*

Leobus

• 519
Op bezoek bij "Very Fine Solutions" in Antwerpen
« Gepost op: 4 december 2017, 11:58:28 »
Gisteren was een aantal leden van de AVMN uitgenodigd om te komen luisteren bij Frank Vermeylen van Very Fine Solutions in Antwerpen. Na de eerste koffie werden we naar de kelder van het fraaie huis gedirigeerd waar we de stroomvoorziening met een gigantische scheidingstrafo en spanningsregulatie bekeken. Niet alleen daar in de kelder, maar verder overal  was alles tot in de puntjes verzorgd. Kwalitatief zeer goede apparatuur, akoestiek, plaatsing van de speakers, dempende componenten, aan alles was aandacht besteed. Om maar niet te spreken over de catering; die was geweldig, wat een heerlijke broodmaaltijd.
Er stonden twee sets opgesteld:
Één set met voornamelijk MSB apparatuur spelend op Tidal Boxen en een set met een goedkopere MSB dac met Thrax versterking en Thrax speakers. Alles van zeer hoge kwaliteit en helaas voor de meesten van ons ook extreem prijzig.
Maar beide sets klonken geweldig. Wat een rust in het geluidsbeeld, maar ook enorme dynamieksprongen en als het in de opname zat ook krachtig en gecontroleerd laag. Het enige dat voor mij nog beter had gekund, waren toch de Tidal speakers met Accuton units. (Ik vermoed overigens alleen de mid unit) Ik ben toch meer een liefhebber van de Audio Technology units. Maar dat is echt een kwestie van smaak. Die laatste had Frank (de eigenaar) eerder al eens  gebruikt bij zijn demo bij de AVMN met zijn DAC en versterking. Die ruimte haalt het niet bij die in Antwerpen, maar de sound was daar meer naar mijn smaak. De kleinere set had geen Accuton units en daar vond ik het net iets smoother klinken.
Heb ik nu naar mijn nieuwe referentie zitten luisteren? Als ik de herinnering van de demo bij de AVMN en die van gisteren combineer, dan denk ik van wel. Hoogstens de set die ik bij Sonore heb gehoord komt daarbij in de buurt.
 Ik heb een erg leuke dag gehad bij een audioliefhebber waar je aan alle kanten kunt zien dat hij weet waar het om gaat. "Beleving"
Meer info over de apparatuur op de site van "Very fine solutions"

Groet,
Leobus

Re: Op bezoek bij "Very Fine Solutions" in Antwerpen
« Reactie #1 Gepost op: 4 december 2017, 18:12:02 »
Leuk verslag, Leo

*

Rubble

• 10391
« Reactie #2 Gepost op: 4 december 2017, 18:18:29 »
Zeker. Zijn er foto's genomen?
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

Roots

• 1863
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #3 Gepost op: 4 december 2017, 20:42:40 »
Mooie belevenis zo te lezen...Ik zou ook wel een paar foto's willen zien idd, vooral van die stroomvoorziening daar.:)
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Leobus

• 519
« Reactie #4 Gepost op: 4 december 2017, 22:51:28 »
Op het zelfbouw audio forum heeft een andere deelnemer wat foto's geplaatst. Ook een foto van de stroomvoorziening. Kijken onder "Algemeen luidsprekers zelfbouw" en daarna "3weg met AMT......"
Laatste pagina tot nu toe.

Groet,
Leobus