*

Knosti de Platenwasser

• 2135
  • Geluid: de meest overschatte eigenschap van muziek
    • ReadScapeS
Re: Inspelen tegen betaling
« Reactie #15 Gepost op: 2 januari 2018, 11:58:33 »
Mischien een idee om hinderlijke lastige schoonmoeders tegen betaling aan te sluiten en in te spelen/branden, als het echt mogelijk is om binnen 24/48 uur hier 2 jaar veroudering te bewerkstelligen voorspel ik veel klandizie... ::) :P

Pas maar op, daar zit een denkfout in:  door inspelen gaat iets alleen maar beter worden in waar het van huis uit al goed in was. Ook een schoonmoeder!
... on an Electrospective Odyssee.

*

Opa S.

• 7455
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #16 Gepost op: 2 januari 2018, 13:27:01 »
 ;D ;D
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

Knosti de Platenwasser

• 2135
  • Geluid: de meest overschatte eigenschap van muziek
    • ReadScapeS
« Reactie #17 Gepost op: 2 januari 2018, 13:46:21 »
En die veroudering is zeker ook geen pré, Wim. Oudere schoonmoeders kunnen navenant nog veel gemener en scheller gaan klinken dan ze vroeger al deden.
... on an Electrospective Odyssee.

*

Jo(ram)

• 466
  • the milkman of human kindness
« Reactie #18 Gepost op: 2 januari 2018, 14:06:21 »
Ik zeg doen ;D
Maar ik doe het niet

;D ;D Ik ook niet
Polk Yamaha Thorens Ortofon Marantz B&W Sennheiser Q-Acoustics

*

Opa S.

• 7455
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #19 Gepost op: 2 januari 2018, 14:08:46 »
En die veroudering is zeker ook geen pré, Wim. Oudere schoonmoeders kunnen navenant nog veel gemener en scheller gaan klinken dan ze vroeger al deden.

Uitzonderingen zullen de regel dan wel weer bevestigen, mijn ex-schoonmoeder was aanmerkelijk beter te hachelen dan moeders de hex zelf...

;D
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

Jo(ram)

• 466
  • the milkman of human kindness
« Reactie #20 Gepost op: 2 januari 2018, 14:10:30 »

Uitzonderingen zullen de regel dan wel weer bevestigen, mijn ex-schoonmoeder was aanmerkelijk beter te hachelen dan moeders de hex zelf...

;D

;D ;D Dat heb ik nog al gehoord...
Polk Yamaha Thorens Ortofon Marantz B&W Sennheiser Q-Acoustics

*

richard

• 3916
« Reactie #21 Gepost op: 2 januari 2018, 14:21:04 »
Mijn schoonmoeder heeft geen kinderen gekregen. Dat geeft een hoop rust.
Genoeg is beter.

*

KT88

• 27850
  • Emeritus Technicus
« Reactie #22 Gepost op: 2 januari 2018, 14:21:47 »

;D

Niet iedereen is een liefhebber van GILF.......  ::) :-X
Audiodidact

*

Bongo

• 146
« Reactie #23 Gepost op: 2 januari 2018, 17:01:19 »
Wat een oplichterij. :police:

Laat ik beginnen om te vermelden, dat ik het bewuste inspeelapparaat niet ken. Maar wel een vergelijkbaar apparaat
Een dergelijke inspeelprocedure kan wel degelijk zinvol zijn. Het is een ervaren fenomeen, dat nieuwe (of oningespeelde) kabels de nodige tijd behoeven, voordat ze op hun hoogste niveau presteren. Een nieuwe kabel zal in de eerste uren iets verbeteren en daarna minder worden. Vanuit het diepste dal wordt het dan langzaam beter, totdat het topniveau bereikt wordt. Deze cyclus kan wel 400 tot 800 speeluren duren.

*

chansig

• 10829
« Reactie #24 Gepost op: 2 januari 2018, 17:03:56 »
Serieus ? Betaal je 1000 of meer voor een kabel, klinkt die nog ruk ook.

En echt: Serieus ???????

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

Bongo

• 146
« Reactie #25 Gepost op: 2 januari 2018, 17:16:47 »
Serieus ? Betaal je 1000 of meer voor een kabel, klinkt die nog ruk ook.

Niet ruk, maar zeker niet op maximaal niveau....serieus!

*

chansig

• 10829
« Reactie #26 Gepost op: 2 januari 2018, 17:21:45 »
Ik heb er weinig mee (of beter gezegd helemaal niets). Algemeen gesteld vind ik dat je je eigen waarneming wel erg serieus neemt als je beweert dat je nog kan duiden wat het verschil is tussen de kabel na aansluiten en vervolgens na 800 uur.

Ooit een test gedaan met een ingespeelde Nordost en niet ingespeelde Nordost. Tsja...

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

« Reactie #27 Gepost op: 2 januari 2018, 17:29:55 »
Dat er nog altijd mensen zijn die in deze onzin te trappen. Gebakken lucht! Eigenlijk zou dit ook onder de noemer oplichting moeten vallen toch. In Ghana hebben ze overigens een andere methode hiervoor. Kijk maar eens naar onderstaand filmpje vanaf 1 minuut.. De beste methode om kabels in te branden  ;D

https://youtu.be/mleQVO1Vd1I

*

Wim72

• 1772
« Reactie #28 Gepost op: 2 januari 2018, 18:47:44 »
Wat een oplichterij. :police:

Laat ik beginnen om te vermelden, dat ik het bewuste inspeelapparaat niet ken. Maar wel een vergelijkbaar apparaat
Een dergelijke inspeelprocedure kan wel degelijk zinvol zijn. Het is een ervaren fenomeen, dat nieuwe (of oningespeelde) kabels de nodige tijd behoeven, voordat ze op hun hoogste niveau presteren. Een nieuwe kabel zal in de eerste uren iets verbeteren en daarna minder worden. Vanuit het diepste dal wordt het dan langzaam beter, totdat het topniveau bereikt wordt. Deze cyclus kan wel 400 tot 800 speeluren duren.

Ook al zou het zo zijn dat kabels pas optimaal klinken na 400 of 800 uur inspelen of 2 jaar dat zij dan maar zo, ook dan ga ik geen 40 Euro betalen voor inbranden of voor 700 Euro een zogenaamde inbrander aanschaffen gewoon geduld en die 2 jaar gaat vanzelf om en als ze dan optimaal klinken vindt ik het prima... ;D

« Reactie #29 Gepost op: 2 januari 2018, 18:49:42 »
Ik hang mijn kabels wel ff aan het stopcontact. Met het risico dat ik evengoed twee jaar van mijn leven kwijt ben met inspelen...