*

groovy.

• 11686
  • Old school audio.
Re: Sonore interlinks
« Reactie #15 Gepost op: 29 november 2017, 09:31:35 »
Het is een persoonlijke ervaring,meer niet.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao.

Focus on the good.

*

a.b.

• 9261
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #16 Gepost op: 29 november 2017, 09:34:27 »
Dat klopt zeker.
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Bongo

• 146
« Reactie #17 Gepost op: 29 november 2017, 11:41:52 »
Iedere kabel klinkt anders (verschillende materialen, isolatie en opbouw). Maar wat is nu de beste? Dit hangt allemaal af van het oplossend vermogen van de componenten, maar vooral de synergie. Daarom klinkt een kabel in de ene set fantastisch, maar kan dezelfde kabel tot teleurstellende resultaten leiden in een andere set. Dus: proberen en je eigen oren gebruiken.

*

Leobus

• 524
« Reactie #18 Gepost op: 29 november 2017, 12:04:13 »
Roots,

Ik heb nagevraagd wat de capaciteit is.
Het is ca 55 pF per meter. Overigens kreeg ik het commentaar dat er nog wel meer speelt dan alleen capaciteit. Een lage capaciteit alleen, is volgens Sonore dus niet zaligmakend.

Groet,
Leobus

*

Roots

• 1888
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #19 Gepost op: 29 november 2017, 15:44:39 »
dank je...55pf per meter is extreem laag voor een kabel, precies wat ik dacht ;)

Inductie is veel belangrijker, maar ook het skinneffect, afscherming wel of niet, en hoe dicht de afscherming bij of rond de geleiders zit.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Leobus

• 524
« Reactie #20 Gepost op: 29 november 2017, 18:49:51 »
Er is niet afgeschermd. Wel gevlochten. Skineffect wordt bestreden door de extreem dunne aders in de litze. Sonore beweert dat ze veel aandacht aan inductie besteden en die zo laag mogelijk houden.
Overigens ideeŽn die je ook tegenkomt in de beschrijvingen van de KLEI connectoren.

Groet,
Leobus
« Laatst bewerkt op: 29 november 2017, 19:02:24 door Leobus »

*

Roots

• 1888
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #21 Gepost op: 29 november 2017, 21:08:26 »
Het mooiste is geen kabel...Alle parameters die een kabel bezit op nul dus...of iig zo laag mogelijk nastreven.
Er zijn ook kabelfabrikanten die met al die parameters ten opzichte van elkaar spelen om een kabel een karakter mee te geven...Voor ieder wat wils :)

Veel plezier met je kabels Leobus :)
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Wim72

• 1772
« Reactie #22 Gepost op: 30 november 2017, 12:58:38 »
Sonore de producent van die interlinks heeft ook een website...

www.sonore.audio

Wat is er nou zo bijzonder aan die website?
Voor mij helemaal niks dat is alleen interessant voor mensen met een goed gevulde beurs!
Maar wel een heel mooi stukje akoestische en rustgevende gitaarmuziek van hoge kwaliteit en ook een aantal passages met zeer veel laag dus voor mensen die niet willen kijken kan het luisteren op die website wel leuk zijn :)

*

richard

• 3916
« Reactie #23 Gepost op: 23 december 2017, 10:42:45 »
Genoeg is beter.

« Reactie #24 Gepost op: 24 december 2017, 03:38:25 »
Ik geloof wel in verschil in interlinks maar de verschillen zijn klankmatig nooit echt heel erg groot. De prijzen daarentegen wel.
Een interlink zal ook nooit je set beter kunnen laten klinken dan de apparatuur die je gebruikt. Zo ervaren vaak leiden die nieuwe kabels gebruiken vaak wel.
En dan zal een hoogwaardige kabel in een matige setup geen succes zijn...
Ik begrijp niet waarom kabels zo duur kunnen zijn... Ze onderbouwen de prijs met wetenschappelijk geneuzel.
Een kabel moet gewoon goed kunnen geleiden en dan is de beste afscherming/mantel nog altijd gewoon lucht.
Dus een zuiveren koperdraad in een hole slang werkt dan het best.
De site van Sonore doet mij beetje denken aan de site van coconut audio.
Bron digitaal:
Hifidelio Pro musicserver,
Cambridge Audio Stream Magic V1,

Platenspeler:
Synq X.trm.1,

Amp:
JVC AX-Z1010tn

Luidsprekers:
vd Hul Transmissielijn Monitors.

*

Wim72

• 1772
« Reactie #25 Gepost op: 24 december 2017, 06:03:18 »
Of deze hoogwaardige high-end kabels van verschillende exotische merken ook allemaal te duur zijn weet ik niet, alleen het verschil wat ze teweeg brengen nn een set-up zeg maar de opbrengst/meerwaarde in weergave en de aanschafprijs heb ik grote vraagtekens bij...
Het rendement kosten/baten is voor een gewone burger gewoon te groot.
« Laatst bewerkt op: 24 december 2017, 11:06:41 door Wim72 »

*

richard

• 3916
« Reactie #26 Gepost op: 24 december 2017, 08:49:54 »
In de computerhandel wordt de winst gehaald uit de kabels en snoeren; dat zal in audioland niet anders zijn.
Genoeg is beter.

« Reactie #27 Gepost op: 24 december 2017, 09:58:44 »
En bij laminaat de plinten...
Bron digitaal:
Hifidelio Pro musicserver,
Cambridge Audio Stream Magic V1,

Platenspeler:
Synq X.trm.1,

Amp:
JVC AX-Z1010tn

Luidsprekers:
vd Hul Transmissielijn Monitors.

*

richard

• 3916
« Reactie #28 Gepost op: 24 december 2017, 10:38:34 »
En bij laminaat de plinten...
Kun je bedenken wat ze verdienen op kabelplinten.
http://www.plintenshop.nl/kabelplinten-mdf
Genoeg is beter.

*

Leobus

• 524
« Reactie #29 Gepost op: 24 december 2017, 11:49:16 »
alleen het verschil wat ze teweeg brengen nn een set-up zeg maar de opbrengst/meerwaarde in weergave en de aanschafprijs heb ik grote vraagtekens bij...

Tja, als dat het criterium is, kunnen we beter allemaal onze sets inruilen voor een draagbaar radiotje van een paar tientjes. Want wat ervaar je nou precies als "meerwaarde"?

Groet,
Leobus, die nog steeds geniet van de meerwaarde die de Sonore bekabeling levert in een set die dat kennelijk kan laten horen cq ervaren.