Yamaha cr800 kraak op phono
« Gepost op: 22 januari 2018, 16:28:41 »
Ik heb laatst een mooie Yamaha CR-800 gevonden. Wat ik helaas bij de aanschaf niet heb getest, is het phono kanaal. De CR-800 heeft 2 phono ingangen. Nu blijkt dat beide phono kanalen een kraak geven over de rechterspeaker. De phono ingang is een vijfpolige DIN-stekker. Het verloopstuk dat ik heb werkt op de AUX-ingang zonder problemen. De platenspeler geeft via een andere versterker geen problemen. Op andere kanalen (FM, AM, aux) is er geen enkel probleem. Het omwisselen van de tulpstekkers van de platenspeler op het DIN-stekker verloopstukje verandert niets; de kraak blijft over de rechterspeaker komen.

Wie heeft raad? Alvast zeer veel dank!

Re: Yamaha cr800 kraak op phono
« Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2018, 17:43:05 »
Als ik het goed heb gelezen lijkt het probleem in de Phone gedeelte van je versterker te zitten. De oorzaak kan van alles zijn, mogelijk slechte soldeerverbindingen tot brakke onderdelen. Geen idee wat je wilt, maar als je zelf niet wilt (ver(kloten)) dan zou ik even met ervaring zoeken. Zijn er zat alleen is wel handig als duidelijk is waar je woont...... kunnen ze reageren.

Succes.

*

Heintje

• 1291
« Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2018, 20:21:54 »
Dus ff in je profiel aanpassen bedoelen ze hier ...

*

Opa S.

• 6473
  • O<erveendfant terrible
    • Second Life Audio
« Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2018, 20:44:09 »
Dat is een mooie receiver.

Het ding zit wel bomvol 2SC458 transistoren, sommige varianten daarvan staan bekend als problematisch.

Dat de platenspeleringang problemen geeft en de overige kanalen niet is niet vreemd, het probleem zit dan in de phono voorversterker.

Heb je ook DIN uitgangen voor de luidsprekers? De meeste plaatjes die ik zie van de CR-800 laten RCA ingangen zien.

Hoe dan ook waard om hem in orde te hebben!
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #4 Gepost op: 22 januari 2018, 21:29:58 »
Bedankt voor de antwoorden! Ik woon in Amsterdam, zal 't ook even in mn profiel aanpassen. Ben benieuwd! Ik heb ondertussen ook een service manual gevonden: https://www.manualslib.com/manual/894597/Yamaha-Cr-800.html?page=2#manual
Wie weet kom ik daarmee al een stapje verder. Ik geloof dan dus dat ik het (in eerste instantie) zou kunnen zoeken in het pre amp circuit board? Zonder het zelf te willen (ver)kloten, uiteraard  ;)

De uitgangen voor de luidsprekers zijn 2pins DIN. Volgens de manual is dit het 'Europese model'.

*

minplus

• 7239
  • relax, don't do it
« Reactie #5 Gepost op: 22 januari 2018, 22:09:19 »
Als je hem niet wilt verkloten even bij Opa S langs gaan, die woont vlakbij en verklootreviseert erg mooi.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Wim72

• 1437
« Reactie #6 Gepost op: 22 januari 2018, 22:42:56 »
Er schijnt ergens een persoon in de omgeving van Haarlem te wonen die meer dan 76.000 van dit soort gereviseerde receivers en versterkers heeft opgeslagen in zijn kelderbox, men zegt dat hij dit soort zaken goed kan fiksen... ???

« Reactie #7 Gepost op: 22 januari 2018, 22:54:23 »
 :o
Die zou ik graag willen ontmoeten, zelfs zonder krakende Yamaha!
Gaat dit 2x over dezelfde persoon?

*

Opa S.

• 6473
  • O<erveendfant terrible
    • Second Life Audio
« Reactie #8 Gepost op: 22 januari 2018, 22:58:33 »
Ik ben bang van wel  ;D
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Wim72

• 1437
« Reactie #9 Gepost op: 22 januari 2018, 22:59:50 »
:o
Die zou ik graag willen ontmoeten, zelfs zonder krakende Yamaha!
Gaat dit 2x over dezelfde persoon?

Dat persoon met zijn gigantische prive collectie die hij allemaal voor zichzelf wil houden (schijnt nogal een hoarder te zijn) ken ik alleen van verhalen en geruchten, of het allemaal waar is en wie dit persoon in werkelijkheid is weet ik niet... :-X
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2018, 23:10:42 door Wim72 »

*

Wim72

• 1437
« Reactie #10 Gepost op: 22 januari 2018, 23:01:17 »
Ik ben bang van wel  ;D

Oh shit... :(

« Reactie #11 Gepost op: 22 januari 2018, 23:07:02 »
Als je hem niet wilt verkloten even bij Opa S langs gaan, die woont vlakbij en verklootreviseert erg mooi.

Kan dat zomaar, Opa S?

*

Opa S.

• 6473
  • O<erveendfant terrible
    • Second Life Audio
« Reactie #12 Gepost op: 22 januari 2018, 23:26:28 »

Kan dat zomaar, Opa S?

Ik stuur je morgen even een berichtje.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/