*

Wim72

• 1592
Re: Sonore interlinks
« Reactie #30 Gepost op: 25 december 2017, 05:17:43 »
alleen het verschil wat ze teweeg brengen nn een set-up zeg maar de opbrengst/meerwaarde in weergave en de aanschafprijs heb ik grote vraagtekens bij...

Tja, als dat het criterium is, kunnen we beter allemaal onze sets inruilen voor een draagbaar radiotje van een paar tientjes. Want wat ervaar je nou precies als "meerwaarde"?

Groet,
Leobus, die nog steeds geniet van de meerwaarde die de Sonore bekabeling levert in een set die dat kennelijk kan laten horen cq ervaren.

Ik ga dus geen zeer exlcusief kabeltje kopen van enig merk wat duurder is in aanschaf dan mijn gehele muziekinstallatie! Het gaat om proporties als iemand een hele mooie set bij elkaar gesprokkeld heeft van b.v. meer dan 15.000 Euro en die gooit naa verloop van tijd daar een paar goede kabels tussen van zeg maar 1500 Euro en behaalt daarmee een mooie verbetering in het geluid dan is dat veel meer in evenwicht kwa investering...
« Laatst bewerkt op: 25 december 2017, 05:21:24 door Wim72 »

*

a.b.

• 8967
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #31 Gepost op: 25 december 2017, 08:50:37 »
alleen het verschil wat ze teweeg brengen nn een set-up zeg maar de opbrengst/meerwaarde in weergave en de aanschafprijs heb ik grote vraagtekens bij...

Tja, als dat het criterium is, kunnen we beter allemaal onze sets inruilen voor een draagbaar radiotje van een paar tientjes. Want wat ervaar je nou precies als "meerwaarde"?

Groet,
Leobus, die nog steeds geniet van de meerwaarde die de Sonore bekabeling levert in een set die dat kennelijk kan laten horen cq ervaren.

Ik hou op de optie open dat het inbeelding is. Maar onderschat de kracht van inbeelding niet. Deze verzet bergen, dus waarom zou je er ook geen meerwaarde mee kunnen horen?

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

rob768

• 198
« Reactie #32 Gepost op: 25 december 2017, 10:38:15 »

Soms als ik zulke verslagen lees, denk ik dat het ironisch is, dat diegene een gebbetje maakt. Maar dat is het niet (toch?) :)
[/quote]

Nee, dit is vaak bloedserieus.:-)
De "Quest" for the holy grail.....
« Laatst bewerkt op: 25 december 2017, 10:39:58 door rob768 »

*

rob768

• 198
« Reactie #33 Gepost op: 25 december 2017, 10:44:08 »
Waarom ironisch? Kabels kunnen een hoorbaar verschil maken.

Volgens mij is dat nog nooit in wat voor betrouwbaar experiment dan ook aangetoond. Meetbaar zijn er wel verschillen, maar horen doen we het niet. Ik laat me graag overtuigen door het tegendeel.

Tijd voor een dubbelblind test. Ik doe mee. Ik breng papieren zakdoekjes mee (voor als er tranen gaan vloeien)

*

Opa S.

• 7247
  • Grote audiokrijger
    • Second Life Audio
« Reactie #34 Gepost op: 25 december 2017, 11:09:09 »

Groet,

Ik hou op de optie open dat het inbeelding is. Maar onderschat de kracht van inbeelding niet. Deze verzet bergen, dus waarom zou je er ook geen meerwaarde mee kunnen horen?

Ik beeld me dan altijd het openhaardvuur, de oprijlaan, de Porsche en dat soort dingen van de verkopers in...
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Tdo

• 10805
  • Smurf?!
« Reactie #35 Gepost op: 25 december 2017, 11:11:27 »
Waarom ironisch? Kabels kunnen een hoorbaar verschil maken.

Volgens mij is dat nog nooit in wat voor betrouwbaar experiment dan ook aangetoond. Meetbaar zijn er wel verschillen, maar horen doen we het niet. Ik laat me graag overtuigen door het tegendeel.

Tijd voor een dubbelblind test. Ik doe mee. Ik breng papieren zakdoekjes mee (voor als er tranen gaan vloeien)

Ooit, jaren geleden, toen ik me er nog druk over maakte, ben ik naar zeeland afgereisd en aan een blinde test meegedaan om interlinks te vergelijken. En wat bleek? We konden met z'n allen, een man of 5, 6, bst verschillen horen. Op de papiertjes, waar we op noteerden wat ons opviel (of niet) bleek dat we zelfs min of meer dezelfde luisterindrukken hadden. Nee, de duurste interlink (siltech) was niet de winnaar, dat was een zelfbouwsnoertje. En zo'n electrische schakeldoos was er ook (nog) niet.  ^-^

*

a.b.

