Schiit Mani icm Ortofon 2m Blue
« Gepost op: 31 december 2017, 10:52:33 »
Gisteren na lang twijfelen toch maar een Schiit Mani besteld ter vervanging van een Pro-ject Phonobox DS.
Maar wat ik mij nu afvraag , Welke instellingen kan ik het beste gebruiken ?
Heb de online handleiding d/l maar snap er niet zo veel van  :-\
Draaitafel is een Pro-ject Genie 1.3 met een Ortofon 2m Blue
Marantz PM8005 | Marantz NA6005 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-110) | Pro-Ject Phonobox DS | Dali Zensor 3

*

geerd

• 5387
  • scheun ja
Re: Schiit Mani icm Ortofon 2m Blue
« Reactie #1 Gepost op: 31 december 2017, 11:58:18 »
doe je project nog niet weg .
de schiit heeft een zeer beknopte afstelling je kunt kiezen tussen mm en mc .
zet load op 47k de rest werkt alleen bij een mc gezien je een mm element gebruikt hoef je je daar niet druk om te maken
les is more

*

Rubble

• 10378
« Reactie #2 Gepost op: 31 december 2017, 12:11:22 »
Ik heb hem op de standaard gain staan, 42 dB. Die is bedoeld voor een normale voor MM.

http://www.schiit.com/products/mani
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

« Reactie #3 Gepost op: 31 december 2017, 19:42:21 »
? Kan me niet voorstellen dat de Schiit beter is dan de Project phonobox, maar ben wel benieuwd ernaar! 
doe je project nog niet weg .
de schiit heeft een zeer beknopte afstelling je kunt kiezen tussen mm en mc .
zet load op 47k de rest werkt alleen bij een mc gezien je een mm element gebruikt hoef je je daar niet druk om te maken
« Laatst bewerkt op: 31 december 2017, 19:48:56 door buiske2007 »

*

KT88

• 28078
  • Emeritus Technicus
« Reactie #4 Gepost op: 31 december 2017, 20:22:04 »
? Kan me niet voorstellen dat de Schiit beter is dan de Project phonobox

Daar zou je nog wel eens van kunnen staan te kijken!
Dat dingetje is ECHT goed, zéker voor de habbekrats die 't kost.

@ Pekelvlees: er is ook nog een lagere gain mogelijk van 30 dB, wat voor sommige MM- en MI-elementjes heel heilzaam kan werken.

- edit - nog even gecontroleerd:
De Ortofon 2M Blue (maar de andere naaldkleuren ook) geeft 5.5 mV bij 5cm/s snijsnelheid af (1 kHz), wat behoorlijk fors is.
Een spanningsversterking (gain) van 30 dB (100 x) is dus ruim voldoende en voorkomt oversturing.
De Mani is uiterst ruisarm, dus hoef je niet bang te zijn voor een hagelconcert uit de speakers. ;)
« Laatst bewerkt op: 31 december 2017, 20:35:30 door KT88 »
Audiodidact

*

geerd

• 5387
  • scheun ja
« Reactie #5 Gepost op: 31 december 2017, 21:38:27 »
als je ziet wat er geleverd wordt door schiit voor een ding , afwerking is om te huilen levering minimaler kan het niet voeding valt al haast spontaan uit elkaar  en 4 hecofixsen om de zaak dicht te schroeven .
maar dat is het merk eigen en kom je in heel hun rommel tegen .
is project dan zo uitzonderlijk goed , nee ook daar is verbetering mogelijk maar betreft afwerking levering en voeding hebben zij het wel goed voor elkaar .
dan het geluid zal even tot de mm beperken uitgaande van de project phone box 100 euro  omdat ik die jaren gebruikt heb naast vele anderen .
de schijt valt in deze volledig door de mand zelfs een conrad versterkertje van 25 euro is minimaal gelijk zo niet beter vooral als er met een element gespeeld wordt dat ook wat presteren kan .
les is more

*

KT88

• 28078
  • Emeritus Technicus
« Reactie #6 Gepost op: 31 december 2017, 21:43:47 »
Weer teveel gezopen, Geerdt?  ;D

Doe effe normaal man.
Die voeding voldoet prima, al kan het natuurlijk altijd beter. Uit elkaar vallen doet het echt niet.
De bouwkwaliteit van Schiit materiaal is, zéker de prijs in aanmerking genomen, méér dan uitstekend.
De klank ook; heb er zelf een tijd lang eentje gebruikt met diverse elementjes, ook (en juist) wat duurdere.

