Ben je nu wel of niet blij met je sub ? Je spreekt jezelf best wel tegen hier en daar...
Gr. Hans
O ja zeker wel maar ik had die 2000€ beter in speakers kunnen stoppen dat was veel effectiever geweest. Ik heb nu misschien 1% meer muziek en film gekregen.
Een sub heeft gewoon weinig te doen dus het netto effect van je investering valt gewoon niet op.
Als je hem wel veel hoort staat ie niet goed ingesteld of heb je hele kleine fronts.
Zo'n ding is bedoelt voor de eerste 2 octaven. Hoewel de meesten wel 4 octaven kunnen overnemen. Maar dat is onzinnig omdat alle speakers wel octaaf 2 en hoger kunnen pakken.
Maar een paar subwoofers halen het laagste octaaf en de gemiddelde vloerstaander haalt wel het eerste octaaf.
Kortom duur geintje voor een octaaf welke zelden gebruikt wordt. En het eeuwige ruilen, herpositioneren en toch niet tevreden zijn is erg voor de hand liggend. Het is een ding voor een niche markt en het merendeel van het aanbod is totaal ongeschikt voor z'n doel en de verwachtingen worden toren hoog gemaakt.
Vandaar mijn ambivalente relaas.
Het kan, het is vet maar het is een enorme valkuil met een krappe beurs