*

Opa S.

• 6798
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
Re: Sonore interlinks
« Reactie #270 Gepost op: 4 januari 2018, 10:49:23 »
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

KT88

• 28078
  • Emeritus Technicus
« Reactie #271 Gepost op: 4 januari 2018, 10:53:04 »
Nassen weus, ja.

Ooit, toen ik nog voor een baas werkte, de productie op moeten zetten in China (vanuit NL, dat werkt dus niet).
Ook te maken gehad met testhuizen, CE-keurmerken, protocollen, testrapporten en wassen neuzen.

Een keuring van 1 apparaat (!) kostte destijds ca. 20 mille (in euro's, jawel) bij D.A.R.E. en gold dan slechts voor dt type.
Als je er een andere schroef indraaide was het al niet meer geldig.....hoe maken we de Europese maak-economie kapot.  ::)
Audiodidact

*

Opa S.

• 6798
    • Second Life Audio
« Reactie #272 Gepost op: 4 januari 2018, 11:10:50 »
Nou, zo dus.

Vanuit NL iets in China opzetten? Dat is inderdaad wel de meest domme opdracht die een baas kan bedenken, sjongejongejonge.

Ik heb maaaaaaaaaaaaaaaaaanden in Bulgarije doorgebracht, zonder dat ze het daar ooit goed onder de knie gekregen hebben.

Kan natuurlijk ook aan mij gelegen hebben....
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

KT88

• 28078
  • Emeritus Technicus
« Reactie #273 Gepost op: 4 januari 2018, 11:13:37 »
Kan natuurlijk ook aan mij gelegen hebben....

Open deuren intrappen, daar is u wel goed in.

Maar zonder gekheid, men wilde wel dat ik naar China ging maar ik had daar geen trek in.
Dus is een collega daarnaartoe gegaan en heeft daar inderdaad maanden door kunnen brengen en toen was het nog knudde....
In die tijd verliet ik dat bedrijf dus hoe dat is afgelopen weet ik niet.

Bulgarije is natuurlijk weer hl iets anders. Yoghurt en zo. Bweuaaark.  :-X
Audiodidact

*

Opa S.

• 6798
    • Second Life Audio
« Reactie #274 Gepost op: 4 januari 2018, 11:18:37 »
't Is niet zo dat ze 't niet kunnen, ze willen 't niet.

En al die ex-communisten zijn in n ding heel goed; ja zeggen en iets totaal anders doen.

Op bepaald moment hoorde ik tijdens een bezoek aan de fabriek een van onze Nederlandse controleurs heel hard OEI!! roepen.
Op mijn vraag wat er aan de hand was liet hij me iets zien wat niet in orde was en zei hij; ja, dat zeggen we hier wel vaker als we zien dat iets niet is zoals we 't afgesproken hadden, OEI, Ongewenst Eigen Initiatief.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

KT88

• 28078
  • Emeritus Technicus
« Reactie #275 Gepost op: 4 januari 2018, 11:20:54 »
 ;D ;D ;D

Ach, als we het over arbeids-ethos gaan hebben dan ken ik ook nog wel wat Nederlandse voorbeeldjes......

Maar we zijn weer verschrikkelijk offtopic bezig en daar kan Jo(ram) niet zo goed tegen.
Audiodidact

*

a.b.

• 8677
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #276 Gepost op: 4 januari 2018, 12:21:24 »
;D ;D ;D

Ach, als we het over arbeids-ethos gaan hebben dan ken ik ook nog wel wat Nederlandse voorbeeldjes......

Maar we zijn weer verschrikkelijk offtopic bezig en daar kan Jo(ram) niet zo goed tegen.

Dan ga ik nog even door. Als je het doet, moet je het goed doen. Voor 100.000 per jaar je werk niet doen.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

amp

• 3943
« Reactie #277 Gepost op: 4 januari 2018, 19:18:34 »
Hmmmm........refereren aan aarde kan natuurlijk, tenzij de potentialen per apparaat een stuk hoger liggen.
Wat je wil is dat de onderlinge verschillen zo klein mogelijk zijn, dus als dat zeg in de buurt van 100V zit voor alles, dan moet je niet iets aan aarde gaan leggen.
Ook niet hoogohmig, omdat dat lekpad k hoogohmig is.

Overigens is het best mogelijk om een apparaat redelijk immuun te  maken voor trafolek en andere capacitieve lekstromen; zorgen dat die lekspanning NIET opgeteld kan worden bij de ingangsspanning.
Dus een uitgekiende ground-layout en zorgen voor een lekpad buiten de "signaalweg" om.
En in mijn ervaring is een hoogohmig pad juist gevoeliger dan een laagohmig pad......zoiets komt nooit binnen via speakeruitgangen, maar via gevoelige ingangen/groundpaden.
RF is weer een ander verhaal en vereist ook andere maatregelen. Vertrouw hier NIET uitsluitend op het CE-keurmerkje!

Ja ja, ja.......

Ik denk dit:
Als je de apparaten los van elkaar op hetzelfde potentiaal hebt op die manier, dan wil dat nog niet zeggen dat er geen vereffeningsstroom loopt wanneer je ze vervolgens koppelt......

Bij laag-Ohmige koppelingen loopt waarschijnlijk de vereffeningsstroom door beide signaaladers tussen 2 apparaten en dan vindt geen of minder optelling met de signaalspanning plaats.....

Een uitgekiende ground-layout lost alleen de zaak binnen 1 apparaat op denk ik, dus nog niet tussen 2 apparaten......, of........
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2018, 22:10:41 door amp »

*

chansig

• 10552
« Reactie #278 Gepost op: 5 januari 2018, 09:21:51 »
Jullie begrijpen toch wel dat mensen hun ervaringen niet meer gaan posten als het vervolgens deze theoretische kant uitgaat ?

;D ;D ;D

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

*

Leobus

• 495
« Reactie #279 Gepost op: 5 januari 2018, 10:13:56 »
Als het nou nog over interlinks zou gaan, zou ik in dit topic geen bezwaar hebben tegen theorie. Ook niet als het over iets anders zou gaan, maar dan liever in een eigen topic. Als ik weer een ervaring heb die het melden waard is, zal ik expliciet vragen niet al te veel uit te weiden. Of het helpt??? Ik ken de pappenheimers zo langzamerhand een beetje. ;) ;) :)

Groet,
Leobus

*

KT88

• 28078
  • Emeritus Technicus
« Reactie #280 Gepost op: 5 januari 2018, 12:15:16 »
Sorry Leo......mea culpa.
In het Gulden Snede-topic leg ik uit waardoor dat komt.
Audiodidact