Hallo goedendag de pre out en of de sub out uitgang kun je gebruiken voor een actieve subwoofer.
Nu is mijn vraag als ik een thuis versterker heb met 1 van die 2 connecties en ik verbind mijn actieve subwoofer erop aan,
en deze thuis versterker heeft ook een bass en treble regeling erop reageert de actieve subwoofer daar dan wel op mee?.............
Of moet ik dan alsnog de bass volume regelen op de actieve subwoofer? Sorry hoor nooit echt in verdiept :)

Ik heb niet de mogelijkheid om dit te proberen. Maar was wel heel nieuwsgierig hoe dit zit of werkt.

Vr Gr: Daniel
« Laatst bewerkt op: 5 januari 2018, 23:44:34 door audioman321 »

*

seoman

• 1028
  • No Comment
De bass regeling werkt vooral met de frequenties rond 100-120hz.
Afhankelijk van de instellingen van de subwoofer zouden de verandering door de bass regeling hoorbaar kunnen zijn door de subwoofer.
Als je de subwoofer instelt voor geluiden van 50hz en lager dan hoor je waarschijnlijk nauwelijks verschil in de subwoofer.
als je melkpakjes probeert te ondersteunen met een woofer dan zul je wel verschillen horen in de woofer.
De subwooferuitgang / lfe uitgang heeft ook nog zijn eigen instellingen die kun je bv zo instellen dat alle geluiden onder de 80Hz doorgeven moeten worden, dan zal er dus maar een deel van de Bass veranderingen naar de subwoofer gaan..

De truuk is dat de subwoofer begint waar de boxen ophouden of eigenlijk zou ik het zo moeten zeggen de subwoofer moet ophouden waar de boxen beginnen. En op een dusdanige manier dat je niet kunt horen dat het geluid van de box naar subwoofer verschuift en vise versa.

Waarom er een bass en trebble regeling is ontgaat mij. Ik denk dat je beter aan de klank van je boxen kunt wennen dan aan de verstoring van de klank van je boxen. Maar dit even terzijde
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

*

Heintje

• 1421
De pre-out en Sub-out uitgangen zijn twee heel verschillende uitgangen.
- de Pre-out uitgang is eigenlijk bedoeld om een externe eindversterker op aan te sluiten (dus voor bi-amping of het in gebruik nemen van een betere/zwaardere eindversterker met gebruik van jouw huidige versterker als voorversterker.
- de Sub out ("LFE") uitgang is een uitgang waar niet "al het geluid" uit komt, maar slechts het deel wat is bedoeld voor een actieve subwoofer (dus de subbass).
Deze ingang wordt gefilterd door de systeem-instellingen in je surroundversterker (dus scheidingsfrequentie, helling en level in stellingen) EN door de instelling van de Bass- en Treble knoppen (tenzij je een "mode" heb gekozen die dat uitschakelt, bv. "Direct" of "Stereo"). Dat laatste kan overigens anders zijn per fabrikant/model, afhankelijk van de daar gemaakte keuzes.