*

Leobus

• 519
Sonore interlinks
« Gepost op: 28 november 2017, 17:10:05 »
Naar aanleidng van mijn goede revaring met Sonore voedingskabel, heb ik besloten ook mijn interlinks te vervangen door Sonore. Ook nu weer de Tourmaline versie.
Ik heb nu een week deze interlinks in de set hangen. Daarvan heeft de set ongeveer 50 uur geluidloos onder spanning gestaan en ca 15 uur gespeeld. Ik heb toch het vermoeden dat het inspelen een aardig eind op weg is. Daarom hier wat ervaringen.

Ten eerste valt een inktzwarte achtergrond op, waarin alles haarfijn afgebeeld wordt. En dan niet alleen qua grootte, maar ook qua plaatsing in de drie dimensies. Vooral in de diepte is er verbetering. Nu  hoor ik bijvoorbeeld bij life concerten ineens nog weer extra mensen op vingers fluiten die eerst in het geheel bleven hangen. Dan is er die enorme snelheid in aanzetten en vervolgens het langere uitklinken van klanken. Bij zang hoor je ineens nog even een extra klemtoon of een schakering in uitklinken. Dat geeft een gevoel van echtheid. Heel mooi. En dan die snelheid en detaillering in het laag. Vroeger klonk een slag op een trom als "pffof" nu klinkt het als "Poffff". Net nog een nummer van de CD "Oriental Bass" gedraaid. Die geplukte bas klinkt razendsnel, akelig nauwkeurig en je hoort dan ook nog ff de snaren terug slaan tegen de hals. Maar ook Kodo bijvoorbeeld; drums klinken als een donderslag bij heldere hemel met dan weer dat uitklinken er achter aan.

Al met al nu al dik tevreden en het zou mij niet verbazen als de verbetering nog iets doorzet.

Groet,

Leobus

*

Roots

• 1863
  • I have Reggae Mylitis.
Re: Sonore interlinks
« Reactie #1 Gepost op: 28 november 2017, 19:14:16 »
Verbazend wat kabels kunnen doen héh..Ik weet het!

Waar ik nieuwsgierig naar ben is wat die glasfiber isolatie doet met de capaciteit van die kabels?
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

a.b.

• 9126
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #2 Gepost op: 28 november 2017, 19:18:32 »
Naar aanleidng van mijn goede revaring met Sonore voedingskabel, heb ik besloten ook mijn interlinks te vervangen door Sonore. Ook nu weer de Tourmaline versie.
Ik heb nu een week deze interlinks in de set hangen. Daarvan heeft de set ongeveer 50 uur geluidloos onder spanning gestaan en ca 15 uur gespeeld. Ik heb toch het vermoeden dat het inspelen een aardig eind op weg is. Daarom hier wat ervaringen.

Ten eerste valt een inktzwarte achtergrond op, waarin alles haarfijn afgebeeld wordt. En dan niet alleen qua grootte, maar ook qua plaatsing in de drie dimensies. Vooral in de diepte is er verbetering. Nu  hoor ik bijvoorbeeld bij life concerten ineens nog weer extra mensen op vingers fluiten die eerst in het geheel bleven hangen. Dan is er die enorme snelheid in aanzetten en vervolgens het langere uitklinken van klanken. Bij zang hoor je ineens nog even een extra klemtoon of een schakering in uitklinken. Dat geeft een gevoel van echtheid. Heel mooi. En dan die snelheid en detaillering in het laag. Vroeger klonk een slag op een trom als "pffof" nu klinkt het als "Poffff". Net nog een nummer van de CD "Oriental Bass" gedraaid. Die geplukte bas klinkt razendsnel, akelig nauwkeurig en je hoort dan ook nog ff de snaren terug slaan tegen de hals. Maar ook Kodo bijvoorbeeld; drums klinken als een donderslag bij heldere hemel met dan weer dat uitklinken er achter aan.

Al met al nu al dik tevreden en het zou mij niet verbazen als de verbetering nog iets doorzet.

