*

ShaggyNL

• 1214
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
Re: De set van Shaggy en Chansig die langskomt
« Reactie #15 Gepost op: 28 december 2017, 09:25:04 »
Misschien maar goed dat jij het soms qua stemmen wat dun vind klinken. Zelf zal ik dat ervaren als rustig. Jij bent, zoals je zelf al zei, meer thuis in een set waar het geluid meer op je af komt, waar ik graag wat ruimte ervaar tussen mij en de muziek.

Maar inderdaad, opnamekwaliteit doet mij een hoop.

Dit lijkt mij elkaar wat tegen te spreken. Als je de opname  wilt horen zoals deze is, dan wil je toch zo min mogelijk kleuring van je set/ruimte hebben ? Heb je de naam van die eerste plaat die je draaide ? Japanse namen volgens mij...ga eens zoeken of ik hem kan vinden.

Gr. Hans
Misschien ben jij de stemmen zo gewend? Misschien is het de opname zo. Zelf vind ik de stemmen hier wel realistisch, mits ze goed opgenomen zijn.

En dat album is de volgende:

Masahiko Togashi Quartet Sketch | Denon Jazz YX-7516-ND (1977 november, LP Japan)

Hiervan hoorde je het eerste nummer, Sketch 3. Ik vind hem op Discogs alleen op LP. Maar andere albums van Denon Jazz/Columbia zijn wel op CD uitgekomen, dus ik denk dat hij er is, maar niet veel verkocht is op CD. En kijk uit met van die vinyl-rips van die blogs, die zijn vaak erg slecht (vaak ook overstuurt en dus niet aan te horen).
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

chansig

• 10759
« Reactie #16 Gepost op: 28 december 2017, 09:46:21 »
Misschien maar goed dat jij het soms qua stemmen wat dun vind klinken. Zelf zal ik dat ervaren als rustig. Jij bent, zoals je zelf al zei, meer thuis in een set waar het geluid meer op je af komt, waar ik graag wat ruimte ervaar tussen mij en de muziek.

Maar inderdaad, opnamekwaliteit doet mij een hoop.

Dit lijkt mij elkaar wat tegen te spreken. Als je de opname  wilt horen zoals deze is, dan wil je toch zo min mogelijk kleuring van je set/ruimte hebben ? Heb je de naam van die eerste plaat die je draaide ? Japanse namen volgens mij...ga eens zoeken of ik hem kan vinden.

Gr. Hans
Misschien ben jij de stemmen zo gewend? Misschien is het de opname zo. Zelf vind ik de stemmen hier wel realistisch, mits ze goed opgenomen zijn.

En dat album is de volgende:

Masahiko Togashi Quartet Sketch | Denon Jazz YX-7516-ND (1977 november, LP Japan)

Hiervan hoorde je het eerste nummer, Sketch 3. Ik vind hem op Discogs alleen op LP. Maar andere albums van Denon Jazz/Columbia zijn wel op CD uitgekomen, dus ik denk dat hij er is, maar niet veel verkocht is op CD. En kijk uit met van die vinyl-rips van die blogs, die zijn vaak erg slecht (vaak ook overstuurt en dus niet aan te horen).

Bedankt...ik doelde overigens niet op de stemmen. Is meer mijn insteek bij geluidsweergave: Een zo neutraal mogelijke speaker, een zo neutraal mogelijke ruimte om de opname zo natuurgetrouw (zoals het opgenomen is) mogelijk weer te kunnen geven.

En dat dan met de beperkingen en mogelijkheden die je hebt in de breedste zin van het woord.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

chansig

• 10759
« Reactie #17 Gepost op: 28 december 2017, 09:52:17 »
Masahiko is wel te vinden op Deezer. Autumn in Paris is de de enige cd van hem.

Gr. Hans

*

ShaggyNL

• 1214
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #18 Gepost op: 28 december 2017, 09:52:44 »
Ah, ok. Top.

En de minst kleurende ruimte. Da's lastig gezien het ook m'n huiskamer is. Ik moet er ook nog in leven en ik ben niet iemand die met het hele zwikje naar een zolderkamer verhuis. Daar is ook niks gezelligs aan. Dus tja, we maken er van wat we kunnen. Ik kan er in ieder geval wel even mee voort.

Gr. Hans
Oh, dat is wel karig. Maar dat album is dus wel weer heel anders opgenomen. Ik geloof ook niet dat er iets van Denon op streaming diensten te vinden is.
« Laatst bewerkt op: 28 december 2017, 09:54:55 door ShaggyNL »
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

groovy.

