Dag,
Thuis heb ik een set Infinity Kappa 6.2i series II staan.
Ze zijn aangesloten op een Nad AV-716 reciever.
Een poos geleden zijn de foamranden vervangen, dit heb ik mbv de handleiding gedaan die ik elders op dit forum kreeg.
Er is een probleem met de speakers dat ik niet opgelost krijg, wellicht kom het door niet goed centreren bij het refoamen:
De woofers "plakken". Ik bedoel hiermee dat ik na het starten van muziek of film een tikje tegen de woofer moet geven om ze los te maken. Het is net alsof ze ergens tegenaan plakken. Als ik dat tikken niet doe dan doen de woofers niet mee en klinkt de muziek te hoog en krakerig. Ik ben er klaar mee en wil het graag opgelost hebben.
Nu heb ik een aantal vragen: Is het de moeite waard de speakers te laten nakijken/reviseren? Zo, ja, waar of bij wie dan? Of zal ik een paar andere zuilen aanschaffen? In dat geval, welk merk past er goed bij de Nad reciever?
Ik heb de hele set gekregen van schoonpa dus of dit uberhaupt al een goede combi was, geen idee.
Mijn oren zijn normaal en ik ben geen audiofiel. Er wordt verder muziek van cd en lp gedraaid.
Budget bij nieuwe speakers is 800 euro, bij revisie zoveel als nodig is om ze in erg goede staat te krijgen maar moet wel beetje normaal blijven in verhouding tot nieuw.
Bedankt voor de input.