*

geerd

• 5372
  • scheun ja
Re: andere speler of een ander element?
« Reactie #45 Gepost op: 14 januari 2018, 15:20:26 »
dat is zeker waar ja meen alleen dat het steeds slechter word
les is more

*

jpio

• 4323
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #46 Gepost op: 14 januari 2018, 16:57:41 »
De Denon 103r deed het vandaag weer prachtig op de lp's van de Beatles.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

Mrzed

• 157
  • "Mooi" is afhankelijk van je referentiekader.
« Reactie #47 Gepost op: 15 januari 2018, 17:57:28 »
een bijkomend nadeel: mijn nieuwe LP van Rag īnī Bone man begint me te irriteren. Prima artiest, die mooie muziek geschreven heeft, maar de persoon die het geheel heeft afgemixt, ...
Hoezo?
Wanneer de zanger zelf hoorbaar is, is het geluid aangenaam te noemen, maar zodra de achtergrondzang er bij komt en het volume iets aanzwelt, is het echt een muur van geluid die op je af komt... Zodanig dat het onaangenaam wordt.
Er zit ook een cd bij deze lp, met exact dezelfde muziek. Voor de zekerheid die maar eens op gezet. Zowel in de auto als thuis, heb ik daarmee hetzelfde effect. Het gekke is, dat dit me nooit is opgevallen bij die twee nummers die zo vaak op de radio komen. Heeft iemand daar een verklaring voor?
Sky TEC: tec3020
PS3 Marantz CD6000ose
JVC rx-503l Denon PMA1500r
Dali: Opticon 6

*

Mrzed

• 157
  • "Mooi" is afhankelijk van je referentiekader.
« Reactie #48 Gepost op: 15 januari 2018, 18:44:02 »
Ondertussen ben ik met een schuin oog toch nog aan het snuffelen hier en daar...

Ik zag ergens een dual CS5000 voor een aardige prijs. Stel dat ik moet kiezen tussen die of een technics sl1200, welke heeft dan de voorkeur?
Sky TEC: tec3020
PS3 Marantz CD6000ose
JVC rx-503l Denon PMA1500r
Dali: Opticon 6

*

minplus

• 7611
  • relax, don't do it
« Reactie #49 Gepost op: 15 januari 2018, 19:10:54 »
Je hebt je brein wat verder ontwikkeld door ivm. een nieuw element geconcentreerd te gaan luisteren naar een stuk muziek en hebt gemerkt dat de opname en je speakers niet helemaal lekker zijn.
Je brein zit je mee, het stuk muziek en de opname zit je mee als je het nog steeds wilt beluisteren.
Ik zou eerder me in andere speakers verdiepen dan in een andere draaitafel. Voorop gesteld dat je de draaitafel niet ook in de auto gebruikte.
Die speakers in de auto zou ik lekker laten zitten (en evt. de draaitafel eruit gooien). :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

geerd

• 5372
  • scheun ja
« Reactie #50 Gepost op: 15 januari 2018, 19:30:09 »
lijkt mij niet zo lastig de dual is wel een snaar aandrijver maar de arm is veel beter en het om de 2 jaar vervangen van de snaar is ook wel te doen
de dual dus [ook nog stukke goedkoper ] en gewoon beter
les is more

*

morph

• 13702
« Reactie #51 Gepost op: 15 januari 2018, 20:47:25 »
Wanneer de zanger zelf hoorbaar is, is het geluid aangenaam te noemen, maar zodra de achtergrondzang er bij komt en het volume iets aanzwelt, is het echt een muur van geluid die op je af komt... Zodanig dat het onaangenaam wordt.
Er zit ook een cd bij deze lp, met exact dezelfde muziek. Voor de zekerheid die maar eens op gezet. Zowel in de auto als thuis, heb ik daarmee hetzelfde effect.
Dan kun je er in ieder geval wel van uitgaan dat het op beide media zo bedoeld is terechtgekomen.

Het gekke is, dat dit me nooit is opgevallen bij die twee nummers die zo vaak op de radio komen. Heeft iemand daar een verklaring voor?
De radioversie kan een andere mix hebben of gebruikmaken van een lagere bitrate versie.
Misschien herken je in een cd-rip met 192 kbps het "vertrouwde" geluidsbeeld weer.

*

morph

• 13702
« Reactie #52 Gepost op: 15 januari 2018, 20:57:42 »
Ik zag ergens een dual CS5000 voor een aardige prijs. Stel dat ik moet kiezen tussen die of een technics sl1200, welke heeft dan de voorkeur?
De Dual CS 5000 heeft slechts snaaraandrijving maar men is wel zo slim geweest er een snelheidscontrole op toe te passen.
Als je het makkelijk vindt om je platenborsteltje over de plaat te halen terwijl die al op het draaiende plateau ligt is de Technics de aanrader. Als je liever niet wilt wachten totdat de speler op gang is gekomen om je muziek te beluisteren ook.
Draai je echter ook graag 78-toerenplaten dan heb je aan de Dual een goede, want die Technics kan dat niet.
Tenminste, de meeste SL-1200's kunnen geen 78 toeren aan, behalve de MkIV en die allernieuwste uitvoering en ik weet niet welke je bedoelt.
Een zoveelstehands SL-1200MkII kan mishandeld zijn door een vorige eigenaar, iets wat met de Dual minder gauw het geval zal zijn. Maar controleren op gebreken moet je sowieso, bij de aanschaf. Dat geldt voor elke gebruikte.

*

geerd

• 5372
  • scheun ja
« Reactie #53 Gepost op: 15 januari 2018, 21:48:46 »
kunt het ook anders zeggen gelukkig heeft de dual een snaar aandrijving .
en ik poets de plaat altijd tijdens het draaien , voor ik de naald laat zakken is hij al lang weer op toeren .
ben zelf niet zoon fan van de brom en jengel problemen van de dd en verkies dus een snaar of tussen wiel .
ook de arm van de sl is niet zo best in vergelijk met de arm op de dual .
de dual mist het schuifje maar het is ook geen cafe spelertje maar gebouwd voor de huiskamer
les is more

*

Roots

• 1817
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #54 Gepost op: 15 januari 2018, 22:13:52 »
Nou, als je spelert in een discotheek kan overleven dan doet die dat vast thuis ook.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

morph

• 13702
« Reactie #55 Gepost op: 15 januari 2018, 22:37:04 »
en ik poets de plaat altijd tijdens het draaien , voor ik de naald laat zakken is hij al lang weer op toeren .
En ik maar tegen beter weten in veronderstellen dat zelfs zo'n massaloopwerkje van Scheu nog enige kwaliteit zou hebben...

*

geerd

• 5372
  • scheun ja
« Reactie #56 Gepost op: 15 januari 2018, 23:15:48 »
nee morph helaas ook een scheu massa loopwerk is geen garantie voor kwaliteit  ;D ;D
les is more

*

Roots

• 1817
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #57 Gepost op: 15 januari 2018, 23:22:19 »
Zal er maar net van afhangen wat je in die holle pvc ruimte giet  ;D
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

geerd

• 5372
  • scheun ja
« Reactie #58 Gepost op: 15 januari 2018, 23:26:14 »
hee pas op he helemaal massief hoor dat plateau en zwaar loei zwaar nou loei gewoon zwaar speler weegt 23 kilogram ongeveer zonder motor en armen en puc
lood zwaar dus  ;D ;D ;D
les is more

*

TANNOY

• 39674
« Reactie #59 Gepost op: 16 januari 2018, 00:46:37 »
prima speler zon cs5000
mijn pa heeft de mijne staan met een Denon Dl160 er in,speelt prima!