Reviseren of vervangen?
« Gepost op: 7 januari 2018, 14:35:35 »
Dag,
Thuis heb ik een set Infinity Kappa 6.2i series II staan.
Ze zijn aangesloten op een Nad AV-716 reciever.
Een poos geleden zijn de foamranden vervangen, dit heb ik mbv de handleiding gedaan die ik elders op dit forum kreeg.

Er is een probleem met de speakers dat ik niet opgelost krijg, wellicht kom het door niet goed centreren bij het refoamen:
De woofers "plakken". Ik bedoel hiermee dat ik na het starten van muziek of film een tikje tegen de woofer moet geven om ze los te maken. Het is net alsof ze ergens tegenaan plakken. Als ik dat tikken niet doe dan doen de woofers niet mee en klinkt de muziek te hoog en krakerig. Ik ben er klaar mee en wil het graag opgelost hebben.

Nu heb ik een aantal vragen: Is het de moeite waard de speakers te laten nakijken/reviseren? Zo, ja, waar of bij wie dan? Of zal ik een paar andere zuilen aanschaffen? In dat geval, welk merk past er goed bij de Nad reciever?
Ik heb de hele set gekregen van schoonpa dus of dit uberhaupt al een goede combi was, geen idee.
Mijn oren zijn normaal en ik ben geen audiofiel. Er wordt verder muziek van cd en lp gedraaid.
Budget bij nieuwe speakers is 800 euro, bij revisie zoveel als nodig is om ze in erg goede staat te krijgen maar moet wel beetje normaal blijven in verhouding tot nieuw.
Bedankt voor de input.

*

richard

• 3857
Re: Reviseren of vervangen?
« Reactie #1 Gepost op: 7 januari 2018, 15:16:19 »
Of het voor jou de moeite waard is om er naar te laten kijken weet ik niet. Geen idee wat dat moet kosten maar het lijkt mij in ieder geval geen rommel.
Een adres waar ik goede ervaringen mee heb (ook met Infinity) is Total Speaker Repair in Bedum. Je zou daar eens kunnen informeren.
http://www.total-speaker-repair.nl/
Genoeg is beter.

« Reactie #2 Gepost op: 7 januari 2018, 18:24:18 »
Het lijkt mij ook geen rommel, heb er indien ze goed werken ook geen klachten over.
Bedum is niet direct om de hoek vanaf regio Ede maar zal contact met hen opnemen.

Of het zin heeft te reviseren, hangt voor mij vooral af of de kosten tov nieuw te doen zijn en of deze speakers tov speakers van +/- 800 euro per set beter zijn. Dat laatste heb ik geen helder beeld van. De kosten van reviseren kan ik nu gaan uitzoeken met de tip, waarvoor dank.

*

minplus

• 7831
  • relax, don't do it
« Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2018, 18:44:04 »
Zet de speakers eens op de kop en kijk of de woofers dan wel meteen meedoen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

« Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2018, 20:56:40 »
Op hun kop doen ze ook alleen mee na een tikje.

*

minplus

• 7831
  • relax, don't do it
« Reactie #5 Gepost op: 8 januari 2018, 21:57:37 »
Hm, dan is het mogelijk niet een aanlopen ook al lijkt het daar wel op. Je kunt de woofers nog een kwart slag draaien in de kast om iets meer zeker te zijn, maar dat is veel meer werk. Hoor je iets schuren als je de speaker voorzichtig een paar keer indrukt en terug laat veren?

Heeft Bedum al gereageerd?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Not Tubeless

• 2947
  • Zukke grote wappers jonguh!
« Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2018, 22:32:46 »
Ik heb ze gehad deze speakers. Met zwaar gemodificeerd filter op een Accuphase. Voor mij een match made in heaven.

Echter ik heb ze verkocht. De randen van de woofers laten reviseren. Maar verkocht omdat de polydome mid speakers unobtainable zijn.

Dus wat is de staat van de polydomes? Dát is bij deze serie speakers de maat of je nog geld stopt in de overige onderdelen.

Oh man, wat was dat genieten...
If it got no swing, it ain't my thing...

