*

oordopje

• *
  • 36
  • Nytech/Royd/REL en de gekste tweaks
Re: Ingangsvolume Nad verminderen
« Reactie #15 Gepost op: 15 januari 2018, 10:18:34 »
Ik denk dat het ook alleen maar proefondervindelijk vast te stellen is of het in jouw set iets doet. Het voordeel van dit kastje is dat het allemaal niet zo belachelijk duur is. Daar kun je dus wel een testje voor doen. En is het voor jouw niks dan verkoop je hem zo weer door met hooguit een paar tientjes verlies.

*

oordopje

• *
  • 36
  • Nytech/Royd/REL en de gekste tweaks
« Reactie #16 Gepost op: 20 februari 2018, 11:05:16 »
Weer een update. Na heel wat cd's gedraaid te hebben kan ik melden dat het resultaat van de signaalverzwakking (en tegelijk het opkrikken van de volumeschuif van de versterker) verbluffend is. Niet alleen is het ruimtebeeld veel breder en dieper en zijn de instrumenten/stemmen nog beter uit elkaar getrokken. Ook het laag is duidelijk rustiger zonder diepte of volume in te leveren. En dan lukt het om Overgrown van James Blake helemaal tot het einde uit te luisteren  ;). Ik heb er een zekerheidje bij  :)

*

Wim72

• 1585
« Reactie #17 Gepost op: 20 februari 2018, 19:48:35 »
Soms duurt het even voordat een upgrade ingespeelt is...  ;D

*

jakke

• *
  • 14
« Reactie #18 Gepost op: 20 februari 2018, 21:19:14 »
Inderdaad gaat dit topic over hetzelfde wat ik gestart ben over het verzwakken van het signaal (22 november). Dus ik sluit hier maar aan.

Ik heb er voor gekozen om een regelbare verzwakker aan te schaffen (NVA p20). Die worden verkocht als passieve voorversterker. Het idee is dat ik dan het signaal kan instellen en zo als het ware de optimale balans kan vinden. Dat kun je met een vaste verzwakker in de kabel niet. Moet natuurlijk wel het materiaal in het kastje goed zijn.

Deze heeft twee ingangen wat voor mij genoeg is. Kost 100,- nieuw, dus daar kun je wel wat voor uittesten.

Heb hem nog niet in huis (komt na de kerst uit de UK). Dus dan proberen. Altijd leuk.