*

Roots

• 1808
  • I have Reggae Mylitis.
Re: Het zoveelste hulp bij het kiezen van een versterker topic
« Reactie #15 Gepost op: 12 december 2017, 20:50:21 »
Hij heeft nog een hele mooie Yamaha! maar of hij die verkoopt? Aan mij iig niet :)

Trouwens met 300 euro ga je tekort komen ook ben ik bang.
« Laatst bewerkt op: 12 december 2017, 20:52:53 door Roots »
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Wim72

• 1462
« Reactie #16 Gepost op: 12 december 2017, 21:29:02 »
Hobo heeft op marktplaats nog een mooie gebruikte geserviced door Audio Service PMA1500 te koop staan...

https://link.marktplaats.nl/m1233419017

« Reactie #17 Gepost op: 12 december 2017, 21:58:22 »
Hobo heeft op marktplaats nog een mooie gebruikte geserviced door Audio Service PMA1500 te koop staan...

https://link.marktplaats.nl/m1233419017

Ziet er goed uit.

Ondertussen kreeg ik via pm ook een voorstel voor een Marantz PM82. Iemand een idee hoe de twee zich tot elkaar verhouden?
Vergelijking is de dief van de vreugde (T. Roosevelt)

*

Roots

• 1808
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #18 Gepost op: 12 december 2017, 22:10:55 »
Behalve dat de PM82 een 20 jaar ouder is en niet net gerepareerd/geserviced is door een erkend Denon service station.

De ingangskeuzeschakelaar is een zwak punt bij deze versterkers!
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

morph

• 13550
« Reactie #19 Gepost op: 12 december 2017, 22:28:38 »
Behalve dat de PM82 een 20 jaar ouder is en niet net gerepareerd/geserviced is door een erkend Denon service station.

De ingangskeuzeschakelaar is een zwak punt bij deze versterkers!
Bij de Marantz PM82 en de Denon PMA1500?

*

Wim72

• 1462
« Reactie #20 Gepost op: 12 december 2017, 22:31:44 »
De Marantz is 20 jaar ouder dan de Denon en de Denon is net gerepareerd en nagekeken door een erkend adres, de schakelaar bij de Denon is een zwak punt maar net aangepakt en vernieuwd volgens Hobo dus zou de komende jaren geen problemen mogen geven en Hobo had vroeger een zeer goede naam...

*

Wim72

• 1462
« Reactie #21 Gepost op: 12 december 2017, 22:42:19 »
P.S. Die Marantz is ook mooi... Kwestie van afwegen tegen elkaar, wat kosten ze en is die Marantz recent in onderhoud geweest etc.

*

Roots

• 1808
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #22 Gepost op: 12 december 2017, 22:59:28 »
;)

*

hrcc

• 633
« Reactie #23 Gepost op: 13 december 2017, 05:34:11 »

Tja, waar ben ik naar op zoek? Een grotere soundstage? Het gevoel dat de zanger naast je staat? Meer detail? Vraag is misschien of dat haalbaar is met een budget van 300 euro. Plaatsing van luidsprekers is een probleem bij mij. Weinig plek.

Ik verwacht niet dat je dat gaat bereiken door een goede versterker voor een andere goede versterker in te ruilen.
Een plankje met wieltjes onder je speakers zodat je ze makkelijk kan verplaatsen en weer terugzetten als je eens echt wil luisteren/beleven zou mijns inziens meer opleveren.
vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !

*

luxman

• 1112
  • Indy
« Reactie #24 Gepost op: 13 december 2017, 06:40:59 »
Kijk ook eens bij Hifistereo.nl zij hebben vaak mooie spullen (vintage ) en eigen werkplaats ,dan heb je Audio-Vintage.be heeft ook heel vaak mooi spul voor redelijke prijzen,in ieder de geval de moeite waard ons eens rond te snuffelen ,ook via marktplaats te vinden een adres in Eindhoven ,ben hun naam kwijt maar die verkopen ook secondhand hifi voor schappelijke prijzen  . ja die Vintage Chief ieder natuurlijk het zijne maar zijn vraagprijzen liggenvaak erg hoog  ,en vaak scheelt er dan ook nog wat aan de apparatuur ,maar eerlijkheidshalve wordt het wel vermeldt ,weet natuurlijk niet hoe hij zijn andere spullen zijn die hij verkoopt .
Pioneer A 7. amplifier
NAD D3020. Hibryde Digital amp.
Onkyo. DX. 7555  cd player
Pro-ject. Debut Carbon.
Sony PS 2250 .