Nee, dan die Project rommel met die ruisbuis en die pertinax printmeuk.......kom op hee.  ::)
Audiodidact

« Reactie #7 Gepost op: 31 december 2017, 22:02:45 »
Ik denk dat ik de Musical Fidelity X-LPS met X-PSU voeding voorlopig toch maar moet houden..Is in elk geval super stevig, en klinkt goed. Alleen erg GROOT in mijn kast. Een kleine phono pre leek me wel handig. ;D
Weer teveel gezopen, Geerdt?  ;D

Doe effe normaal man.
Die voeding voldoet prima, al kan het natuurlijk altijd beter. Uit elkaar vallen doet het echt niet.
De bouwkwaliteit van Schiit materiaal is, zéker de prijs in aanmerking genomen, méér dan uitstekend.
De klank ook; heb er zelf een tijd lang eentje gebruikt met diverse elementjes, ook (en juist) wat duurdere.

Nee, dan die Project rommel met die ruisbuis en die pertinax printmeuk.......kom op hee.  ::)

*

geerd

• 5387
  • scheun ja
« Reactie #8 Gepost op: 31 december 2017, 22:08:21 »
toevallig geheel onthouder sterker nog volledig tegen alcohol behalve als schoonmaak middel  ;D ;D
je kennis is duidelijk beperkt de project waar hier over gesproken wordt is niet voorzien van buisjes in enige vorm of werking .
en ja project is niet de beste ook dat kan beter gezien de prijs mogen we wel stellen dat je meer waar voor je geld krijgt dan met een schiit .

en ja laat je M F lekker staan en groot ja ach gaat er toch om hoe hij werkt

les is more

*

KT88

• 28078
  • Emeritus Technicus
« Reactie #9 Gepost op: 31 december 2017, 22:13:18 »
....de project waar hier over gesproken wordt is niet voorzien van buisjes in enige vorm of werking .

I stand corrected, was in de war met een ander (ouder) type.
Alhoewel ik niet heel erg onder de indruk ben van wat ik zie.....maar 't zal prima werken.

Audiodidact

« Reactie #10 Gepost op: 31 december 2017, 22:27:29 »
 Nee die pre klinkt voor geen meter! Heb ik in het verleden hooguit een maand gehad, en weer verkocht. Die bedoelt TS ook niet  :o 
....de project waar hier over gesproken wordt is niet voorzien van buisjes in enige vorm of werking .

I stand corrected, was in de war met een ander (ouder) type.
Alhoewel ik niet heel erg onder de indruk ben van wat ik zie.....maar 't zal prima werken.

*

KT88

• 28078
  • Emeritus Technicus
« Reactie #11 Gepost op: 31 december 2017, 22:38:49 »
Ik zie het nu, het ging om een Phonobox DS. :o

Manman, wist niet dat er zoveel types waren van Pro-ject.
Audiodidact

*

geerd

• 5387
  • scheun ja
« Reactie #12 Gepost op: 31 december 2017, 23:27:18 »
http://www.project-audio.com/inhalt/en/pdf/PJ-Phono-catalogue-2015-EN-v1.6.1_131117.pdf

dat is wat ze ongeveer leveren er is op verzoek meer leverbaar
les is more

*

naish

• 260
« Reactie #13 Gepost op: 1 januari 2018, 11:48:10 »
Ik gebruik de Mani al jaren. Prima ding, goed geluid. Niets mis mee.

« Reactie #14 Gepost op: 2 januari 2018, 16:37:33 »
Bedankt voor jullie reakties,toch maar besloten 'm te annuleren....
Twijfelde idd of er er wel op vooruit ging,dus blijft de Phonobox DS voorlopig  ::)
Marantz PM8005 | Marantz NA6005 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-110) | Pro-Ject Phonobox DS | Dali Zensor 3