*

Mrzed

• 157
  • "Mooi" is afhankelijk van je referentiekader.
Re: andere speler of een ander element?
« Reactie #30 Gepost op: 9 december 2017, 15:16:14 »
De technics is alweer gereserveerd. :-[
Die Kenwood vind ik best mooi. Maar dan kom ik terug bij mijn oorspronkelijke vraag:
Is het beter om die 160 euro daarvoor neer te leggen, of kan ik dat geld beter investeren in een nieuw element voor de huidige pick-up?

En zijn er, als ik voor een tweedehands pick-up ga kijken, nog dingen waar ik op moet letten, afgezien van of er een stekker aan zit?

Overigens heb ik inmiddels eea bijgeleerd over het juist afstellen van een draaitafel en heb ik dat eens goed gedaan. Bleek dat het contragewicht achterstevoren op de arm zat en de anti-skating op 0 stond. ??? Wist ik veel...
Dat scheelt ook al een heel stuk.
« Laatst bewerkt op: 9 december 2017, 15:37:21 door Mrzed »
Sky TEC: tec3020
PS3 Marantz CD6000ose
JVC rx-503l Denon PMA1500r
Dali: Opticon 6

*

kanniks

• 3359
« Reactie #31 Gepost op: 9 december 2017, 18:36:23 »
Blijft een kwestie van smaak.

Ik heb misschien meer vertrouwen in het Kenwood van weleer dan in zo'n moderne made-in-china Skytec. Maar dat wil niet zeggen dat de Skytec niet net zo goed kan voldoen, en ja, het element kan net zoveel invloed op het geluid hebben als de draaitafel met zijn arm. Het is vooral ook bij welke je een goed gevoel krijgt, wat je mooi vindt.

Je kan inderdaad ook investeren in bijvoorbeeld een Audio Technica AT120 of AT440MLb, dat zijn in de prijsklasse tot 200 euro mooie elementen met fijne naaldjes.

https://www.thakker.eu/tonabnehmer/audio-technica-at-120-eb-tonabnehmer/a-8156/
https://www.thakker.eu/en/cartridges/audio-technica-at-440-mlb-cartridge/a-8153/

Bevalt het dan nog steeds niet dan kan je altijd nog je draaitafel upgraden en dankbaar gebruik maken van je nieuwe element.

*

Mrzed

• 157
« Reactie #32 Gepost op: 10 december 2017, 15:34:44 »
Vandaag dan toch maar de knoop doorgehakt: ik heb een AT440MLb bestelt.
Een andere pick-up kan dan inderdaad altijd nog. Ik ben heel benieuwd wat dit element voor mij(n pick-up) gaat betekenen.

Deze is overigens door Audio Technica uit productie genomen, dus als er liefhebbers van dit specifieke element zijn, moeten ze hem nu bestellen, voordat de voorraden op zijn. Volgens Audio Technica is de VM540ML zijn opvolger, maar dit element heeft meteen ook een richtprijs die 50 euro hoger ligt...  :o
Ik meld het maar even.
PS3 Marantz CD6000ose

*

Rubble

• 10372
« Reactie #33 Gepost op: 10 december 2017, 15:54:47 »
Een andere pick-up kan dan inderdaad altijd nog. Ik ben heel benieuwd wat dit element voor mij(n pick-up) gaat betekenen.

Deze is overigens door Audio Technica uit productie genomen, dus als er liefhebbers van dit specifieke element zijn, moeten ze hem nu bestellen, voordat de voorraden op zijn. Volgens Audio Technica is de VM540ML zijn opvolger, maar dit element heeft meteen ook een richtprijs die 50 euro hoger ligt...  :o
Ik meld het maar even.
Mooi! Ik denk dat je positief verrast zult zijn.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

kanniks

• 3359
« Reactie #34 Gepost op: 10 december 2017, 22:12:36 »

Ik meld het maar even.

Klopt, vandaar ook dat ik de 440MLb of 120Eb aanraadde, zolang nog verkrijgbaar zijn dat nu de koopjes. Veel plezier ermee, het is een fijn element! Wel goed uitlijnen en afstellen natuurlijk voordat je platen gaat spelen.

*

ShaggyNL

• 1208
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #35 Gepost op: 11 december 2017, 09:10:21 »
Zeker een fijn element. Kijk wel dat je hem goed afstelt. Het tipje dat aan die naald zit is speciaal geslepen en doet het pas goed wanneer deze goed is uitgelijnd.

