Audio streamen naar studio monitoren?
« Gepost op: 7 januari 2018, 21:10:50 »
Hoi,

Ik heb een vraag waar ik mee worstel en wellicht weten jullie raad.

Voor mijn home recording studio die ik aan het opzetten ben wil een paar studiomonitoren aanschaffen. Ik denk dat ik ga voor een set JBL LSR 305 die ik aansluit op mijn Focusrite 2i2. Via de pc kan ik dan audio afspelen maar ik wil ook audio kunnen streamen vanaf mijn telefoon (o.a. Spotify/YouTube maar ook ook mp3's)  zonder al teveel gedoe. Liefst rechtstreeks van m'n phone naar speakers zonder eerst talloze apparaten aan te hoeven zetten.

Ik heb alleen geen idee hoe ik dit het beste kan aansluiten. Is een Chromecast Audio een optie? Op de JBL LSR 305 zit echter alleen een balanced input die ik nodig heb om ze op de Focusrite aan te sluiten. Zie ik iets over het hoofd of is er dan geen mogelijkheid om de chromecast op de set aan te sluiten zodat ik audio kan streamen vanaf mijn telefoon?

Misschien hebben jullie andere opties om audio streamen mogelijk te maken. Ik ben benieuwd! Alvast bedankt voor het meedenken.

Grt TheDude

*

seoman

• 901
  • No Comment
Re: Audio streamen naar studio monitoren?
« Reactie #1 Gepost op: 7 januari 2018, 21:44:52 »
Waarom koop je niet een bluetooth speaker
Dit bv
http://en.argonaudio.com/new-alto-active-speakers/

Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

« Reactie #2 Gepost op: 7 januari 2018, 22:04:41 »
Waarom koop je niet een bluetooth speaker
Dit bv
http://en.argonaudio.com/new-alto-active-speakers/

He, ja ook over nagedacht. Maar na wat research komt mijn voorkeur toch sterk bij dd JBL's uit. Of Yamaha HS5, maar die hebben dus beide geen Bluetooth. Om nou speakers te kopen omdat ze Bluetooth hebben en in mindere mate omdat die je ook echt aanspreken is ook jammer vind ik. 

Dr moet toch wel een mogelijkheid zijn om misschien een BT of Wifi apparaatje aan te sluiten op de focusrite misschien, die adviostreams kan ontvangen/doorsturen?

*

seoman

• 901
  • No Comment
« Reactie #3 Gepost op: 8 januari 2018, 00:04:14 »
Nee idd ik snap ook niet zo goed hoe je er bij komt om je telefoon aan te sluiten op monitoren.  ::)

Je hebt een PC die 1000X makkelijker bedienbaar is dan een telefoon en ook nog eens instaat is om miljoenen songs voor je op te slaan.
Er is een spotify applicatie en je hebt een browser die bij youtube kan.
Hoe crappy spotify of mp3 of youtube ook is het zal beter uit je USB dac komen dan uit je telefoon.
Hoe haal je het in je hoofd om dit dan toch met je telefoon te willen doen als je al iets fatsoenlijks hebt.

Maar ok. streamen is heilig verklaart en de telefoon ook dus ik snap wel hoe je bij die wens komt.
Hang een chromecast aan de input van van je DAC en je kunt los.

OF je moet een speaker zien te vinden die zelf kan streamen, HEOS, SONOS en ik weet niet wat nog meer.
Duur speelgoed met zozo kwaliteit maar wel met app bediening.
Koop gewoon losse speakers en zoek er een netwerk reciever bij.
Of gebruik je PC met dac

als je om budgettaire redenen tot deze vraag bent gekomen dan koop losse speakers en versterker 2de hands.
Dan zit je ook niet te kloten met stekkers wisselen omdat je toch 2 bronnen op één speakerset wil aansluiten.
en tegen de tijd dat streamen (spotify bv ) eindelijk volwassen is geworden hang je een nieuwe streamer aan de versterker of zoals eerder gezegd een netwerk versterker.
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"