

*

geerd

• 5410
  • scheun ja
« Reactie #10 Gepost op: 22 november 2017, 15:55:39 »
ik denk niet dat meneer een disco freak is vermoed eerder het tegenovergestelde  ;D ;D .
de speler zelf arm meegenomen is wat simpel een nagaki mp zal nog wel kunnen maar denk als je echt een van de wat duurdere elementen eronder hangt deze niet tot hun recht kunnen komen .
de mp is wel een net element niet overdreven warm wat het leuk doet of de cd dan minder is is lastig te zeggen .
dat je luidsprekers het beste van je set is en je platen speler het minste lijkt mij wel duidelijk
les is more

*

Mrzed

• 180
« Reactie #11 Gepost op: 22 november 2017, 15:58:56 »
PS3 staat inderdaad voor Playstation. Deze gebruik ik als mediaspeler. Bestanden vanaf de harde schijf en cd's, alsook spotify.

Een ander element is dus een redelijke keuze bij deze pick-up?
Daar ben ik blij om, want ik vind hem persoonlijk best mooi. Mede omdat ik hem van mijn ouders heb gekregen.

Is er nog een bepaalde bovengrens die geen nut heeft bij dit apparaat? ik las dat MC elementen weer beter zijn dan MM...
PS3 Marantz CD6000ose

« Reactie #12 Gepost op: 22 november 2017, 16:03:51 »
Ik zou een MM element kopen wat binnen budget past en gewoon lekker plaatjes draaien.
Muziek, daar kikker je van op!

*

Mrzed

• 180
« Reactie #13 Gepost op: 22 november 2017, 16:09:18 »
ik denk niet dat meneer een disco freak is vermoed eerder het tegenovergestelde  ;D ;D .
de speler zelf arm meegenomen is wat simpel een nagaki mp zal nog wel kunnen maar denk als je echt een van de wat duurdere elementen eronder hangt deze niet tot hun recht kunnen komen .
de mp is wel een net element niet overdreven warm wat het leuk doet of de cd dan minder is is lastig te zeggen .
dat je luidsprekers het beste van je set is en je platen speler het minste lijkt mij wel duidelijk
Wat je met de eerste zin bedoeld, weet ik niet, maar ik wordt er wel nieuwsgierig van...

Begrijp ik uit de rest van de post dat de nagaoki jouw voorkeur heeft in mijn setup?

Aanvulling: mocht ik toch de pick-up willen opwaarderen, zodat de gehele set meer in balans komt, wat is dan een serieuze kandidaat, qua pick-ups? Over wat voor bedragen hebben we het dan?
« Laatst bewerkt op: 22 november 2017, 16:12:49 door Mrzed »
PS3 Marantz CD6000ose

*

Rubble

• 10378
« Reactie #14 Gepost op: 22 november 2017, 16:23:54 »
Ik draai zelf (o.a.) met een Pioneer PLX 1000. Uitstekende en stevige draaitafel, maar zit wel in de DJ hoek. Niet dat daar iets mis mee is maar veel mensen vinden ze niet mooi. Ik heb ook een Reloop RP 6000 en RP 7000 gehad, en diverse Vestax draaitafels maar die worden niet meer gemaakt. Ik zoek het dus in de direct drive DJ tafels zoals je ziet.  ;D

Interessant leesvoer: Klikkerdeklik

Een andere weg is de dunne plankjes van Rega, Pro-ject, die zijn snaaraangedreven en kunnen ook prima klinken. 

Rodney Dangerfield