Re: Denon POA 2400 afregelen
« Reactie #15 Gepost op: 31 december 2017, 19:10:37 »
 het is gelukt hoor. met een betere multimeter. kon ik de uitgangs spanning op ongeveer 100mv afstellen met de volume regeling van de laptop toen de uitgangs spanning op 2 volt ingesteld en toen kon ik tussen die twee pinnetjes 60 mv instellen.

*

Opa S.

• 6799
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
« Reactie #16 Gepost op: 31 december 2017, 19:57:11 »
Cool!
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

KT88

• 28078
  • Emeritus Technicus
« Reactie #17 Gepost op: 31 december 2017, 19:59:58 »
Niet zo raar ook; verreweg de meeste el-cheapo Gammagrabbelbak-universeelmetertjes kunnen geen hogere frequenties aan dan 400 Hz.
Veel merk-meters trouwens k niet.

Overigens lijkt het me zeer verstandig om deze metingen mt belasting uit te voeren, tenzij het manual dit uitdrukkelijk anders vermeldt.
Audiodidact

*

Heintje

• 1342
« Reactie #18 Gepost op: 1 januari 2018, 00:02:01 »
Hee! Welcome back!!!!

« Reactie #19 Gepost op: 1 januari 2018, 12:12:09 »
de Denon staat nu Een uur te spelen en na het voelen hoe warm de koelvinnen werden ontdekte ik dat de linker kanaal koel aan voelt en de rechter kant warm..iemand een idee hoe dat kan?
ik hebt tijdens het afregelen wel een stomme fout gemaakt en dat is dat ik die twee pinnetjes met elkaar verbonden heb. gedurende 10 seconde of zo. dus in feite kortsluiting heb gemaakt over die twee pinnetje waar je dus de bias en zo op afregelt.

« Reactie #20 Gepost op: 3 januari 2018, 17:11:36 »
Het moet wel goed gedaan worden .
De eene potmeter is voor de.. normale bias via transistor..
De andere is voor het afregelen van de stroom ( bias) via de optocoppler.
Die hogere spanning is er voor zodat de denon weet om te klappen van class a naar .. normale bias.
En over de pinnetjes via 4 x 10 k ohm maak je geen sluiting
Als je afregeld eerst poos laten staan zonder muziek en dus de 5 mv aanhouden steeds testen
Daarna die andere met 100 mv en als dan de platen niet even warm worden is er een afregelfout
Meten is weten.