Nederlandse instap speakers (driade, impulse, bns)
« Gepost op: 22 december 2017, 17:36:12 »
Beste allemaal,

Ten eerste dank voor alle wijsheden hier op het forum. Recent zelf een nieuw setje gekocht en veel geleerd hier op het forum.

Nu ben ik opzoek naar een instap tweedehands setje luidsprekers voor mijn moeder voor kerst. Ik kijk voornamelijk naar Nederlandse merken vanwege de bang for your buck. Speakers mogen maximaal 100 euro kosten. Kwa klank zoek ik eerder iets warmers engels dan in your face duits.

Ik zie behoorlijk wat BNSjes online, voornamkelijk souncolumns, ellessys en unlimiteds. Prijzen zijn ongeveer gelijk. Wat is in jullie optiek de betere speaker wat deze? Daarnaast hoe meten in jullie optiek deze speakers zich met een setje driade 7's of impulse 34? Die zijn iets minder te vinden en vaak net iets duurder.

Heel veel dank alvast!

Groeten, Adam

*

minplus

• 7741
  • relax, don't do it
Re: Nederlandse instap speakers (driade, impulse, bns)
« Reactie #1 Gepost op: 22 december 2017, 19:17:20 »
Voor de kerst kun je denk ik vergeten maar wie weet als je naar een kringloop rent.
Heeft je moeder al een gehoorapparaat of nog niet?
Die Nederlandse merken vanwege de bang for your buck snap ik niet zo direct.
En zou je moeder het verschil tussen een BNS, Driade 7 of Impulse 34 waarnemen?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Frits

• 419
  • HiFi is emotie
« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2017, 20:01:37 »
Je kunt ook even naar de Hepta Spring kijken. Leuke speaker.
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

« Reactie #3 Gepost op: 23 december 2017, 10:59:29 »
Bedankt voor de antwoorden.

Voor de kerst zou toch moeten lukken. Staan wel een aantal luidsprekers op marktplaats.

Die Hepta Spring ziet er inderdaad netjes uit. Zou wel een optie zijn. Zie een setje redelijk in de buurt. Ook een setje Soundcolumn 1. Misschien ga ik ff bij beiden kijken. Hebben jullie een uitgesproken voorkeur?

*

Frits

• 419
  • HiFi is emotie
« Reactie #4 Gepost op: 23 december 2017, 12:54:30 »
Ik weet niet hoe goed de woofer randen van de BNS zijn cq blijven. Ik ken de BNS niet zo goed. De Hepta's wel.

Bij Hepta zijn de woofer randen van goede kwaliteit gemaakt, wat niet vergaat.

Verder kun je bij de Spring spelen met de opstelling: woofer naar binnen of buiten door de speakers links en rechts om te wisselen. Geeft met naar buiten een breder beeld en naar binnen een compacter beeld. Ook afhankelijk van wel of niet aanwezige muur ernaast.

Ga bekijken en beluisteren bij beide als het kan. Veel plezier!
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.