Audax mid speaker werkt niet
« Gepost op: 7 januari 2018, 18:53:24 »
Hallo allemaal,

Sinds een aantal maanden ben ik verhuisd en de vorige bewoner heeft 2 Audax 3 weg speakers laten staan. Het type nummer staat er niet op dus die weet ik dan ook niet.
Ik vind je wel lekker klinken alleen werkt op allebei de luidspreker de mid speaker niet. Ik heb de mid speaker al direct op versterker aangesloten en dan werken ze wel.
Heeft iemand enig idee wat het probleem is en hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Hier wat foto's van de speaker -> https://photos.app.goo.gl/xlBMYoJXHSCNpmGS2

Alvast bedankt!

Ruben

*

richard

• 3757
Re: Audax mid speaker werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2018, 01:16:33 »
Zijn alle solderingen van het filter en aansluitingen nog fris? Mogelijk is er iets losgetrild. Wel vreemd dat ze beide gelijk problemen geven.
Het kan ook zijn dat de condensator tussen de gele en groene aansluiting op het filter kapot is. Dat zou je kunnen controleren door deze te overbruggen.
« Laatst bewerkt op: 8 januari 2018, 01:25:02 door richard »
Genoeg is beter.

« Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2018, 14:54:06 »
Bedankt voor je reactie! Ik had ergens gelezen dat een condensator uitdroogt na verloop van tijd? Volgens mij zijn deze speakers uit de jaren 70, dus dat zal dan misschien niet heel gek zijn?
Kan je mij uitleggen hoe ik de condensator overbrug? Ik heb hier niet veel ervaring maar vind het wel leuk om in ieder geval het zelf te proberen!

*

richard

• 3757
« Reactie #3 Gepost op: 8 januari 2018, 17:55:40 »
Kan je mij uitleggen hoe ik de condensator overbrug?
Een verbinding maken tussen de groene en gele aansluiting. Maar als je deze vraag moet stellen kun je beter iemands uit je omgeving vragen die wat meer verstand heeft van elektronica of elektrotechniek. Voor je het weet verniel je iets definitief.
Genoeg is beter.