*

GR

• 248
Re: Vraag over CEC TL2x loopwerk+wat er volgt
« Reactie #15 Gepost op: 25 december 2017, 22:49:21 »
Oeh, dan heb je ook nog de oude Reference DAC. Net wat nieuwer, ook degelijk gebouwd en lijkt meer op de Ultimate dan de 65 (namelijk wat uitgebreider in het analoge gedeelte).

Misschien had ik deze zin verkeerd begrepen lees ik nu. De reference dac  is er idd ook maar die is nu niet als occasion te krijgen. Ombouw loopwerk heb ik besproken maar niet lonend. Dan is de cxc  een betere optie

*

ShaggyNL

• 1211
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #16 Gepost op: 25 december 2017, 23:12:05 »
Ja, die zinsopbouw kon ook wel wat beter denk ik. Sorry daarvoor.

Ja, ik heb die zijpanelen toen nog opnieuw vast geschroefd. Daar zaten de schroeven er niet lekker in. Zeker mooi afgewerkt van binnen. Ik luister al naar die DAC sinds die uit is, door de jaren heen, daar in de winkel. Ik denk dat ik echter pas de laatste jaren het geluid echt kan waarderen, doordat ik inmiddels verder ben met "luisteren". Ik kan goed herkennen hoe je de klank/ervaring omschrijft. Dat hebben de grote apparaten van Ketelaar zeker. Vergeten dat je naar apparatuur zit te luisteren en lekker weg zinkt in de muziek. De Reference en Ultimate lijn zijn daar goed in.

Qua loopwerk kan ik je niet verder helpen. Je zou ze beiden moeten kunnen beluisteren.
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

GR

• 248
« Reactie #17 Gepost op: 27 december 2017, 11:11:58 »
Het CEC loopwerk is helaas verkocht (en niet aan mij) dus die gaat even over. Dus nu nadenken wat het gaat worden. Het CXC loopwerk of iets anders.
Misschien een CD speler met digitale uitgang, en er staat ook nog een Audio Note loopwerk te koop, kost wel flink meer dan de CXC, maar die is ook wel erg mooi.

Kortom, nog wat om over na te denken.

*

GR

• 248
« Reactie #18 Gepost op: 30 december 2017, 10:38:38 »
In de story marktplaats verhalen: staat er op MP een JK cd speler. conditie "als nieuw"
Gebeld en gevraagd of hij in goede staat is, antwoord 'ja prima, een paar krasjes maar verder niets'
Dus in de auto gestapt en 45 minuten gereden. kom ik daar: ja ik ontdek een klein probleempje, het laatje gaat niet altijd goed open en dicht'  Maar hij doet het wel hoor..... Nu leek het er toch echt op dat hij een minuut bezig was met ook het lezen van de CD.
Kortom, dan voel je jezelf toch enigzins genept. Hem dus maar niet gekocht. Had er geen goed gevoel bij.
Dus geen JK speler (die van MP dan) helaas

*

ShaggyNL

• 1211
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #19 Gepost op: 30 december 2017, 11:02:26 »
Je bedoelt de JK CD speler die bij jouw versterker past? Grote kans dat er nog laser blokjes bij Ketelaar liggen. En als de lade moeilijk doet kan het zijn dat het een vroeg model is en daar hebben ze dan ook zeker een oplossing voor.

Ik zie hem niet staan en zie dan ook geen vraagprijs. Maar je zou een lagere prijs kunnen bieden, gezien deze euvels.

En vraag van tevoren aan Marthijn of dit goed aan te pakken valt.
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

KT88

• 28078
  • Emeritus Technicus
« Reactie #20 Gepost op: 31 december 2017, 20:19:06 »
Zuiver technisch gezien is er met die CXC niets mis; sterker nog, ik lees er erg goeie verhalen over.
Feit blijft dat het geen "tank" is......als je dat wilt, zul je echt in het verleden moeten gaan kijken wat ook weer risico's inhoudt.
Dan komt bv. Wadia in beeld, of Accuphase of Esoteric (TEAC).
Blijft een prijzige aangelegenheid.
Audiodidact

« Reactie #21 Gepost op: 1 januari 2018, 11:44:04 »
Er staat een bijzondere Roksan loopwerk op MP.
Zal wel niet goedkoop zijn maar misschien ook wel want het is al een oudje.
Wel een gaaf ding!

Roksan cd transport dp1, loopwerk.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 2018, 11:45:44 door ceephax »
Bron digitaal:
Hifidelio Pro musicserver,
Cambridge Audio Stream Magic V1,
Empirical Audio Synchro Mesh Reclocker,
Audial Aya III DAC,

Platenspeler:
Synq X.trm.1,

Amp:
Goldnote Ap-7,

Luidsprekers:
vd Hul Transmissielijn Monitors.

