*

Wim72

• 1772
Re: Inspelen tegen betaling
« Reactie #30 Gepost op: 2 januari 2018, 18:55:10 »
Ik hang mijn kabels wel ff aan het stopcontact. Met het risico dat ik evengoed twee jaar van mijn leven kwijt ben met inspelen...

Vroeger ging een beul een verdachte ook pas ophangen na 2 jaar, wel moest verdachte voortijdig regelmatig langskomen om het gebruikte touw te inhangen voor een optimale uitvoering van de executie... ;D

« Reactie #31 Gepost op: 2 januari 2018, 18:57:14 »
Ik hang mijn kabels wel ff aan het stopcontact. Met het risico dat ik evengoed twee jaar van mijn leven kwijt ben met inspelen...

Vroeger ging een beul een verdachte ook pas ophangen na 2 jaar, wel moest verdachte voortijdig regelmatig langskomen om het gebruikte touw te inhangen voor een optimale uitvoering van de executie... ;D
:laugh:

« Reactie #32 Gepost op: 2 januari 2018, 19:26:55 »
Als je een kabel aan het lichtnet hangt krijg je een probleem want dan raakt hij alleen ingespeeld op 50 hz.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

*

Opa S.

• 7455
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #33 Gepost op: 2 januari 2018, 19:33:19 »
Mwah, als je van minimale muziek houdt...
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #34 Gepost op: 2 januari 2018, 19:36:22 »
Voor de bassheads toch?

*

rob768

• 203
« Reactie #35 Gepost op: 2 januari 2018, 21:35:24 »
Vertel eens: wat zou er in kabel veranderen door het "inspelen"?

*

geerd

• 5574
  • scheun ja
« Reactie #36 Gepost op: 2 januari 2018, 23:02:23 »
ja een lastige uitleg erg ingewikkeld maar stel je voor je kabel de koperen kern bestaat uit stukjes die aan elkaar plakken .
nano deeltjes elk nd heeft een veld zoals een magneet .
alleen een probleem ze wijzen niet allemaal dezelfde kant op .
je electron kan er dus lekker door tot er zoon nd veld dwars licht en het inspelen is dus niet meer dan al die nd velden in de juiste lijn leggen .
vandaar een kabel ook een speel richting heeft gebruik je hem verkeerd om liggen alle nd velden dwars en is de werking van de kabel dus slecht .
beetje versimpelde uitleg ik weet het maar anders kost dit een paar bladzijden en dat wil ik jullie niet aan doen is genoeg te vinden op het net over dit fenomeen
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

*

morph

• 14010
« Reactie #37 Gepost op: 2 januari 2018, 23:18:12 »
Vertel eens: wat zou er in kabel veranderen door het "inspelen"?
Inspelen is een eufemisme voor slijtage door gebruik.
Kabels worden langer en de elasticiteit veranderd op den duur. De kans op breken wordt steeds groter bij de belasting waar ze voor bedoeld zijn. En als dat gebeurt in je afwezigheid, vindt dan je boot maar eens terug.
Het praktische gebruik van elektriciteitsnoertjes echter, zoals bij apparatuurverbindingen, is daar gelukkig niet mee te vergelijken. Hoewel je vanzelfsprekend wel het schip in kan gaan als na pakweg 600 uur de klank opeens blijkt te zijn veranderd en je dat als verstandige audiofiel niet mooi vindt. Zie het dan maar eens te ruilen met een door daglicht inmiddels onleesbaar geworden laserprinterbon.

*

KT88

• 27850
  • Emeritus Technicus
« Reactie #38 Gepost op: 2 januari 2018, 23:19:22 »
ja een lastige uitleg erg ingewikkeld maar stel je voor je kabel de koperen kern bestaat uit stukjes die aan elkaar plakken .
nano deeltjes elk nd heeft een veld zoals een magneet .
alleen een probleem ze wijzen niet allemaal dezelfde kant op .
je electron kan er dus lekker door tot er zoon nd veld dwars licht en het inspelen is dus niet meer dan al die nd velden in de juiste lijn leggen .
vandaar een kabel ook een speel richting heeft gebruik je hem verkeerd om liggen alle nd velden dwars en is de werking van de kabel dus slecht .
beetje versimpelde uitleg ik weet het maar anders kost dit een paar bladzijden en dat wil ik jullie niet aan doen is genoeg te vinden op het net over dit fenomeen

Kabels worden langer en de elasticiteit veranderd op den duur. De kans op breken wordt steeds groter bij de belasting waar ze voor bedoeld zijn. En als dat gebeurt in je afwezigheid, vindt dan je boot maar eens terug.
Het praktische gebruik van elektriciteitsnoertjes echter, zoals bij apparatuurverbindingen, is daar gelukkig niet mee te vergelijken. Hoewel je vanzelfsprekend wel het schip in kan gaan als na pakweg 600 uur de klank opeens blijkt te zijn veranderd en je dat als verstandige audiofiel niet mooi vindt. Zie het dan maar eens te ruilen met een door daglicht inmiddels onleesbaar geworden laserprinterbon.

Audiodidact

*

morph

• 14010
« Reactie #39 Gepost op: 3 januari 2018, 00:26:40 »

is genoeg te vinden op het net over dit fenomeen
Ach kom geerd, geef eens een linkje. Eentje die deze verklaring duidelijk uitlegt.

*

a.b.

• 9261
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #40 Gepost op: 3 januari 2018, 00:28:09 »

Weet je dat zeker? Hou je de mogelijkheid niet open dat het toch werkt aangezien het fenomeen inspelen misschien tot op heden nog niet afdoende onderzocht is?

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Roots

• 1888
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #41 Gepost op: 3 januari 2018, 00:30:14 »
Hahahahaa Ab!
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

morph

• 14010
« Reactie #42 Gepost op: 3 januari 2018, 01:01:00 »

Weet je dat zeker? Hou je de mogelijkheid niet open dat het toch werkt aangezien het fenomeen inspelen misschien tot op heden nog niet afdoende onderzocht is?
Nee, natuurlijk ben ik niet absoluut zeker van mijn gelijk. Ik ben ook maar een mens.
Maar als ik niet stellig overkom gaan sommigen het openhouden van mogelijkheden met een geloofsovertuiging verwarren.

Net zoals sommigen zouden kunnen veronderstellen dat ik in het topic waaraan gerefereerd wordt een stelling zou hebben ingenomen.
Toch wel jammer als er zo slecht gelezen wordt...

*

Wim72

• 1772
« Reactie #43 Gepost op: 3 januari 2018, 01:13:28 »
Inspelen kabels wetenschappelijk bewezen ??? Mischien nog niet, mischien ooit...
Voor 40 Euro kabels laten spelen heeft o.a. het volgende effect volgens deze firma: "meer lucht rond de instrumenten" ::)

Een effect is zeker bewezen voor die 40 Euro: Het zorgt in ieder geval voor 'meer lucht in de portemonee' van de klant... :angel: :P

*

a.b.

• 9261
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #44 Gepost op: 3 januari 2018, 01:27:15 »

Nee, natuurlijk ben ik niet absoluut zeker van mijn gelijk. Ik ben ook maar een mens.
Maar als ik niet stellig overkom gaan sommigen het openhouden van mogelijkheden met een geloofsovertuiging verwarren.

Net zoals sommigen zouden kunnen veronderstellen dat ik in het topic waaraan gerefereerd wordt een stelling zou hebben ingenomen.
Toch wel jammer als er zo slecht gelezen wordt...

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je het oa over mij hebt!?

Misschien moet je duidelijker articuleren?

:)
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin