Re: Dual 704 juweeltje
« Reactie #60 Gepost op: 16 maart 2018, 22:37:11 »
Niks van aan, staat zelfs op elke plaat, kan gewoon met stereo naald afgespeeld worden, ik heb 200 Quadro platen, niks mis mee.
De quadro naald gaat wat verder naar onderen, das alles
Huidige opstelling: Vintage
For Nerds:
SuzyWong-JerryQuad 303-Luxman5C50(Pre)-Luxman5G12(EQ)-Philips TvW CD104-Aura Tuner-SanderKT88 Phonopre-Luxman PD-272/Micro-Acoustics 2002/530mp-Micro Seiki DD33/Dynavector Karat RubyMC-KEF107RR-KEF X300A

*

Helmuth

• 1574
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #61 Gepost op: 17 maart 2018, 13:35:45 »
Net de at95 met shibata in de dual gemonteerd in de 704 klinkt tot nu toe allles beter.  De technics sl 1700mk2 is ook een mooie draaitafel maar heeft niet de verfijnde mooie klank van de dual.

De tone arm bedrading van de 704 moet haast wel een positive bijdrage leveren aan deze aangename klank.
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2018, 13:39:22 door Helmuth »
Met vriendelijke groet, Helmuth              Goed geluid is héééél belangrijk.
PSE KT66, UCD180, Wega VFET, Thorens TD124,Sony DVP 930ov QS, Technics SL1700, Philips Bi-Ampli,Greatz PROFI 306

*

Opa S.

• 7201
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
« Reactie #62 Gepost op: 17 maart 2018, 14:14:44 »
Ja, dat moet 't welhaast zijn.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Helmuth

• 1574
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #63 Gepost op: 17 maart 2018, 14:53:28 »
Ja, dat moet 't welhaast zijn.
Dit is een serieus topic.

Je kan beter in het cafe grappig proberen te zijn.
PSE KT66, UCD180, Wega VFET, Thorens TD124,Sony DVP 930ov QS, Technics SL1700, Philips Bi-Ampli,Greatz PROFI 306

*

Opa S.

• 7201
    • Second Life Audio
« Reactie #64 Gepost op: 17 maart 2018, 14:57:08 »
Ongenuanceerde opmerkingen vind ik doorgaans volstrekt niet grappig, dus ik denk dat mijn reactie hier prima op zijn plek was.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Helmuth

• 1574
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #65 Gepost op: 17 maart 2018, 15:13:36 »
Ongenuanceerde opmerkingen vind ik doorgaans volstrekt niet grappig, dus ik denk dat mijn reactie hier prima op zijn plek was.

Je kan wel even roepen dat je beweringen onomstotelijk bewezen wil zien, dat is makkelijk om als eis te stellen. Maar dan houd zo'n forum al snel op als er alleen bewezen waarnemingen gemeld mogen worden in een topic.

Jij kent dat niet klankverschillen veroorzaakt door bekabeling, tijdens het uitoefenen van je audiohobby.
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2018, 15:23:50 door Helmuth »

*

i2Paq

• 3049
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #66 Gepost op: 17 maart 2018, 15:21:10 »

Jij kent dat niet klank verschillen veroorzaakt door bekabeling, tijdens het uitoefenen van je audiohobby.

Helemaal niet dunne draadjes in een platenspeler-arm.

Ik geloof niet in klankverschillen tussen kabels, helemaal niets als mensen "ineens" meer detail, "lucht" en wat al niet meer aan superlatieven horen in hun eigen set.
Dus een set van 20.000 klinkt ineens zo veel beter door een kabel van 1000,-? Woeha!

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

Helmuth

• 1574
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #67 Gepost op: 17 maart 2018, 15:26:42 »

Jij kent dat niet klank verschillen veroorzaakt door bekabeling, tijdens het uitoefenen van je audiohobby.

Helemaal niet dunne draadjes in een platenspeler-arm.

Ik geloof niet in klankverschillen tussen kabels, helemaal niets als mensen "ineens" meer detail, "lucht" en wat al niet meer aan superlatieven horen in hun eigen set.
Dus een set van 20.000 klinkt ineens zo veel beter door een kabel van 1000,-? Woeha!

Ik heb tone arm bedrading vervangen. En een hoorbaar verschil waargenomen. Maar je gehoor past zich aan en na verloop van tijd is het weer normaal.
Het is lasting omdat je hersenen van alles corrigeren zich aanpassen.

*

Rubble

• 10378
« Reactie #68 Gepost op: 17 maart 2018, 15:57:35 »
Waaraan herken ik een serieus topic, en een grappig topic? En wat als ik een grappig topic niet grappig vind, of een serieus topic niet serieus neem?

