Beste audiofreaks,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende.

Ik heb een Denon DP300 (http://www.techradar.com/reviews/denon-dp-300f) en eind deze week ga ik ook twee Elac Debut B6 ophalen (https://www.whathifi.com/elac/debut-b6/review) voor een mooie prijs.

Deze twee boxen ga ik gebruiken om muziek te luisteren vanaf mijn platenspeler. Ik weet dat daar een pre amp in zit, maar heb ik verder nog iets nodig om muziek te kunnen luisteren? Bijvoorbeeld een extra versterker, of is die van mijn platenspeler voldoende? Bijvoorbeeld een extra bass module, of is de bass van die Elac's voldoende. Ook zou ik toch graag wat muziek naar de boxen willen kunnen streamen, dus misschien in de toekomst een of andere bluetooth ontvanger ertussen?

Ik hoop dat jullie me op wat ideeën kunnen brengen.

Alvast bedankt!

*

richard

• 3758
Re: Twee goede boekenplank speakers + draaitafel, wat heb ik verder nog nodig???
« Reactie #1 Gepost op: 13 december 2017, 21:35:24 »
Een versterker lijkt me wel handig. Je wil waarschijnlijk je geluidsniveau kunnen regelen en als je ooit een cd-speler of DAC wil aansluiten is dan ook mogelijk. Bovendien is de voorversterker van de platenspeler niet sterk genoeg om de luidsprekers aan te sturen.
Daarnaast is een stel interlinks en een paar luidsprekersnoeren ook handig om de boel aan elkaar te knopen. Ik zou gewoon standaard materiaal kiezen en investeren in muziek.
« Laatst bewerkt op: 13 december 2017, 21:38:05 door richard »
Genoeg is beter.

*

Wim72

• 1462
Re: Twee goede boekenplank speakers + draaitafel, wat heb ik verder nog nodig???
« Reactie #2 Gepost op: 14 december 2017, 00:35:59 »
Ik zou even doorsparen voor deze speaker als het een Elac moet worden.
ELAC UNI-FI BS U5

https://www.kieskeurig.nl/hifi-speaker/product/3519093-elac-uni-fi-bs-u5-wit?gclid=EAIaIQobChMI3PmlgZOI2AIVQirTCh0ZfAQNEAAYASAAEgLp7_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Als u geen versterker wenst zou ik ook geen Elac speakers kopen en op zoek gaan naar een mooie set actieve speakers om uw platenspeler met pre-amp te versterken want met alleen een pre-amp en Elac speakers gaat het niet lukken...
« Laatst bewerkt op: 14 december 2017, 00:39:26 door Wim72 »

*

richard

• 3758
« Reactie #3 Gepost op: 14 december 2017, 02:56:14 »
Als u geen versterker wenst zou ik ook geen Elac speakers kopen en op zoek gaan naar een mooie set actieve speakers om uw platenspeler met pre-amp te versterken want met alleen een pre-amp en Elac speakers gaat het niet lukken...
Dan heb je toch nog steeds een voorversterker nodig? Of in ieder geval iets met volumeregeling. Om dat met de ingangsgevoeligheid knopjes op de actieve luidsprekers te doen is minder handig.
Genoeg is beter.

*

Rubble

• 10361
« Reactie #4 Gepost op: 14 december 2017, 07:36:06 »
Het makkelijkste is een geintegreerde versterker te kopen evt met een ingebouwde phonoversterker. De DP300F heeft er ook een aan boord en die kan aan of uit. Als je een versterker gaat gebruiken mét phono voorversterker dan moet die op de platenspeler uit en andersom.

Op die versterker sluit je je Elacs aan en je Denon platenspeler. Ook een streaming apparaat kan je op je versterker aansluiten.

Een voorbeeld is de Denon PMA520AE. Wordt verkocht tegen redelijke dumpprijzen en heeft een phono voorversterker aan boord.
« Laatst bewerkt op: 14 december 2017, 07:46:59 door Rubble »
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

« Reactie #5 Gepost op: 14 december 2017, 12:08:17 »
En waar moet ik dan precies op letten bij het zoeken naar een versterker? Er is zoveel keuze?

*

richard

• 3758
« Reactie #6 Gepost op: 14 december 2017, 12:46:09 »
En waar moet ik dan precies op letten bij het zoeken naar een versterker? Er is zoveel keuze?
Volgens mij staat hierboven een mooi voorbeeld.
Misschien maakt jou de kleur ook nog wat uit? Loop anders een goede audiozaak binnen (dus niet de Mediamarkt) en laat je daar uitgebreid voorlichten. Heb je nog enig fatsoenen wil je persoonlijke service  koop je hem daar ook, heb je dat niet zoek je op internet de goedkoopste webwinkel en bestel je hem daar.
« Laatst bewerkt op: 14 december 2017, 12:49:22 door richard »
Genoeg is beter.

« Reactie #7 Gepost op: 14 december 2017, 12:53:48 »
Volgens mij staat hierboven een mooi voorbeeld.
Misschien maakt jou de kleur ook nog wat uit? Loop anders een goede audiozaak binnen (dus niet de Mediamarkt) en laat je daar uitgebreid voorlichten. Heb je nog enig fatsoenen wil je persoonlijke service  koop je hem daar ook, heb je dat niet zoek je op internet de goedkoopste webwinkel en bestel je hem daar.

ja ik zag de Denon en dat ziet er goed uit inderdaad. Maar ik heb zelf geen idee waar ik op moet letten, wat goed is en wat niet. Ik kom versterkers tegen die al snel naar de 1000 euro en eroverheen gaan. Dat was ik niet echt van plan. 250 is een mooie prijs, maar waar let ik verder op?

*

richard

• 3758
« Reactie #8 Gepost op: 14 december 2017, 16:08:03 »
Koop iets wat goed klinkt en degelijk is gebouwd en geef geen geld uit aan zaken die je niet nodig hebt.
Genoeg is beter.

*

richard

• 3758
« Reactie #10 Gepost op: 15 december 2017, 14:27:28 »
40 Watt is ruim voldoende in een normale woonkamer. Of het verder aan jouw wensen voldoet kan ik niet voor jouw beslissen. Dat moet je toch echt zelf doen.
Genoeg is beter.