• 11613
  • Old school audio.
« Reactie #19 Gepost op: 28 december 2017, 09:57:50 »
Die mooie spullekes maken wel muziek,daar zal het niet aan liggen :)
Roomcorrector?
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao. Rodec sm200.

Focus on the good.

*

chansig

• 10759
« Reactie #20 Gepost op: 28 december 2017, 09:59:21 »
Paar minuten geluisterd en toch maar weer afgezet. ;D

Ah, ok. Top.

En de minst kleurende ruimte. Da's lastig gezien het ook m'n huiskamer is. Ik moet er ook nog in leven en ik ben niet iemand die met het hele zwikje naar een zolderkamer verhuis. Daar is ook niks gezelligs aan. Dus tja, we maken er van wat we kunnen. Ik kan er in ieder geval wel even mee voort.

Klopt, daarom zeg ik ook binnen de mogelijkheden die je hebt. Hier was het mogelijk om een akoestisch spanplafond neer te hangen en een best wel neutrale speaker te kopen. Vervolgens de keus van het gebruik maken van een dsp. Voor de rest ben ik ook gebonden...anders had ik hier wel de hele boel akoestisch aangepakt.

En dat je ermee voort kan is alleen maar goed. Veel plezier vanmiddag en dat het deck maar gemaakt kan worden, ook die van je pa.

*

ShaggyNL

• 1214
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #21 Gepost op: 28 december 2017, 10:05:31 »
Die mooie spullekes maken wel muziek,daar zal het niet aan liggen :)
Roomcorrector?
Nope, huiskamer h. Geen kleedjes/pads aan de muur en geen "nieuwerwetse" equalizers als het even kan.

Paar minuten geluisterd en toch maar weer afgezet. ;D
Whaha, datzelfde gevoel had ik gister ook met de helft van jouw muziek.

Citaat
En dat je ermee voort kan is alleen maar goed. Veel plezier vanmiddag en dat het deck maar gemaakt kan worden, ook die van je pa.
Dank, komt vast goed. De 5K50 net van zolder gehaald. Die moet gewoon weer lekker gaan spelen binnenkort.

« Reactie #22 Gepost op: 28 december 2017, 12:24:11 »
Leuk weer eens een echte recentie. Ik sta ook open om mijn setje, na de vele wisselingen, weer een aan een oordeel te onderwerpen in Amsterdam.

*

a.b.

• 9108
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #23 Gepost op: 28 december 2017, 12:27:48 »
Eey Hans, ik dacht dat je niks er over zou schrijven. :D

Mja, we hebben een zeer verschillende manier van luisteren. Van jouw muziek kende ik Madonna en Nick Cave van de radio, verder niks. Ik zou er zelf dan ook zelf niks van aanschaffen. Niet mijn muziek en al helemaal niet mijn soort opnamen.

Dat vollopen zal voornamelijk aan de ruimte liggen, eventueel aan de speakers. Het minst aan de electronica. Ja, de DAC in de speler heeft nog wat te wensen over. Een overtuigende LP loopt hier zelden vast.

Maar inderdaad, opnamekwaliteit doet mij een hoop. Als ik weer eens een opname hoor uit een tijdperk waarin dat helemaal niet meer zou hoeven (vandaag de dag bijv.) dan heb ik meteen zin om die producer of opname technicus een trap tegen z'n... eeehm, knieschijf?.. te bezorgen?

Ik heb opnamen uit de jaren 70 die veel rustiger, luchtiger, schoner en neutraler opgenomen zijn, dan een hoop uit de afgelopen drie decennia.

Anyhow, ik zat je op een gegeven moment alleen maar te vervelen met muziek waar jij niet op zat te wachten, waar ik nog een dag mee door had kunnen gaan.

Groet,
Peter.

Klinkt als een geslaagde middag :)

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

morph

• 13907
« Reactie #24 Gepost op: 28 december 2017, 13:47:59 »

Nummer 107 in dit overzichtje: Masahiko Togashi

*

ShaggyNL

• 1214
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #25 Gepost op: 28 december 2017, 17:20:32 »

Nummer 107 in dit overzichtje: Masahiko Togashi
Ja, en die we hier gehoord hebben is nummer 60 in die lijst. Of hier op Discogs.
https://www.discogs.com/Masahiko-Togashi-Quartet-Sketch/release/4932467