Serieus grappig dit.  ;D ???
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2018, 16:22:25 door Rubble »
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

Heintje

• 1442
« Reactie #69 Gepost op: 17 maart 2018, 18:46:58 »
Helemaal niet dunne draadjes in een platenspeler-arm

Grosso modo heb je wel gelijk.
Ik maak één uitzondering: sommige apparatuur wordt/werd met zo'n flutkabels uitgeleverd, dat elke verandering een verbetering is.
Praktijkvoorbeelden:
1. mijn CD-100 destijds: uitgeleverd met zo'n standaard Philips crémekleurig flut tulpkabeltje met blikken connectors.
2. mijn Linn Basik Jubilee: of de toonarmkabel zo slecht was weet ik niet, wat ik wel weet is dat de Van den Hul-vervanger een hele verbetering was, en nog een repeteerbare ook (bij terug omwisselen voor de originele).

*

Opa S.

• 7201
    • Second Life Audio
« Reactie #70 Gepost op: 17 maart 2018, 19:00:06 »

Je kan wel even roepen dat je beweringen onomstotelijk bewezen wil zien, dat is makkelijk om als eis te stellen. Maar dan houd zo'n forum al snel op als er alleen bewezen waarnemingen gemeld mogen worden in een topic.

Jij kent dat niet klankverschillen veroorzaakt door bekabeling, tijdens het uitoefenen van je audiohobby.

Ik hoef niets bewezen te zien, maar je zal mij - niet meer in ieder geval - ook zelden of nooit horen zeggen dat apparaat A beter klinkt dan apparaat B.

Persoonlijk (let op DAT woord) houd ik er de mening op na dat significante klankverschillen uitsluitend te vinden zijn tussen luidsprekers onderling en naalden/elementen onderling. Significante klankverschillen zijn wat mij betreft NIET te vinden tussen versterkers onderling, cd-spelers onderling, DAC's onderling, draaitafels onderling, kabels onderling en wat vergeet ik nog. TENZIJ je appels met peren vergelijkt, dus bijvoorbeeld brol met goed gebouwde hifi-apparatuur.

Maar goed, dat is maar een persoonlijke mening.

Jouw uitspraak over de Technics is geen mening, maar een feit. Althans, zo breng je het.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Helmuth

• 1574
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #71 Gepost op: 17 maart 2018, 19:33:18 »

Ik hoef niets bewezen te zien, maar je zal mij - niet meer in ieder geval - ook zelden of nooit horen zeggen dat apparaat A beter klinkt dan apparaat B.

Persoonlijk (let op DAT woord) houd ik er de mening op na dat significante klankverschillen uitsluitend te vinden zijn tussen luidsprekers onderling en naalden/elementen onderling. Significante klankverschillen zijn wat mij betreft NIET te vinden tussen versterkers onderling, cd-spelers onderling, DAC's onderling, draaitafels onderling, kabels onderling en wat vergeet ik nog. TENZIJ je appels met peren vergelijkt, dus bijvoorbeeld brol met goed gebouwde hifi-apparatuur.

Maar goed, dat is maar een persoonlijke mening.

Jouw uitspraak over de Technics is geen mening, maar een feit. Althans, zo breng je het.

Wat de technics betreft, voor mij is het een conclusie die ik getrokken heb en hier deel. Lijkt me duidelijk dat dit slechts mijn waarneming is.

*

Opa S.

• 7201
    • Second Life Audio
« Reactie #72 Gepost op: 17 maart 2018, 19:36:25 »
Zo kwam het op mij niet over Helmuth, maar ondertussen is 't nu duidelijk dat je dat wel bedoelde.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #73 Gepost op: 18 maart 2018, 23:20:30 »
De 701 is online drie keer zo duur als de 704, terwijl ik de 704 even strak vond klinken. Wat vreemd allemaal. En dan die td160 die zo vanaf 200 euro pas te koop is. Zou geen belt drive meer willen
Huidige opstelling: Vintage
For Nerds:
SuzyWong-JerryQuad 303-Luxman5C50(Pre)-Luxman5G12(EQ)-Philips TvW CD104-Aura Tuner-SanderKT88 Phonopre-Luxman PD-272/Micro-Acoustics 2002/530mp-Micro Seiki DD33/Dynavector Karat RubyMC-KEF107RR-KEF X300A

*

i2Paq

• 3049
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #74 Gepost op: 19 maart 2018, 14:10:47 »
De 701 is online drie keer zo duur als de 704, terwijl ik de 704 even strak vond klinken. Wat vreemd allemaal. En dan die td160 die zo vanaf 200 euro pas te koop is. Zou geen belt drive meer willen

De 701 is gehyped en lang niet zo spectaculair als je denkt.

Zeker niet de MarkII
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...