En tja, met zo'n element kan een andere draaitafel natuurlijk niet lang uitblijven. :)
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

Mrzed

• 157
« Reactie #36 Gepost op: 14 december 2017, 19:02:47 »
Ng niet binnen...
Die kolen beginnen een onaangename zetel te worden. :(
PS3 Marantz CD6000ose

*

ShaggyNL

• 1208
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #37 Gepost op: 15 december 2017, 09:23:37 »
Heb geduld en je zal worden beloond. "Plaatjes draaien" vergt nou eenmaal geduld... maar je zal worden beloond. En als je ditzelfde geduld kan opbrengen bij het luisteren van CD's, kan het geluid (de ervaring) hiervan ook nog eens beter worden.
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

Mrzed

• 157
« Reactie #38 Gepost op: 17 december 2017, 05:30:10 »
Het pakketje is vrijdag binnen gekomen. Helaas heb ik nu nachtdienst en ben ik overdag te brak om een en ander netjes af te stellen. Ik heb er gewoon geen zin in.
Maaarrrrrr vanaf maandag ben ik vier dagen vrij...
PS3 Marantz CD6000ose

*

Mrzed

• 157
« Reactie #39 Gepost op: 14 januari 2018, 11:38:52 »
Het nieuwe element zit er op.
Ik heb bij aanschaf ook meteen een nieuwe headshell meebesteld en daarom is het vrij eenvoudig heen en weer te gaan tussen de twee elementen.
Duidelijk verschil: vooral het midden en hoog klinkt met de AT meer gedetailleerd. Aan de andere kant, klinkt het totaal daardoor ook minder "vol".
De AT geeft dus een mooier, meer gedetailleerd klankbeeld, maar nu begin ik denk ik te snappen waarom mij bij aanschaf van deze speakers gezegd werd dat ze te klein waren. Nog een bijkomend nadeel: mijn nieuwe LP van Rag n Bone man begint me te irriteren. Prima artiest, die mooie muziek geschreven heeft, maar de persoon die het geheel heeft afgemixt, moeten ze doodschieten (oh nee, een doodsbedreiging op een openbaar forum kan wel eens als serieus opgevat worden) nooit meer bij een mengpaneel toelaten.
PS3 Marantz CD6000ose

*

morph

• 13702
« Reactie #40 Gepost op: 14 januari 2018, 11:45:20 »
een bijkomend nadeel: mijn nieuwe LP van Rag n Bone man begint me te irriteren. Prima artiest, die mooie muziek geschreven heeft, maar de persoon die het geheel heeft afgemixt, ...
Hoezo?

*

geerd

• 5372
  • scheun ja
« Reactie #41 Gepost op: 14 januari 2018, 12:13:28 »
helaas laten ze steeds meer onkundige mensen toe achter een mengpaneel ,blijkbaar normaal tegenwoordig het werk van de artiest gelijk te vernietigen in digitaal onkundig gerommel .
het vreemde is dat de daders menen goed te doen en helaas geen idee hebben waar ze mee bezig zijn .

maar je at werkt dus naar tevredenheid mooi van blijven genieten en lp's kopen uit de kringloop .
toen weet je wel vroeger toen er nog een mengpaneel met een deskundige gebruikt werd  ;D ;D ;D
les is more

*

morph

• 13702
« Reactie #42 Gepost op: 14 januari 2018, 12:37:03 »
Dat is dan eigenlijk net zo als met gebruik van de huidige communicatiemiddelen, sommige mensen mengen zich in discussies zonder eerst de details te (willen) kennen om hun vooroordelen te kunnen ventileren.

Of ken je het genoemde album?

*

geerd

• 5372
  • scheun ja
« Reactie #43 Gepost op: 14 januari 2018, 13:52:24 »
gelukkig is dit een medium waar een ieder zijn of haar mening mag en kan uiten .
en iets waar je je al tijden aan ergert [want helaas dit is niet het enige album dat achter de mengtafel vakkundig de nek wordt omgedraaid] en daar mee instemt .
het gaat hier ook niet om een vooroordeel maar om helaas een trend de muziek het leven te ontnemen door de digitale wurggreep der zgn perfectie .
muziek is niet perfect muziek is beleven muziek is kunst muziek is gevoel muziek is geen product maar een moment

les is more

*

Tdo

• 10746
  • Smurf?!
« Reactie #44 Gepost op: 14 januari 2018, 14:48:33 »
helaas laten ze steeds meer onkundige mensen toe achter een mengpaneel ,blijkbaar normaal tegenwoordig het werk van de artiest gelijk te vernietigen in digitaal onkundig gerommel .
het vreemde is dat de daders menen goed te doen en helaas geen idee hebben waar ze mee bezig zijn .

maar je at werkt dus naar tevredenheid mooi van blijven genieten en lp's kopen uit de kringloop .
toen weet je wel vroeger toen er nog een mengpaneel met een deskundige gebruikt werd  ;D ;D ;D

Roep het wel vaker: slechte -gelukkig ook goede- opnames en masters zijn van alle tijden. Digitaal n analoog.