*

GR

• 248
« Reactie #22 Gepost op: 3 januari 2018, 20:21:50 »

Nou, de keuze is gemaakt  :)

(Eerst nog wezen kijken en luisteren bij een resolution audio. Deze bleek echter moeite te hebben met het lezen van een gebrande CD, en dat risico wilde ik niet nemen. )

Bij mij in de directe omgeving stond een cambridge cxc loopwerk te koop voor een redelijke prijs. Inclusief OVP, afstandsbediening en echt in nieuwstaat. Functioneerde prima. Dus deze staat nu bij mij in huis.
Echter nu moet er nog een dac gekozen worden. En ik vind toch 1500 euro voor een dac, lees de beluisterde jk ultimate dac, wel erg veel geld. Dus nu op zoek naar voordeliger alternatieven, zo rond max. 600/650 euro.

Een korte rondgang over de tweedehandsvelden:

- Tentlabs B-Dac
- Iets van Metrum acoustics, octave 2 of musette
- Bel Canto DAC2
- Audio GD Dac 19
- Van Medevoort DA466
- Camtech Dac

Dit alles zit tussen de 350 en 650 euro in.

of een een vintage dac, een flinke Parasound DA1500 (maakt gebruik van de PCM63 DAC chips welke ook in de ultimate zijn verwerkt) misschien is die wel vergelijkbaar met de ultimate. Schijnt ook nogal overbemeten qua voeding te zijn. Staat bij de oosterburen te koop. Is ook betaalbaar, maar wel flink ouder, misschien te oud?

Kortom, de keuze is reuze en alles beluisteren is niet te doen. Ik zoek een combinatie die vooral geschikt is voor klassieke orkestmuziek, het hoeft allemaal niet super audiofiel te zijn. Ik vind een beetje 'lucht en ruimte'   in de weergave wel erg belangrijk.  Heeft er iemand nog een tip misschien?
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2018, 20:23:59 door GR »

Re: Loopwerk gevonden +en wat er volgt
« Reactie #23 Gepost op: 3 januari 2018, 21:08:11 »
Als je geen probleem hebt met wat ouder spul dan kan een jaren 90 DAC erg mooi zijn.
Denk dan aan PS Audio, Parasound, Sonic Frontiers, Madrigal, Audio Synthesis, California Audio Labs, Theta, etc.
Een DAC met een Ultra Analog converter schijnt erg mooi te zijn.
Bron digitaal:
Audial Aya III DAC,

Platenspeler:
Synq X.trm.1,

Amp:
Goldnote Ap-7,

Luidsprekers:

*

i2Paq

• 3069
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #24 Gepost op: 3 januari 2018, 21:28:32 »
Ik speel ook met veel plezier met een Cambridge CXC, heb daar een oudere TEAC D-T1 Dac aan gehad.
Dit is een zg. Philips DAC7 setup.

Ook nog een andere Dac, die klonk ook niet verkeerd, ben helaas de naam kwijt.
Edit: TEAC D-500, maar de TEAC D-T1 is mijn favoriet onder de losse Dac's.

Speel nu aan een Linn Akurate Kontrol /0.
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2018, 21:32:36 door i2Paq »
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

« Reactie #25 Gepost op: 3 januari 2018, 21:56:27 »
Marktplaats staat bol van de DACs dus keuze genoeg.
Er staat een bijzondere HOLO DAC op Mp maar die is wel buiten je budget.
Bron digitaal:
Audial Aya III DAC,

Platenspeler:
Synq X.trm.1,

Amp:
Goldnote Ap-7,

Luidsprekers:

*

ShaggyNL

• 1211
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #26 Gepost op: 3 januari 2018, 22:48:26 »
Ah, mooi dat je een loopwerk naar wens hebt kunnen vinden. Nu ben ik benieuwd welke DAC je kan vinden, naar jouw smaak. En welke je ook thuis kan beluisteren, zodat je hem kan vergelijken met het geluid van de DAC65, welke in dezelfde prijsklasse zit als die uit het lijstje hierboven.

En ja, het is een hoop geld... maar die Ultimate DAC blijft erg mooi. De PCM63 is mooi, maar het analoge gedeelte daarna is minstens zo belangrijk. Ik blijf dit volgen. Blijft interessant.

*

Heintje

• 1455
« Reactie #27 Gepost op: 3 januari 2018, 23:03:54 »
Een audiofiel opgebouwde HongKong DAC misschien?

*

GR

• 248
« Reactie #28 Gepost op: 12 januari 2018, 13:43:31 »
De keuze is gevallen op een van medevoort DA466 dac. Werd aangeboden op hifi.nl voor een hele redelijke prijs.

Verkoper bleek een naar de VS geŽmigreerde nederlander. Per mail en telefonisch goed contact gehad en 12 uur later was het pakket al per luchtvracht onderweg.
DAC  komt vandaag of morgen per post. Luisterindrukken gaan volgen. Ben heel benieuwd

*

KT88

• 28078
  • Emeritus Technicus
« Reactie #29 Gepost op: 12 januari 2018, 15:37:27 »
Controleer wel even of die niet nog op 110V staat.......
Audiodidact