*

petros

• 247
pioneer VSX-859RDS DSP kaduuk
« Gepost op: 18 januari 2018, 12:07:41 »
goedendag allen.

Uit de oud ijzerbak een leuke pioneer surround gevist, en van de oude eigenaar begreep ik dat de volumeknop op hol sloeg en bijna zijn speakers had verprutst. Meegenomen, uit elkaar gehaald en potmeter van de volume knop was vervuild. Deze dus schoon gemaakt, en presto dat werkt weer.

Echter heb ik geen digitaal in en werkt alleen de "direct" instelling van de versterker. Dit doet ie dan ook erg goed, en speel al een tijdje met deze instelling met mijn revox b790 op de phono ingang (die heeft ie!) en klinkt eigenlijk best fijn op mijn quadral vulkans. Genoeg power iig.

Via het tv menu alle ingangen op analoog gezet, en alle analoge ingangen en de tuner werken nu prima met de source direct mode. Nadeel is dat je geen bas of treble kan instellen.

Maargoed, de problemen:

Geen enkele digitale ingang werkt
THX, surround, stereo modus werken niet
Zodra ik een digitale bron aansluit dan zie ik wel op het display dat de digitale ingang actief is
Ik krijg ook geen foutmeldingen op het display mbt digital processing.

IK vermoed dat het DSP board defect is. Met een digitale bron en versterker op stereo modus hoor ik bij hoog volume alleen af en toe wat vage ruis af en aan.

Ding open gehad en alle printjes er uit gehad, maar er is niks visueel doorgefikt.

iemand ideeen waar ik het moet zoeken?

*

Sterremuur

• 12566
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Sterremuur
Re: pioneer VSX-859RDS DSP kaduuk
« Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2018, 14:59:17 »
Dit soort massaproductie av-receivers is berucht wegens slechte soldeerverbindingen. Te snel gesoldeerd met te weinig soldeerbad.
Ik heb er al twee, ook uit de bekende bak, weer gereanimeerd.
Dus loop alles eens na.
Nadeel: meestal kun je de bodemplaat niet verwijderen en moet je de hele moederprintplaat uitbouwen. Best wel een vervelende klus.
Tapedecks?? Kijk ook eens op https://www.tapedeckforum.nl

*

petros

• 247
Re: pioneer VSX-859RDS DSP kaduuk
« Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2018, 17:14:51 »
Na twee weken op source direct te hebben gespeeld werkt spontaan de dsp weer  :) eindelijk thx! Leuk voor netflix met 4k. Kom er voorlopig niet aan. Maar het zal inderdaad een soldering zijn. Dank voor de tip!