Dual 704 / Shure V-15/III welke nieuwe naald of ander element ?
« Gepost op: 2 januari 2018, 12:01:48 »
Een half jaar geleden heb mijn Akai ap-207 vervangen door een Dual 704 met Shure V-15/III element en ben nog steeds blij dat ik dit gedaan heb.
Wil nu mijn naald gaan vervangen en loop tegen verschillende uitvoeringen met dito prijzen aan en moet dus een keuze gaan maken, de goedkoopste valt af
en de duurste is geen optie, moet dus kiezen tussen deze twee Klik en Klik, heb begrepen dat het verschil hem in de slijping zit maar mijn vraag is op welke
manier ga ik dat horen?

Ik zou ook voor een ander element kunnen gaan maar vrees dat er dan aan het budget gesleuteld moet worden en heb ook echt geen idee welk element het
dan zou moeten worden, eerlijk gezegd ben ik zeer tevreden over de klank van het Shure element.

Hopelijk kan iemand mij een beetje op weg helpen.
Harman Kardon: AVR 370, Samsung: UE48JU6000, Dali: Zensor 7 en 1, Mission: 73c, Mission: 760i, Humax: ihdr-5200, Chromecast,
Dual: 704/Shure V15-III, NAD: PP1, LG: BD570, WD: TV Live Hub, HT-PC: Kodi, Logitech Harmony 525.

Re: Dual 704 / Shure V-15/III welke nieuwe naald of ander element ?
« Reactie #1 Gepost op: 2 januari 2018, 12:52:24 »
Waarom het element vervangen, je hebt een top elementje in handen. Ik zou daarom gewoon de naald vervangen. Ik heb dit element zelf ook en voor een jaar of wat geleden de naald vervangen voor een Jico SAS VN35HE naald. Een duur naaldje maar was zijn geld wel waard. Ik weet niet of je op Ebay koopt, je kunt eventueel deze overwegen: https://www.ebay.de/itm/NEW-JICO-VN35HE-neo-SAS-s-stylus-for-SHURE-V15TYPE3-from-JAPAN/112713384829?epid=1380875196&hash=item1a3e3dc37d:g:wRAAAOSwc6pZ-Ewr

Je kunt ook een mailtje sturen naar emjmusic.com, vraag aan Emi of hij een VN35HE SAS/S kan leveren en wat de prijs hier voor is. De verkoper is betrouwbaar en de prijzen zijn laag, ik heb er zelf al een naald en een nieuw element gekocht, levering gaat ook lekker vlot.  ;)

« Reactie #2 Gepost op: 2 januari 2018, 13:39:55 »
Was ook niet echt van plan om hem te vervangen maar had geen idee hoe de verhouding ligt tussen een nieuwe naald of een gelijkwaardig of beter element.

De Jico sas had ik ook al voorbij zien komen maar ff links laten liggen, Ebay heb ik nog nooit wat mee gedaan en rechtstreeks uit het buitenland wat bestellen ook niet, zal die verkoper eens een mailtje sturen.
Daar ik geen ervaring heb met aankopen in het buitenland ben ik wel benieuwd of de nld belastingdienst nog om de hoek komt kijken met een duiveltje uit het bekende doosje ?
Harman Kardon: AVR 370, Samsung: UE48JU6000, Dali: Zensor 7 en 1, Mission: 73c, Mission: 760i, Humax: ihdr-5200, Chromecast,
Dual: 704/Shure V15-III, NAD: PP1, LG: BD570, WD: TV Live Hub, HT-PC: Kodi, Logitech Harmony 525.

*

Opa S.

• 6800
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
« Reactie #3 Gepost op: 2 januari 2018, 14:09:32 »
Daar ik geen ervaring heb met aankopen in het buitenland ben ik wel benieuwd of de nld belastingdienst nog om de hoek komt kijken met een duiveltje uit het bekende doosje ?

Ja, bij Jico wel.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #4 Gepost op: 2 januari 2018, 14:18:00 »
Was ook niet echt van plan om hem te vervangen maar had geen idee hoe de verhouding ligt tussen een nieuwe naald of een gelijkwaardig of beter element.

De Jico sas had ik ook al voorbij zien komen maar ff links laten liggen, Ebay heb ik nog nooit wat mee gedaan en rechtstreeks uit het buitenland wat bestellen ook niet, zal die verkoper eens een mailtje sturen.

Als je rechtstreeks bij Jico besteld dan moet je nog de nodige kosten betalen voor invoer en dergelijke. Bestel je bij emjmusic.com dan kun je met Emi overleggen welke waarde hij voor je moet noteren op het pakketje. Ik heb twee keer een waarde van 30 euro laten noteren en hoefde geen extra kosten te betalen.  ;)

« Reactie #5 Gepost op: 2 januari 2018, 14:49:51 »
En zo leer ik weer wat bij, ga straks ff in mijn ambachtsschool Engels een mailtje opstellen  ;D

« Reactie #6 Gepost op: 3 januari 2018, 07:30:05 »
Mail verstuurd dus ff afwachten op een reactie.

Had ook nog even op de site van Jico zelf gekeken maar daar lijkt hij niet meer leverbaar  :o
Mocht dit zo wezen welke van de twee uit mijn startpost raden jullie dan aan ?

*

i2Paq

• 3018
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #7 Gepost op: 3 januari 2018, 09:15:22 »
Ik vindt die V15-III een prachtig element Goof.

Zeker niet wegdoen.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

« Reactie #8 Gepost op: 3 januari 2018, 09:53:36 »
Was ook niet van plan om hem weg te doen maar wil een nieuwe naald plaatsen en heb in mijn startpost aangegeven dat ik de keus had uit twee stuks resp, 119 en 159 Euro en omdat naaldjes beluisteren geen optie is vroeg ik me af met welke van de twee ik beter af was.

« Reactie #9 Gepost op: 3 januari 2018, 10:14:37 »
Bij Jico staan ze niet meer op de site maar Emi heeft waarschijnlijk wel zijn adresjes.  ;) Gewoon even afwachten.

*

i2Paq

• 3018
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #10 Gepost op: 3 januari 2018, 10:32:39 »
Was ook niet van plan om hem weg te doen maar wil een nieuwe naald plaatsen en heb in mijn startpost aangegeven dat ik de keus had uit twee stuks resp, 119 en 159 Euro en omdat naaldjes beluisteren geen optie is vroeg ik me af met welke van de twee ik beter af was.

Omdat je het wel aanhaalde dat misschien een ander element een optie was, vandaar.  :D

Blijft altijd lastig een nieuwe naald.

Voor mijn 731Q kijk ik er ook naar, dit wordt waarschijnlijk wel een element met naald.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

« Reactie #11 Gepost op: 3 januari 2018, 11:45:49 »
Net mail gehad van Emi en het is niet meer mogelijk, hij heeft vanuit Jico opgelegd gekregen om niet meer buiten Japan te verkopen, dus helaas.

Dus dan gaat het deze Klik worden.

Een ieder bedankt voor het mee denken en graafie bedankt voor de tip.

« Reactie #12 Gepost op: 3 januari 2018, 13:36:16 »
Oké, jammer dat Emi je niet aan de Jico sas kan helpen. Maar het naaldje die je nu op het oog hebt klinkt ook vast en zeker goed hoor.