Fostex FE206 E Fullrange .
Visonik Convection 1
Wharfdale Glendale 3 XP

*

Rubble

• 10361
« Reactie #25 Gepost op: 13 december 2017, 07:40:45 »
Ik heb zo mijn twijfels bij die "reparatiediensten" van de grote merken. Zijn vaak bedrijven die de duvel en zijn ouwe moer repareren. Van koelkasten tot versterkers. Ooit een Onkyo versterker onder garantie laten repareren en een keer een Panasonic oven. Gingen allebei naar hetzelfde bedrijf (CE repair services dacht ik, is al wat jaartjes terug). Allebei weer met hetzelfde euvel defect retour gekregen. De Panasonic zelfs 2 keer.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

Frits

• 408
  • HiFi is emotie
« Reactie #26 Gepost op: 13 december 2017, 08:30:55 »
De Marantz is 20 jaar ouder dan de Denon en de Denon is net gerepareerd en nagekeken door een erkend adres, de schakelaar bij de Denon is een zwak punt maar net aangepakt en vernieuwd volgens Hobo dus zou de komende jaren geen problemen mogen geven en Hobo had vroeger een zeer goede naam...

+1!! Ik zou zeker voor de Hobo aanbieding gaan.

Ben een zeer tevreden 1500 ae gebruiker in 2 sets. Dijk van een versterker, gescheiden ( als een tank) gebouwd voor L en R met heel veel vermogen reserve.
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

*

Opa S.

• 6800
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
« Reactie #27 Gepost op: 13 december 2017, 08:33:28 »
Ik heb zo mijn twijfels bij die "reparatiediensten" van de grote merken. Zijn vaak bedrijven die de duvel en zijn ouwe moer repareren. Van koelkasten tot versterkers. Ooit een Onkyo versterker onder garantie laten repareren en een keer een Panasonic oven. Gingen allebei naar hetzelfde bedrijf (CE repair services dacht ik, is al wat jaartjes terug). Allebei weer met hetzelfde euvel defect retour gekregen. De Panasonic zelfs 2 keer.

Sommige dingen zijn gewoon niet te repareren.

Dat is een van de redenen waarom ik niet aan surround spul wil werken, heb je net de ene print helemaal opgelapt, sneuvelt een uur later de volgende. Dan heb je uren zitten werken voor Jan Doedel of je moet je klant daar voor op laten draaien. Als je wéét dat het risico op problemen hoog is, dan is het eigenlijk onethisch om dat soort werk aan te nemen. En als je zoals ik op basis van no cure no pay en zonder onderzoekskosten werkt moet je daarnaast wel heel masochistisch ingesteld zijn om er aan te willen werken.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

morph

• 13550
« Reactie #28 Gepost op: 13 december 2017, 08:38:11 »
Dijk van een versterker, gescheiden ( als een tank) gebouwd

Altijd een rare vergelijking gevonden: klik.

"Wanneer je een leek zou vragen wat zij verstaan onder het woord ‘tank’, dan zou in de meeste gevallen het antwoord klinken: “Zwaar bepantserd voertuig”, “mobiel fort”, “stalen bunker”, enz. Al deze associaties geven de indruk dat tanks sterke, stevige, robuuste, ondoorboorbare machines zijn die niet te stoppen zijn. In zeker zin is dat ook zo, zeker vanuit het perspectief van de infanterie die enkel maar anti-personeelswapens heeft. In werkelijkheid ligt het toch wat anders."

*

Opa S.

• 6800
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
« Reactie #29 Gepost op: 13 december 2017, 08:44:00 »
Ik vind het wel handig dat ze er van die sterretjes opgeschilderd hebben, dan weet je precies waar je ze moet raken!

With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/