« Reactie #7 Gepost op: 9 januari 2018, 10:06:21 »
De speakers heb ik sinds gisteravond omgekeerd laten staan.
Zal vandaag nogmaals proberen of het andersom hangen de woofers helpt.
Eigenlijk moet ik dan ook de twee andere zijden nog gaan proberen natuurlijk.

Nog geen reactie uit Bedum, maar gisteren ook pas een bericht gestuurd.

De opmerking van de polydomes is nuttig. Daar had ik niet aan gedacht.
De flexibele laag is heel en is niet hard geworden. Ze zijn wat viezig verkleurd, zie de foto's hieronder.
Ik kan zelf niet beoordelen of dit op z'n eind loopt.

Er is trouwens wel een amerikaan die polydomes reviseert:

*

Not Tubeless

• 2947
  • Zukke grote wappers jonguh!
« Reactie #8 Gepost op: 9 januari 2018, 14:17:48 »
Die zien er nog 'redelijk/matig' uit. Mijn exemplaren waren een tikkie meer transparant.

Maar dat je ze nu kunt laten reviseren is natuurlijk goud! Toen ik ze had, was er een vage toko ik geloof in Hong Kong en verder helemaal niets...

Heb ik zet toch te snel verkocht...
If it got no swing, it ain't my thing...

« Reactie #9 Gepost op: 9 januari 2018, 20:13:47 »
Het langer omgekeerd staan, heeft niets uitgehaald.

Ik twijfel inmiddels of vervangen toch niet beter is.

Reviseren kan, maar dan wil ik wel graag in een keer goed doen.
De woofer en zonodig binnenwerk (geen kijk op) kan in hier in Nederland.
De polydome kan alleen bij Millersound in de VS gedaan worden en die jongens werken alleen met Amerikaanse klanten.
Dan moet ik dus een Amerikaans contact regelen en de verzendkosten betalen. Kan misschien via het werk van m'n vrouw, wel gedoe.

Qua kosten schat ik grofweg dat dit meer dan 400 euro gaat kosten in totaal.

Dat maakt een nieuwe set aantrekkelijker.

Iemand een idee welk merk en type goed bij mijn Nad zou passen.
Ik zat zelf te denken aan een set Klipsch rp-260f of r-28f.
Bedankt wederom.

*

richard

• 3857
« Reactie #10 Gepost op: 9 januari 2018, 20:28:03 »
...Ik zat zelf te denken aan een set Klipsch rp-260f of r-28f.
Zelf beluisteren voor je ze koopt. Niet iedereen is gecharmeerd van klipsch. Zelf vond ik ze wel erg goed op een Accuphase doen dus dat kan ik zelf niet onderschrijven.
Genoeg is beter.

« Reactie #11 Gepost op: 10 januari 2018, 09:08:15 »
Ja, luisteren van tevoren is al een keer gedaan.
Dat ging om een combinatie van Klipsch op Marantz en op die plek klonk het erg goed.

Zijn er andere merken die goed gaan samen met Nad?

*

a.b.

• 9043
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #12 Gepost op: 10 januari 2018, 09:55:20 »
De Nad AV-716 is een prima versterker met stabiel 2 x 80 watt. Heel veel luidsprekers matchen daarmee :)

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

J.B.L

• 3678
« Reactie #13 Gepost op: 10 januari 2018, 21:26:41 »
@Up, of je vindt een rotte die constant gaat uitvallen...het is een nogal antiek ding met een Pro Logic DSP, in het verleden alleen maar problemen mee gehad met de AV- serie. Klinkt goed maar is uitermate onbetrouwbaar.
Ik zou dan veel liever een standaard stereo ampje nemen van NAD, C352, C372 en dergelijke.

Die kappa's van de TS zijn erg goede speakers maar gaan nu veel geld kosten om ze weer goed te krijgen.
Als je ergens een setje Renaissance 90 kon vinden voor 800-1000....
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2018, 21:28:14 door J.B.L »
Accuphase E-600 | LKS DA-004 2018 | Avalon Opus | Kimber KS-1130 / Supra Sword LS  / Supra USB | PC Streamer w. JRiver + Tidal