Custom Lenco 75 met rewired Rega 251 en verbeterd contragewicht
« Gepost op: 15 december 2017, 13:06:45 »
Prachtige Lenco, speelt op zeer hoog niveau en is muisstil.

Deze Lenco is voorzien van een massief houten console gebouwd volgens de Lenco Heaven methode, apart armboard zodat je makkelijk van armen kan wisselen.
Inclusief Rega 251 arm met Incognico rewire armbedrading en verbeterd contragewicht.

Deze Lenco combinatie nu voor E 475, dit is minder dan de nieuwprijs van de arm plus upgrades!
Met een goed Shure M75MC type II element met nog een goede naald. Deze Shure is perfect afgesteld middels een Schon sjabloon. Een ander element kan desgewenst ook gemonteerd worden, deze combinatie verdient echt een veel beter element!

Er zit ook een originele Lenco stofkap bij, is nog gaaf, kleine niet hinderlijke scheurtjes aan de achterkant.

Totale nieuwprijs Rega arm plus upgrades uitgespecificeerd:
Nieuwprijs Rega 251 arm = e 240
Incognito rewire inclusief montage= e 160
Stalen eindstub isokinetik audiomods = e 26
Verbeterd contragewicht met verlaagd zwaartepunt XAD XTC = e 75
De totale nieuwprijs van de Rega arm plus upgrades is dus is e 500.
De rewire is professioneel gedaan door een Engels bedrijf, de Rega heb ik 2 jaar geleden in Engeland gekocht.

Door de upgrades is de Rega met sprongen vooruitgegaan, de originele plastic stub en contragewicht zijn het zwakke punt van de 250 serie. De originele stub en contragewicht zitten er nog bij.

De combinatie wordt verkocht omdat ik nog een Lenco 75 heb met een zwaardere arm, deze is beter geschikt voor mijn Denon 103 element.

foto's:
https://www.marktplaats.nl/wijzigAdvertentie/m1223567817.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
phonodude - verbouwde Lenco 75 met rega 251 en goldring g1042 - Unison Research mystery vv & simply four T ev - PSAudio Lambda loopwerk - Schiit Bifrost dac