Groet,

Leobus

Soms als ik zulke verslagen lees, denk ik dat het ironisch is, dat diegene een gebbetje maakt. Maar dat is het niet (toch?) :)
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Bongo

• 142
« Reactie #3 Gepost op: 28 november 2017, 19:37:53 »
Waarom ironisch? Kabels kunnen een hoorbaar verschil maken.

*

Leobus

• 519
« Reactie #4 Gepost op: 28 november 2017, 19:51:22 »
Verbazend wat kabels kunnen doen héh..Ik weet het!

Waar ik nieuwsgierig naar ben is wat die glasfiber isolatie doet met de capaciteit van die kabels?

Wat bedoel je met "glasfiber isolatie"? Hoe denk je dat het glas in de kabel zit?

Groet,
Leobus

*

Roots

• 1863
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #5 Gepost op: 28 november 2017, 19:59:51 »
Heeft Arden zelf verteld op het andere forum.

Glasfiber isolatie wordt gebruikt waar de temperaturen heel erg hoog zijn...Ovens, dragrace engines en zo.

Vandaar dat ik wil weten hoeveel pF je kabels zijn :)
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Leobus

• 519
« Reactie #6 Gepost op: 28 november 2017, 20:14:24 »
Misschien verstaan wij onder glasfiber verschillende dingen, maar er zit helemaal geen glasfiber in de Sonore kabels.

Groet,

Leobus

*

Roots

• 1863
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #7 Gepost op: 28 november 2017, 20:21:31 »
Wat dan wel?..Je klinkt zo zelfverzekerd. :)

*

Leobus

• 519
« Reactie #8 Gepost op: 28 november 2017, 20:38:13 »
Wat ik onder glasfiber versta, zijn filamentjes van glas die gecombinerd zijn tot glasdraad of glasvezel. Die kun je weven en er glasfiberweefsel van maken dat je voor isolatie of hittewering kunt gebruiken.
In de kabels van Sonore zit litze van zeer fijne koperdraadjes die elk afzonderlijk geïsoleerd zijn. (Definitie vn Litze) de isolatie kan van alles zijn, maar bij Sonore is dat glas. Hoeveel filamenten er in de geleiders van de onterlinks zitten, weet ik niet. Maar in mijn voedingskabel zijn dat er een paar duizend per geleider. Hoe de interlink gevlochten is, weet ik ook niet, want alles zit in een sleeve. Maar dat er gevlochten is staat op de site. Wat de capaciteit van de kabel is, weet ik ook niet, maar lees wel dat er op een lage impedantie gestuurd wordt.

Groet,
Leobus

*

Roots

• 1863
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #9 Gepost op: 28 november 2017, 20:42:12 »
;)....

*

Roots

• 1863
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #10 Gepost op: 28 november 2017, 22:54:14 »
Het enigste wat ons nu nog rest:...Is doorzagen die kabel :)

Impedantie boeit me nu nog niet.. Capaciteit wel!

*

a.b.

• 9126
« Reactie #11 Gepost op: 29 november 2017, 00:03:50 »
Waarom ironisch? Kabels kunnen een hoorbaar verschil maken.

Volgens mij is dat nog nooit in wat voor betrouwbaar experiment dan ook aangetoond. Meetbaar zijn er wel verschillen, maar horen doen we het niet. Ik laat me graag overtuigen door het tegendeel.

*

Roots

• 1863
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #12 Gepost op: 29 november 2017, 00:38:42 »
Maar hoezo dan...Dat jij het niet kan horen wil nog niet zeggen dat het er niet is!?...En wie is 'we' dan wel?

*

a.b.

• 9126
« Reactie #13 Gepost op: 29 november 2017, 08:40:43 »
We == de mens.

« Laatst bewerkt op: 29 november 2017, 08:44:58 door a.b. »

*

Knosti de Platenwasser

• 2122
  • Geluid: de meest overschatte eigenschap van muziek
    • ReadScapeS
« Reactie #14 Gepost op: 29 november 2017, 09:26:08 »
Soms als ik zulke verslagen lees, denk ik dat het ironisch is, dat diegene een gebbetje maakt. Maar dat is het niet (toch?) :)

Nee klopt.
Het is het begin van het volgende "gebbetje zonder end" op dit forum...  ;D
... on an Electrospective Odyssee.