• 8967
« Reactie #36 Gepost op: 25 december 2017, 11:19:36 »
Er zijn toch allerlei redenen om aan te nemen dat die test niet veel zegt..

Hoe eenduidig waren de gehoorde overeenkomsten en hoe betrouwbaar is het om de uitkomsten met elkaar te vergelijken en te stellen dat er overeenkomsten waren? Waar je die wil zien, zijn ze er al snel. Waar je die niet wil zien, zijn ze er niet. En hoe betrouwbaar is het auditief geheugen na een wisseling van kabels? Na 10 seconden is dat wat je hoorde qua klank al niet meer exact te vergelijken omdat je geheugen het simpelweg niet opslaat. En het gaat ook nog om kleine verschillen.

En sommige kabels hebben van die filterblokjes. Ik geloof best dat je die hoort. Maar dat is een filter. Die wil ik sowieso niet in mijn kabels.

« Laatst bewerkt op: 25 december 2017, 11:22:36 door a.b. »

*

Tdo

• 10805
  • Smurf?!
« Reactie #37 Gepost op: 25 december 2017, 11:42:27 »
Zoals ik al schreef, ik kan me er niet meer druk om maken. Hoor je wel of geen verschil, geloof je er wel of niet in, ik vind het best. Onderzoek alles en behoudt het goede.  ^-^

*

a.b.

• 8967
« Reactie #38 Gepost op: 25 december 2017, 11:49:16 »
Juist als het je niet meer raakt (of je er niet druk om maakt) kan je er op een goede manier over praten.

*

Tdo

• 10805
  • Smurf?!
« Reactie #39 Gepost op: 25 december 2017, 12:19:05 »
Ohw ik kan er ook prima over praten hoor, dat is geen probleem. Maar ik laat me niet meer in discussies hierover meeslepen, dat schiet niet op. De loopgraven worden alleen maar dieper gegraven dan..  ;D
Mijn particuliere opvatting is dat verschilen weldegelijk waargenomen kunnen worden in veel - maar niet alle setjes. Dus in geval van dsp-achtige sets is het wellicht flauwekul, dat weet ik niet.
Dat gevraagde (highend) prijskaartjes vaak geen recht doen aan wat geboden wordt is wat mij betreft evident, maar dat je aandacht en zorg besteed aan bekabeling net zoals je aan elk willekeurig component dat doet is voor mij een no-brainer. Maar als gezegd, dat is mijn particuliere en uitermate subjectieve opvatting..

*

Bongo

• 128
« Reactie #40 Gepost op: 25 december 2017, 12:39:44 »
Na 10 seconden is dat wat je hoorde qua klank al niet meer exact te vergelijken omdat je geheugen het simpelweg niet opslaat. En het gaat ook nog om kleine verschillen.

Neem een stuk muziek wat je door en door kent. Na veranderen van kabel valt ineens op dat er in de percussie een extra koebel te horen is, of dat er niet n maar drie achtergrondzangeressen te beluisteren zijn. Dergelijke verschillen zijn absoluut niet overdreven. Hoe verklaar je dat? Autosuggestie? 

*

a.b.

• 8967
« Reactie #41 Gepost op: 25 december 2017, 12:45:07 »
Ja, inbeelding. Er is namelijk ook geen andere verklaring mogelijk (althans die is tot nu toe onbekend). In de techniek en natuurkunde moet je het iig niet zoeken.

Mensen nemen zichzelf veel te serieus als het om hun audiogeheugen gaat. Ik hoor weleens iets net even anders klinken in een nummer dat ik door en door ken, zonder dat ik de set veranderde.

« Laatst bewerkt op: 25 december 2017, 12:46:47 door a.b. »

« Reactie #42 Gepost op: 25 december 2017, 12:49:36 »
Waarom maken mensen die geen verschil horen tussen kabeltjes zich er veel drukker over dan mensen die wel verschillen horen?
Muziek, daar kikker je van op!

*

a.b.

• 8967
« Reactie #43 Gepost op: 25 december 2017, 12:53:38 »
Waarom denk je dat?

« Reactie #44 Gepost op: 25 december 2017, 12:55:43 »
Jaloezie?
Ik weet het niet, maar zou er van genieten.
Muziek, daar kikker je van op!